نوا 7 SE هواوی با تراشه دایمنسیتی 800U مجددا به بازار عرضه می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هر گوشی هوشمند یا تبلت قبل از ورود به بازار چین باید از سازمان رگولاتوری این کشور با نام اختصاری TENAA مجوز دریافت کند. حال، گزارشی نشان می‌دهد محصول جدیدی از هواوی با شماره مدل CND-AN00 توانسته از سازمان TENAA مجوز لازم برای عرضه در بازار چین را دریافت کند. درحالی‌که مشخص نیست شماره مدل ذکرشده منتسب به کدامیک از محصولات هواوی است، اما افشاگری در حساب ویبوی خود اعلام کرده که شماره مدل درواقع مدلی از نوا 7 SE است که اکنون با تراشه‌ای جدید دوباره به بازار عرضه می‌شود.

با مقایسه‌ی سخت‌افزار مدل 5G نوا 7 SE با محصول ناشناس در وب‌سایت رسمی سازمان TENAA ادعای افشاگران تأیید می‌شود. هردو محصول از مشخصات سخت‌افزاری یکسانی ازجمله ظرفیت باتری، ابعاد و موارد دیگر برخوردار هستند؛ البته با این تفاوت که به‌جای کرین 820 5G موجود در نوا 7 SE از تراشه‌‌ی دایمنسیتی 800U استفاده شده است.

ظاهرا مدل به‌روزشده‌ی نوا 7 SE ارزان‌تر از مدل پیشین خواهد بود؛ زیرا هزینه‌ی استفاده از تراشه‌ی دایمنسیتی 800U نسبت به کرین 820 5G کمتر است. برای درک بهتر به تفاوت پردازنده‌ها اشاره می‌شود. پردازنده‌ی کرین ۸۲۰ 5G از ۴ هسته‌ی Cortex – A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی A55 با فرکانس ۱٫۸۴ گیگاهرتز بهره می‌برد؛ اما پردازنده‌ی دایمنسیتی 800U دارای دو هسته‌ی Cortex – A76 و شش هسته‌ی A55 است.

در ادامه بخوانید:

در هر صورت، تعویض پردازنده به‌دلیل تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی دولت آمریکا صورت گرفته است. دولت آمریکا بخش‌های مهمی از فعالیت‌های هواوی را تحریم کرد و درنتیجه شرکت چینی امکان تولید تراشه‌های بالارده سری کرین را از دست داد. با تشدید تحریم‌ها، هواوی مجبور شد از شرکت‌های دیگر مانند مدیاتک، تراشه‌های مورد نیاز برای محصولات خود را تهیه کند. یکی از این گوشی‌های هوشمند نیز نوا ۷ SE است که پس از اتمام موجودی تراشه‌های کرین ۸۲۰ 5G این بار با تراشه‌های دایمنسیتی 800U به بازار عرضه می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر