مایکروسافت: سرفیس نئو لغو نشده و فقط با تأخیر مواجه شده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انتظار می‌رود مایکروسافت فروش سرفیس دوئو را از امروز به‌صورت آنلاین آغاز کند؛ اما همچنان از سرفیس نئو خبری نیست. درواقع، سرفیس نئو مدلی پرچم‌دار محسوب می‌شود که از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ایکس استفاده می‌کند و ردموندی‌ها حساب ویژه‌ای روی موفقیت آن در بازار باز کرده‌اند.

با اینکه ماه‌ها اطلاعات مختلف درباره‌ی سرفیس نئو منتشر می‌شد، مایکروسافت در سکوت کامل خبری زمان عرضه‌ی سرفیس نئو را از صفحه‌ی رسمی منتسب به این محصول حذف کرد. با تلاش رسانه‌ها، ردموندی‌ها اعلام کردند که دلیل چنین اقدامی به‌دلیل وجود تأخیر در عرضه‌ی سرفیس نئو بود. بااین‌حال، دیگر اطلاعات جدیدی از محصول مبتنی بر ویندوز ۱۰ ایکس ردموندی‌ها فاش نشد.

سکوت کامل خبری مایکروسافت درباره‌ی سرفیس نئو سبب شد که بسیاری از رسانه‌ها به شایعاتی درباره‌ی احتمال لغو ساخت چنین محصولی دامن بزنند. بااین‌حال، ردموندی‌ها به شایعات واکنش نشان دادند و خبر لغو ساخت سرفیس نئو را تکذیب کردند. این موضوعات را پانوس پانای مطرح کرده است. وی در مصاحبه‌ای تأکید کرد که ساخت سرفیس نئو لغو نشده و فقط با اندکی تأخیر عرضه می‌شود.

پانوس پانای در مصاحبه توضیح می‌دهد:

نئو تأخیر خورده و ساخت آن لغو نشده است. می‌خواستم سرفیس نئو در زمانی مناسب و برای ارائه‌ی تجربه‌ای ایدئال به کاربران عرضه شود. درواقع، نئو وسیله‌ای شبیه به دوئو است، با این تفاوت که تجربه‌ای از پلتفرم ویندوز را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

پانای درادامه اشاره می‌کند:

تفاوت اصلی در ابعاد صفحه‌نمایش است. درواقع، حق انتخاب به کاربران داده می‌شود تا برای تجربه‌ی امکانات و نرم‌افزارهای پلتفرم ویندوز از نئو با صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر یا بسته به نوع مصرفشان از سرفیس دوئو از پلتفرم اندروید استفاده کنند. معتقدم که در مسیر درستی قرار داریم و با درک درست نیاز کاربران، محصولات مناسبی آماده‌ی عرضه به بازار کرده‌ایم.

در ادامه بخوانید:

از نگاه پانوس پانای، شرکت‌های دیگر نیز محصولاتی دونمایشگره یا بیشتر تولید خواهند کرد و درواقع بازار پر از محصولاتی می‌شود که صفحه‌نمایش‌هایی با ابعاد متفاوت دارند. پانوس پانای توضیح می‌دهد:

می‌خواهیم محصولاتی با دو یا چند نمایشگر در بازار رایج شود و تمامی اپلیکیشن‌ها از این تعداد نمایشگرها پشتیبانی کنند. درواقع، به چنین تصمیمی پایبند هستیم و برنامه‌ای طولانی‌مدت برای ساخت محصولاتی مجهز به چند صفحه‌نمایش را در پیش گرفته‌ایم.

بسیاری از رسانه‌ها معتقد هستند که دستگاه‌هایی مبتنی‌بر ویندوز ۱۰ ایکس که مجهز به چند نمایشگر هستند، تا سال ۲۰۲۲ روانه بازار نخواهند شد. دلیل چنین امری نیز کمبود صفحه‌نمایش‌های منعطف عنوان شده است. درهرصورت، پانوس پانای مشخص نکرده که چه زمانی سرفیس نئو به بازار عرضه می‌شود. همین امر نیز به شایعات مطرح‌شده اعتبار بیشتری می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر