حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دستگاه‌های مبتنی بر EMUI 11 امکان ارتقا به سیستم‌عامل هارمونی را دارند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

روز گذشته هواوی محصولات مختلفی را معرفی کرد که شامل ساعت هوشمند، هدست و لپ‌تاپ می‌شدند؛ اما شرکت چینی به رونمایی از دستاوردهای سخت‌افزاری بسنده نکرد. در میان محصولات مختلف، شاهد رونمایی نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل هارمونی یا Harmony OS 2.0 بودیم که به‌گفته‌ی سران هواوی، گوشی‌های هوشمندی مبتنی بر آن در سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار می‌شوند.

حال، یکی از سران شرکت هواوی در پاسخ به رسانه‌ها توضیح داده است که علاقه‌مندان به سیستم‌عامل جدید هارمونی ۲ نیازی به خرید محصولی مبتنی بر آن ندارند و امکان ارتقای محصولات فعلی شرکت چینی به هارمونی ۲ فراهم می‌‌شود. مقام شرکت چینی ادامه می‌دهد: «تمامی دستگاه‌هایی که سازگار با رابط کاربری EMUI 11 باشند قادر به ارتقای نرم‌افزاری به سیستم‌عامل هارمونی خواهند بود.»

در توضیح تفاوت میان EMUI 11 و هارمونی ۲ باید گفت که EMUI رابط کاربری اختصاصی هواوی است که روی سیستم‌عامل اندروید سوار می‌شود؛ اما هارمونی سیستم‌عاملی مستقل خواهد بود که محصولات شرکت چینی را از گوگل و سیستم‌عامل اندروید بی‌نیاز می‌سازد.

با وجود اینکه فهرستی از دستگاه‌های قابل ارتقا به سیستم‌عامل هارمونی منتشر نشده است؛ اما با شرایطی که هواوی دارد دور از ذهن نیست که اکثر محصولات این شرکت قادر به دریافت هارمونی ۲ باشند. درحال‌حاضر محصولات جدید هواوی دسترسی به پلی استور و نرم‌افزارهای گوگل ندارند. همین امر سبب شد هواوی پلتفرمی شبیه به پلی استور را معرفی کند.

در ادامه بخوانید:

در هر صورت باید صبر کرد و دید که هواوی چه برنامه‌هایی برای آینده دارد و هارمونی ۲ در رقابت با اندروید ۱۱ تا چه حد موفق عمل خواهد کرد. نظر شما کاربران تک تایمز چیست؟ آیا با انتشار هارمونی ۲ گوشی هوشمند خود را به سیستم‌عامل اختصاصی هواوی ارتقا می‌دهید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر