حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوگل مپس به اپل واچ بازگشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل بیست‌و‌یکم مرداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از سه سال، اپلیکیشن گوگل مپس (Google Maps) را به فروشگاه آنلاین ساعت‌های سری اپل واچ برمی‌گرداند. اهالی مانتین‌ویو روز گذشته به وعده‌ی خود وفا کردند و رسما از بازگشت گوگل مپس به اپل واچ خبر دادند. نسخه‌ی اپل واچ گوگل مپس قابلیت‌های متنوعی نظیر تخمین زمان رسیدن به مقصد و مسیریابی قدم‌به‌قدم را روی مچ شما قرار می‌دهد.

گوگل مپس نخستین‌بار در سال ۲۰۱۵ برای اپل واچ دردسترس قرار گرفت؛ اما در سال ۲۰۱۷، گوگل بدون ارائه‌ی توضیحی واضح، اپلیکیشن را برای اپل واچ از دسترس خارج کرد. از آن زمان تاکنون، امکان دانلود گوگل مپس روی اپل واچ وجود نداشت. گوگل در آن روزها گفت که امیدوار است روزی بتواند سرویس مپس را به اپل واچ برگرداند. تحلیلگران گفتند دلیل اصلی حذف مپس از اپل واچ این بوده که سرویس نقشه‌یابی گوگل چندان با ماهیت ساعت اپل هم‌خوانی نداشته و به‌خوبی روی کار نمی‌کرده است. 

به‌نوشته‌ی رسانه‌ی 9to5Google، نسخه‌ی جدید گوگل مپس به شما امکان نمی‌دهد که مستقیما ازطریق اپل واچ مقصد جدیدی را انتخاب کنید. بدین‌ترتیب، اگر قبلا مسیر حرکت را تعیین نکرده‌اید،‌ باید حتما سراغ گوشی هوشمند خود بروید و چنین کاری را انجام دهید؛ پس از تعیین مقصد، داده‌های مسیری که باید طی کنید، روی اپل واچ هم قرار می‌گیرد. بنابراین، تجربه‌ای که اپل واچ ارائه می‌دهد، فعلا تجربه‌ای نسبتا ساده است و تمامی قابلیت‌های پیشرفته‌ی گوگل مپس را شامل نمی‌شود که روی گوشی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. بااین‌حال به‌طور کلی، بازگشت گوگل مپس به اپل واچ خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کسانی است که نمی‌خواهند صرفا از اپل مپس استفاده کنند.

اپل واچ / Apple Watch درحال اجرای گوگل مپ / Google Maps

به‌منظور نصب گوگل مپس روی اپل واچ، باید ابتدا این اپلیکیشن را روی آیفون به جدیدترین نسخه یعنی ۵٫۵۲ به‌روزرسانی کنید. با مراجعه به این لینک، می‌توانید به صفحه‌ی دانلود گوگل مپس در اپ استور اپل دسترسی پیدا کنید. برای نصب نسخه‌ی اپل واچ گوگل مپس، باید ساعت هوشمندتان به watchOS 5 یا نسخه‌های جدیدتر مجهز باشد و این یعنی نسل اول اپل واچ از گوگل مپس پشتیبانی نمی‌کند.

اپلیکیشن نقشه‌یابی محبوب گوگل پس از سه سال به اپل واچ بازگشت؛ بااین‌حال دیگر اپلیکیشن‌هایی که به‌شکلی مرموز برای اپل واچ از دسترس خارج شدند (مثل توییتر و آمازون)، هنوز بازنگشته‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر