حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نظرسنجی استیم همچنان از برتری سری GTX 10 انویدیا در بازار خبر می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

استیم که بزرگ‌ترین پلتفرم بازی‌های ویدیویی روی رایانه‌های شخصی محسوب می‌شود، هرماه نظرسنجی ارائه می‌دهد. در نظرسنجی استیم، فهرستی از سخت‌افزارهای استفاده‌شده توسط کاربران در طول ماه و سیستم‌عامل نصب‌شده روی رایانه شخصی‌شان وجود دارد. به دلیل تعداد بسیار بالای کاربران و محبوبیتی که استیم میان گیمرها دارد، آمارهای ارائه‌شده توسط این پلتفرم بسیار به واقعیت نزدیک هستند و به‌عنوان منبعی موثق توسط بسیاری از تحلیلگران استفاده می‌شود.

آمار جدید استیم در ماه آگوست ۲۰۲۰ از افزایش ۰٫۴۴ درصدی کاربران ویندوز ۱۰ خبر می‌دهد. درواقع از مجموع کاربران استیم که از سیستم‌های ‌عامل‌ ویندوز استفاده می‌کنند، ۸۸٫۳۲ درصد را کاربران ویندوز ۱۰ تشکیل می‌دهند. در این بین، افت ۰٫۳۹ درصدی میان کاربران ویندوز ۷ مشاهده می‌شود که درنهایت مجموع کاربران ویندوز ۷ در استیم را به ۵٫۲۱ درصد می‌رساند. باقیمانده آمار ارائه‌شده میان کاربران نسخه‌های دیگر از سیستم‌عامل‌های ویندوز تقسیم می‌شود.

آمار مصرف کنندگان استیم بر حسب سیستم عامل

میزان کاربران سیستم‌‌های عامل‌ لینوکس و macOS در پلتفرم استیم پیشرفتی جزئی دارند؛ به‌صورتی‌که ۰٫۱۸ درصد از کاربران سیستم‌های ‌عامل‌ ویندوز کاسته شده است و از مجموع کل، ۹۵٫۷۶ درصد از گیمرها از پلتفرم ویندوز استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر از مجموع کاربران استیم ۳٫۳۴ درصد کاربر macOS و ۰٫۸۹ نیز کاربر لینوکس هستند.

در آمار بعدی استیم به کارت‌ها و پردازنده‌های گرافیکی اشاره می‌شود. از مجموع کاربران استیم، ۷۳٫۸۲ درصد از مصرف‌کنندگان محصولات انویدیا هستند. AMD با ۱۶٫۲۵ درصد جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و اینتل نیز با ۹٫۸ درصد در جایگاه سوم قرار دارد. در میان هدست‌های واقعیت مجازی، آکیولس ریفت اس بیشترین محبوبیت را دارد؛ به‌نحوی‌که ۲۳٫۰۲ درصد از گیمرهای محتوای واقعیت مجازی از هدست‌ آکیولس ریفت اس استفاده می‌کنند. ویندوز میکس ریلیتی نیز که ۷٫۰۷ درصد طرفدار دارد افتی ۰٫۲۹ درصدی تجربه می‌کند.

پر مصرف ترین کارت های گرافیک استیم

نکته‌ی جالبی که در آمار جدید استیم مشاهده می‌شود استقبال کم گیمرها از سری RTX است. درواقع با وجود تبلیغات گسترده‌ای که انویدیا در مورد کارت‌های گرافیکی RTX انجام داد؛ اما گیمرها همچنان از سری GTX استفاده می‌کنند. درواقع ۱۰٫۲۲ درصد از گیمرهای استیم از کارت گرافیکی GTX 1060 استفاده می‌کنند و آن را همچنان به محبوب‌ترین کارت گرافیکی موجود در بازار تبدیل ساخته‌اند.

در ادامه بخوانید:

در میان ۱۰ کارت گرافیکی برتر از نگاه نظرسنجی استیم، ۶ کارت موجود در صدر جدول از سری GTX هستند. جالب است بدانید در جایگاه هفتم RTX 2060 قرار دارد که توانسته ۲٫۷۷ درصد را به خود اختصاص دهد. چنین آماری شاید برای موفقیت سری RTX 3000 کمی نگران‌کننده باشد؛ اما انویدیا به موفقیت این سری بسیار امیدوار است.

در هر صورت باید گفت که انویدیا پیروز میدان است؛ زیرا حتی اگر کاربران از سری RTX 3000 استقبال نکنند، همچنان با خرید کارت‌های گرافیکی GTX از مشتریان انویدیا خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر