اسنپدراگون 732G کوالکام با وعده بهبود گرافیک گوشی‌های میان‌رده اندرویدی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کوالکام یک چیپست گیمینگ جدید برای اسمارتفون‌ها عرضه کرد: اسنپدراگون 732G که هدف آن بهبود عملکرد گرافیکی در دستگاه‌های نسبتا ارزانقیمت است. کوالکام می‌گوید که، در مقایسه با اسنپدراگون 730G، در اسنپدراگون 732G جدید از Adreno 618 GPU استفاده شده که بهبود 15 درصدی در رندرینگ گرافیکی را فراهم می‌آورد.
 
به گزارش تک تایمز به نقل از اسلش‌گیر، طبیعتا این چیپست در حد Adreno GPU عرضه شده در سری پیشرفته اسنپدراگون 865+ نیست، ولی به اندازه آن گرانقیمت هم نیست. در عوض، کوالکام گوشی‌های میان‌رده به بالا را برای استفاده از آن هدف قرار داده است؛ مثلا POCO اعلام کرده است که اسنپدراگون 732G را برای یکی از گوشی‌های جدیدش در نظر گرفته است.
 
چالش بزرگ دیگر آن در مقایسه با اسنپدراگون 730G پردازنده آن است. کوالکام همچنان از Kryo 470 CPU استفاده می‌کند، ولی کلاک هسته اصلی آن را اندکی افزایش داده است: از 2.2 GHz به 2.3 GHz. درست است که این پیشرفت عظیمی نیست ولی بالقوه در کنار تغییر GPU  می‌تواند به طرز محسوسی مفید واقع شود.
 

این چیپست از برخی از سیستم‌های Snapdragon Elite Gaming و همچنین قابلیت‌های HDR10، 4K HDR10 PQ و HLG Video Playback و نمایشگر گوشی تا کیفیت +QHD پشتیبانی خواهد کرد.
از جنبه قابلیت اتصال به شبکه، در آن به طور استاندارد از مودم Snapdragon X15 LTE استفاده شده که تا سرعت Cat 15 800 Mbps برای دانلود و تا Cat 13 150 Mbps برای آپلود را پشتیبانی می‌کند. امکان پشتیبانی از WiFi 6 802.11ax و بلوتوث 5.1 نیز در آن گنجانده شده است.
عجیب آنکه با وجود تمرکز ویژه کنونی کوالکام به 5G، ولی اشاره‌ای به آن در اسنپدراگون 732G نشده است.
 
با این وجود، برای بیشتر افراد، قابلیت‌های راضی‌کننده‌ای همچون شارژ سریع که کاربرد بیشتری دارد گنجانده شده است. این چیپست از Quick Charge 4+  و همچنین DisplayPort بر روی  USB Type-Cپشتیبانی می‌کند و به این طریق می‌تواند یک نمایشگر خارجی Ultra HD  را راه‌اندازی کند. پشتیبانی صوتی aptX Adaptive و «شتاب‌دهنده دستیار صوتی» این شرکت بر روی یک زیرسیستم صوتی توان پایین از در آن گنجانده شده است که امکان پشتیبانی کلامی همیشه‌درحال‌گوش‌دادن با حذف پژواک و نویز را فراهم می‌آورد. سیستم کوالکام می‌تواند به طور همزمان از دو کلمه بیدار شدن (wake word) نیز پشتیبانی کند.
 
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر