حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایمیل تبلیغاتی اپراتور بریتانیایی، تاریخ عرضه آیفون 12 را فاش کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل به‌هنگام اعلام جدیدترین گزارش مالی خود گفت نسل جدید آیفون‌ها به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا چند هفته دیرتر از حد معمول به بازار عرضه می‌شوند. شایعه‌ها اعلام می‌کنند تمامی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ توانایی پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را دارند، بااین‌حال برخی افشاگران مدعی هستند که صرفا مدل پرو مکس از شبکه‌ی 5G مبتنی‌بر امواج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. به‌تازگی تصویری جدید فاش شده است که به هر دو موضوع، یعنی تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۲ و پشتیبانی گوشی از شبکه‌ی 5G، دامن می‌زند. 

ایوان بلس،‌ افشاگر شناخته‌شده و مورداعتماد، توییت جدیدی منتشر کرد که ظاهرا ایمیل تبلیغاتی فاش‌شده‌ی یکی از اپراتورهای موبایل بریتانیایی را برای آیفون ۱۲ نشان می‌دهد. این ایمیل تبلیغاتی به‌وضوح، زودتر از موعد مقرر ارسال شده و اعداد مختلفی در آن دیده می‌شوند. این ایمیل ادعا می‌کند که پیش‌فروش آیفون ۱۲ قرار است روز ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۹ مهر ۱۳۹۹) به‌پایان برسد. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا عرضه‌ی آیفون ۱۲ از روز ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲ آبان ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد؛ ۲ آبان جمعه است و اپل همواره نشان داده که تمایلی ویژه به عرضه‌ی محصولاتش در روز جمعه دارد. 

ایمیل تبلیغاتی اپراتور برای آیفون 12 اپل / Apple iPhone 12 و تاریخ عرضه گوشی

ایمیل تبلیغاتیِ فاش‌شده همچنین اعلام می‌کند که آیفون ۱۲ توانایی پشتیبانی از فناوری 5G را دارد. اپراتور بریتانیایی می‌خواهد مشترکانش نخستین کسانی باشند که امکان کار با اینترنت 5G را پیدا می‌کنند. پشتیبانی آیفون ۱۲ از شبکه‌ی 5G خبر شگفت‌آوری نیست، بااین‌حال تاکنون هیچ‌گاه مدرک مستقیمی دال‌بر پشتیبانی گوشی‌های جدید اپل از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی ندیده بودیم؛ تنها چیزی که شنیده بودیم، گزارش‌هایی بودند که توسط منابع معتبر منتشر شدند. ظاهرا در ایمیل تبلیغاتی موردبحث، به‌نام اپل واچ سری ۶ هم اشاره شده است؛ اما جزئیاتی درباره‌ی اپل واچ سری ۶ در ایمیل وجود ندارد. 

اپل رسما اعلام کرده است که قصد دارد روز ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) مراسم جدیدی با شعار Time Flies برگزار کند. استفاده از شعار Time Flies به‌صورت غیرمستقیم نشان می‌دهد که احتمالا رویداد پیش‌رو، روی اپل واچ تمرکز دارد و قرار نیست محفلی برای رونمایی آیفون‌های جدید باشد. اگر شایعه‌ی جدید حقیقت داشته باشد، درحال‌حاضر بیشتر از یک ماه تا عرضه‌ی آیفون ۱۲ فاصله داریم؛ بنابراین بعید است که اپل بخواهد گوشی را در شهریور معرفی کند. بدین ترتیب پیش‌بینی می‌کنیم اپل در اواسط ماه آینده‌ی میلادی، از آیفون‌های جدید پرده بردارد.

شرکت‌های گوشی‌ساز دیگر، پیش از اپل وارد حوزه‌ی 5G شده‌اند و محصولاتی با این فناوری به بازار عرضه کرده‌اند. فناوری 5G نخستین بار در سال ۲۰۱۹ در گوشی‌های هوشمند حضور پیدا کرد و اکنون در سال ۲۰۲۰ به بخشی جدانشدنی از گوشی‌های اندرویدی رده‌بالا تبدیل شده. همچنین شبکه‌ی 5G کم‌کم در حال ظهور گسترده در دستگاه‌های میان‌رده است و کوالکام تلاش می‌کند تا آن را به گوشی‌های اقتصادی هم بیاورد. انتظار کاربران اپل برای اضافه شدن فناوری LTE به آیفون‌ها، بیشتر از انتظار آن‌ها برای اضافه شدن فناوری 5G طول کشید (شرکت کوپرتینویی در سال ۲۰۱۲ با عرضه‌ی آیفون ۵، استفاده از LTE را در آیفون‌ها اعلام کرد).

در ادامه بخوانید:

گرچه اپل در نگاه اول ازلحاظ پیاده‌سازی شبکه‌ی 5G در محصولاتش از رقبا عقب افتاده، اما زمان‌بندی انجام این کار بسیار دقیق و مناسب به‌نظر می‌رسد. شبکه‌ی 5G هنوز به‌صورت گسترده در سراسر دنیا دردسترس قرار نگرفته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر اپراتورهای موبایلی به‌تازگی روند اعمال تغییرات لازم در شبکه را برای دستیابی به فناوری 5G آغاز کرده‌اند. به‌علاوه اکثر گوشی‌های 5G اولیه، ازلحاظ عمر باتری و حتی طراحی ظاهری با برخی اشکالات مواجه شدند. گفته می‌شود اپل در آیفون‌های جدید از تراشه‌ی پنج نانومتری A14 Bionic استفاده می‌کند که مصرف انرژی بسیار کمی دارد. 

گزارش‌های اخیر اعلام می‌کنند که خانواده‌ی آیفون ۱۲ شامل چهار گوشی با نام‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max) است. این گوشی‌ها که همگی دارای صفحه‌نمایش OLED هستند، احتمالا به‌دلیل مشکلات ایجاد‌شده برای زنجیره‌ی تأمین، در دو مرحله به بازار عرضه می‌شوند. در مرحله‌ی اول شاهد عرضه‌ی آیفون‌های ۶٫۱ اینچ (آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو) و در مرحله‌ی دوم شاهد عرضه‌ی آیفون ۵٫۴ اینچ و آیفون ۶٫۷ اینچ خواهیم بود. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر