چه انتظاراتی از کنفرانس Time Flies اپل در ۲۵ شهریور داشته باشیم؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هفته‌ی گذشته، به‌یک‌باره هشتگ AppleEvent# در توییتر به لوگو آبی‌رنگ اپل مزین شد و همین موضوع نشان ‌داد خبر بزرگی برای طرفداران این برند در راه است. ساعاتی از این اتفاق نگذشته بود که اپل رسما بیانیه‌ای دردسترس رسانه‌های حوزه‌ی فناوری قرار داد و گفت قصد دارد ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) کنفرانس مطبوعاتی جدیدی برگزار کند.

همه‌ساله در سپتامبر، اپل رویدادی ویژه به‌منظور رونمایی محصولات جدیدش برگزار می‌کند و برگزاری رویداد امسال نیز قطعی به‌نظر می‌رسید. بااین‌همه، دنیاگیری ویروس کرونا باعث شده است اپل مجبور شود کنفرانس خود را کاملا آنلاین برگزار کند. درحال‌حاضر، دقیق نمی‌دانیم که کنفرانس اپل ویدئویی ازپیش‌ضبط‌شده است یا همان لحظه زنده پخش می‌شود.

اپل دعوت‌نامه‌‌ای را به‌صورت عمومی دردسترس قرار داد و به اصحاب رسانه و مردم عادی اعلام کرد که خودشان را برای برگزاری رویدادی جدید آماده کنند. اپل همواره شعارهای جالب و هوشمندانه‌ای برای مراسم‌هایش انتخاب می‌کند و مراسم ۲۵ شهریور امسال از این قاعده مستنثی نیست. شعار کنفرانس پیش‌ رو Time Flies (زمان زودگذر است) انتخاب شده است. انتظار می‌رود اهالی کوپرتینو بخواهند در مراسم ۲۵ شهریور محصولات متنوعی به‌نمایش بگذارند و اخبار مهمی با محوریت نرم‌افزار اعلام کنند. درادامه تمام انتظاراتمان از کنفرانس ۲۵ شهریور اپل را مرور می‌کنیم.

زمان برگزاری کنفرانس Time Flies اپل 

اپل در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش به‌صراحت اعلام کرد مراسم Time Flies بیست‌وپنجم شهریور امسال برگزار می‌شود. این تاریخ حدودا یک هفته دیرتر از حد انتظارات بود. همان‌طورکه اشاره کردیم، مراسم اپل به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا آنلاین برگزار می‌شود و از حضور روزنامه‌نگاران در آمفی‌تئاتر استیو جابز خبری نخواهد بود. البته بهتر است این موضوع را با اطمینان کامل اعلام نکنیم؛ زیرا احتمال دارد اپل کارشناسان را به اپل‌پارک دعوت کند و به آن‌ها امکان دهد نگاهی نزدیک به محصولات جدید بیندازند. برخی از رسانه‌ها می‌گویند اپل ۲۵ شهریور ویدئویی از‌پیش‌ضبط‌شده پخش می‌کند.

براساس اعلام رسمی، مراسم Time Flies اپل قرار است ۲۱:۳۰ سه‌شنبه‌ی این هفته برگزار شود و تک تایمز این مراسم را به‌شکل ویدئویی و زنده مراسم پوشش خواهد داد و جزئيات تمامی اخبار مهم را در سریع‌ترین زمان منتشر خواهد کرد. 

محصولاتی که احتمال معرفی‌شدنشان بسیار زیاد است

آیپد ایر / iPad Air جدید در پمفلت با طراحی آیپد پرو

آیپد ایر جدید

اپل چند سال است که تبلت‌های پرچم‌دار سری آیپد پرو را ازلحاظ طراحی متحول می‌کند و این تبلت‌ها امروزه لبه‌ی تخت دارند. گفته می‌شود اپل پس از مدتی طولانی، قصد دارد طراحی تبلت‌های خانواده‌ی آیپد ایر را هم به‌طور محسوس تغییر دهد. گزارش‌های متعددی که هفته‌ها و ماه‌های اخیر منتشر شده‌اند، روی معرفی نسل جدید آیپد ایر با طراحی مدرن تأکید می‌کنند. تصویری که ماه گذشته فاش شد و پمفلتِ آیپد ایر جدید را نشان می‌داد، اعلام می‌کرد اپل طراحی آیپد ایر را عوض کرده تا آن را با سلایق کاربران امروزی هماهنگ‌تر کند.

آیپد ایر نسل جدید احتمالا تاچ ID را با دکمه‌ی پاور ادغام می‌کند

آیپد ایر مشاهده‌شده در تصویر بالا طراحی لبه‌تالبه دارد و حاشیه‌اش بسیار کاهش پیدا کرده است. نکته‌ی مهم نبود دکمه‌ی هوم (Home) در آیپد ایر است. این اتفاق در ابتدا ذهن ما را به‌سمت فناوری فیس ID سوق داد؛ اما فکر نمی‌کنیم این فناوری در آیپد ایر جدید حضور یابد.

آیپد ایر جدید لبه‌هایی تخت دارد و از درگاه USB-C استفاده می‌کند. تصاویر فاش‌شده ادعا می‌کنند که نسل جدید آیپد ایر فناوری تاچ ID را درون دکمه‌ی پاور ادغام می‌کند. چند ماه پیش، یکی از تحلیلگران محترم صنعت گوشی، یعنی مینگ‌چی کو، نخستین‌بار ایده‌ی ترکیب‌کردن فناوری تاچ ID با دکمه‌ی پاور را مطرح کرد. این تحلیلگر ادعا کرد نسل جدید آیفون SE که عرضه‌اش برای اوایل سال ۲۰۲۱ تعیین شده و با نام آیفون SE پلاس شناخته می‌شود، طراحی تمام‌صفحه‌ دارد؛ ولی به‌جای فیس ID از تاچ ID ادغام‌شده با دکمه‌ی پاور استفاده می‌کند. اگر تصاویر فاش‌شده حقیقی باشند، متوجه می‌شویم اپل قصد دارد در ابتدا این رویکرد را در آیپد ایر آزمایش کند.

با فرض اینکه شایعه‌ی جدید منتسب به آیپد ایر حقیقی باشد، اپل قصد دارد طراحی خانواده‌ی آیپد پرو را به‌طور عمده متحول کند. آیپد ایرهای موجود در بازار درمقایسه‌با آیپد پروها بسیار قدیمی به‌نظر می‌رسند و در نگاه اول، ممکن است حس خوبی به شما منتقل نکنند. تبلت آیپد ایر ازلحاظ قیمتی در بین مدل استاندارد آیپد (۳۲۹ دلار) و مدل‌های پرچم‌دار، یعنی آیپد پرو، جای می‌گیرد. مزین‌کردن آیپد ایر به طراحی مدرن می‌تواند باعث شود این تبلت بهتر از قبل خودش را از تبلت‌های اقتصادی سری آیپد متمایز کند. 

مدتی پیش، بلومبرگ در گزارشی اختصاصی نوشت معرفی آیپد ایر جدیدِ مزین به لبه‌های تخت قرار است یکی از اتفاق‌های مهم مراسم ۲۵ شهریور اپل باشد. کوپرتینونشین‌ها سه‌شنبه‌ی این هفته جزئيات کاملی از این محصول دردسترس ما قرار خواهند داد.

اپل واچ سری 4 ازجلو درحال نمایش ساعت در بالای ظرف حاوی کیک

اپل واچ سری ۶

مقاله‌ی مرتبط:

درکنار نسل جدید آیپد ایر، انتظار می‌رود مراسم شهریور اپل محفلی برای رونمایی جدیدترین نسل از ساعت‌های سری اپل واچ، یعنی اپل واچ سری ۶ باشد. در سال‌های اخیر، اپل تلاش کرده تنوع قابلیت‌های ساعت‌های هوشمندش را درزمینه‌ی پایش فعالیت‌های ورزشی افزایش دهد و قطعا امسال نیز چنین رویکردی را شاهد خواهیم بود.

چندی پیش، کارشناسان رسانه‌ی 9to5Mac سراغ کد منبع سیستم‌عامل iOS 14 رفتند و توانستند در آن اشاره‌هایی به یکی از قابلیت‌های جدید اپل واچ سری ۶ پیدا کنند. براین‌اساس، گفته می‌شود اپل واچ سری ۶ می‌تواند سطح اکسیژن خون را تخمین بزند.

همچنین، 9to5Mac شواهدی در کد منبع iOS 14 پیدا کرد که نشان می‌داد اپل در تلاش است قابلیت ثبت نوار قلب (ECG) اپل واچ را در نسل ششم درمقایسه‌با نسل قبل بهبود بخشد. ساعت‌های اپل واچ سری ۴ و اپل واچ سری ۵ هنگامی‌که ضربان قلب فرد بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ بار در هر دقیقه باشد، نمی‌توانند نتایج دقیقی از نوار قلب ارائه دهند. بر‌اساس ادعای افشاگران، اپل واچ سری ۶ با ارائه‌ی نسخه‌ی جدیدی از اپلیکیشن ECG این محدودیت را برمی‌دارد.

افزون‌براین، گفته می‌شود اپل واچ سری ۶ قرار است ازلحاظ ظاهری بسیار شبیه به اپل واچ سری ۵ باشد. درواقع طبق ‌ادعاهای مطرح‌شده، زبان طراحی اپل واچ سری ۶ تغییر عمده‌ای به‌خود نخواهد دید و این ساعت پیرو همان فرم‌فاکتور ساعت‌های سری ۴ و سری ۵ خواهد بود. البته فراموش نکنید احتمال ارائه‌ی بندهای متنوع‌تر و تولید ساعت در رنگ‌های بیشتر و استفاده از مواداولیه‌ی متفاوت با نسل قبل همواره مطرح است. 

اپل واچ سری ۶ قرار است رسما قابلیت فورس تاچ (Force Touch) را به‌پایان راه برساند. فورس تاچ به کاربران اپل واچ امکان می‌داد که با انگشت خود صفحه‌نمایش ساعت را محکم فشار دهند تا بتوانند به محتوا و گزینه‌های کنترلی بیشتر دسترسی پیدا کنند؛ از بین قابلیت‌هایی که فورس تاچ سریع ارائه می‌داد، می‌توانیم به تغییر واچ‌فیس یا پاک‌کردن تمامی اعلان‌ها اشاره کنیم.

اپل در سیستم‌عامل watchOS 7 پشتیبانی از فورس تاچ را خاتمه داد و به‌نظر می‌رسد که در اپل واچ سری ۶ قرار نیست قطعه‌ی سخت‌افزاری مربوط به فورس تاچ گنجانده شود. حذف این قطعه‌ی سخت‌افزاری می‌تواند فضایی را افزایش دهد که اپل درون اپل واچ سری ۶ دردسترس دارد؛ بااین‌حال، دقیقا نمی‌دانیم اپل می‌خواهد چگونه از این فضای اضافی استفاده کند. 

نیم رخ سمت چپ اپل واچ سری 4 / Apple Watch Series 4

اپل واچ SE

بااین‌همه، انتظار نداریم اپل واچ سری ۶، تنها ساعت هوشمند اپل برای مراسم Time Flies باشد. هفته‌ی گذشته، بلومبرگ در گزارشی به‌نقل از منابع آگاه نوشت اپل قصد دارد در مراسم ۲۵ شهریور، مدل دیگری از اپل واچ را معرفی کند که البته ظاهرا قرار است ساعتی میان‌رده باشد. بلومبرگ ادعا کرد که این ساعت قرار است به‌عنوان جایگزین مستقیم اپل واچ سری ۳ معرفی شود. در نظر داشته باشید که اپل همچنان فروش اپل واچ سری ۳ را متوقف نکرده است و آن را با قیمت ۱۹۹ دلار دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

معرفی دومین ساعت اپل در یک سال می‌تواند تنوع خانواده‌ی اپل واچ را افزایش دهد و امکان دسترسی به این ساعت‌ها را برای افراد بیشتری فراهم کند. رسانه‌ها نام اپل واچ SE را برای این ساعت برگزیده‌اند؛ البته فعلا هیچ‌چیز قطعا اعلام نشده است.

اپل واچ SE مستقیما جایگزین اپل واچ سری ۳ خواهد شد

این موضوع نامشخص است که اپل می‌خواهد اپل واچ SE را درمقایسه‌با اپل واچ سری ۳ با چه نوع تغییراتی همراه کند. اپل واچ سری ۳ از تراشه‌ی S3 استفاده می‌کند که به‌صورت اختصاصی خودِ اپل تولید کرده است.

قطعا پردازنده‌ی مرکزی محصول در مدل SE به‌روزرسانی خواهد شد و انتظار داریم این ساعت از تراشه‌ی S4 یا S5 استفاده کند. براساس اطلاعات افشاگران توییتر، جایگزین اپل واچ سری ۳ قرار است ازلحاظ ظاهری به اپل واچ سری ۴ و اپل واچ سری ۵ شباهت داشته باشد. 

نسل‌های جدید ساعت‌های سری اپل واچ قابلیت‌های بسیار متنوعی در حوزه‌ی سلامت دارند و همین موضوع آن‌ها را به گزینه‌هایی جذاب برای علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند تبدیل کرده است. اپل واچ سری ۳ بسیاری از این قابلیت‌های سلامتی‌محور را ندارد و قطعا برگ‌برنده‌ی اپل واچ SE درمقایسه‌با آن، می‌تواند بهره‌مندی از قابلیت‌های متنوع درزمینه‌ی سلامت باشد. حضور قابلیتی مثل توانایی ثبت نوار قلب در اپل واچ SE دور از انتظار به‌نظر می‌رسد؛ بااین‌حال، پیش‌بینی می‌کنیم این ساعت قابلیت‌های جدیدی همچون تشخیص سقوط از ارتفاع را داشته باشد. اینکه اپل واقعا جایگزین اپل واچ سری ۳ را معرفی می‌کند یا خیر، سؤالی است که سه‌شنبه‌شب جوابش را خواهیم فهمید.

لیست قابلیت های آی او اس iOS 14 اپل

تاریخ انتشار سیستم‌‌عامل‌ها

افزون‌بر معرفی محصولات جدید، اپل به‌احتمال بسیار زیاد جزئیات بیشتری از نرم‌افزار‌هایش ارائه خواهد داد. به‌طور دقیق‌تر، انتظار داریم اهالی کوپرتینو در بخشی از مراسم Time Flies روی iOS 14 ،watchOS 7 ،iPadOS 14 و tvOS 14 تمرکز کنند. دوم تیر امسال، اپل این سیستم‌عامل‌ها را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) معرفی کرد؛ باوجوداین، هنوز نسخه‌ی نهایی آن‌ها را برای دستگاه‌های مقصد دردسترس قرار نداده است. طبیعی است که انتظار داشته باشیم شرکت کوپرتینویی بخواهد در مراسم ۱۵ شهریور نگاهی دوباره به جدیدترین سیستم‌‌عامل‌هایش بیندازد.

اپل در رویداد Time Flies تاریخ انتشار دقیق iOS 14 را اعلام می‌کند

هفته‌ی گذشته، اپل هشتمین نسخه‌ی بتای عمومی iOS 14 را برای گوشی‌های خانواده‌ی آیفون منتشر کرد که احتمال می‌دهیم آخرین نسخه‌ی بتا باشد. بررسی‌های تک تایمز نشان می‌دهد که این نسخه باگ‌های سیستم‌عامل را به‌حداقل رسانده و تجربه‌ی مناسبی به کاربر ارائه می‌دهد.

اگر اپل به سنت‌های چند سال اخیر پایبند باشد، پس از برگزاری مراسم ۲۵ شهریور، نسخه‌ی نهایی iOS 14 را دردسترس قرار می‌دهد. پس از مراسم، انتظار داریم watchOS 7 و tvOS 14 نیز منتشر شوند. در مراسم پیش ‌رو، احتمالا اپل تاریخ انتشار دقیق سیستم‌‌عامل‌های مذکور را اعلام می‌کند.

طبق اعلام اپل، آیفون‌های جدید چند هفته دیرتر از راه می‌رسند. بدین‌ترتیب، تاریخ عرضه‌ی آیفون‌های جدید برای اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) تعیین شده است. با درنظرگرفتن این حقیقت، انتظار داریم جدیدترین نسل از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون با سیستم‌عامل iOS 14.1 یا حتی نسخه‌های بعدی روانه‌ی بازار شوند و اهالی کوپرتینو سیستم‌عامل مک OS بیگ سر را در همان بازه‌ی زمانی عرضه‌ی آیفون‌های جدید منتشر کنند. حتی برخی رسانه‌ها احتمال داده‌اند مک OS جدید نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) روی رایانه‌های مقصد منتشر شود. قطعا این موضوع تا حد زیادی به تاریخ عرضه‌ی نخستین رایانه‌ی مک مجهز به تراشه‌ی اپل سیلیکون ارتباط خواهد داشت. 

محصولات و سرویس‌هایی که از معرفی‌شدنشان مطمئن نیستیم

اپل وان

نخستین‌بار رسانه‌ی بلومبرگ در گزارشی نوشت اپل قصد دارد بسته‌ای اشتراکی با عنوان اپل وان معرفی کند که به کاربران امکان می‌دهد درصورت تهیه‌ی چند سرویس اشتراکی، در هزینه‌ی نهای صرفه‌جویی کنند. در سال‌های گذشته، اپل روی واحد تجاری «خدمات» خود مانور ویژه‌ای داده و قطعا در آینده، معرفی سرویس‌های بیشتری نظیر اپل TV پلاس و اپل نیوز پلاس را شاهد خواهیم بود.

گفته می‌شود بسته‌ی اشتراکی اپل وان در چندین نسخه دردسترس قرار می‌گیرد. نسخه‌ی اول سرویس‌های اپل موزیک و اپل TV پلاس را در خود دارد و از آن به‌عنوان ارزان‌قیمت‌ترین نسخه‌ی سرویس یاد خواهد شد. در نسخه‌های دیگر اپل وان، دیگر سرویس‌های اشتراکی شرکت نظیر اپل آرکید و اپل نیوز پلاس و فضای ذخیره‌سازی بیشتر آی‌کلاد ارائه می‌شوند. 

هفته‌ی گذشته، کارشناسان رسانه‌ی 9to5Google با بررسی دقیق کد منبع جدیدترین بتای نسخه‌ی اندروید اپل موزیک توانستند اشاره‌هایی به عبارت Apple One پیدا کنند. در کد این اپلیکیشن، عبارت Subscription Bundle (به‌معنی بسته‌ی اشتراکی) نیز به‌چشم می‌خورد. با درنظرگرفتن این اخبار، معرفی اپل وان قطعی است؛ اما از این موضوع مطمئن نیستیم که تاریخ معرفی برای رویداد شهریور تعیین شده یا مهر.

تصویر غیرواقعی هدفون دورگوشی اپل ایرپادز استودیو از زاویه کنار مشکی و سفید

ایرپادز استودیو

ایرپادز استودیو هدفون دورگوشی جدیدی است که انتشار نخستین اخبار مربوط به آن به مدت‌ها پیش برمی‌گردد. سال‌‌ها پیش، اپل برند بزرگ Beats را خرید و قطعا از زیرساخت‌های لازم برای تولید هدفون دورگوشی بهره‌مند است. گفته می‌شود هدفون دورگوشی اختصاصی اپل از هدفون‌های دورگوشی بیتس کاملا مجزا است و قابلیت‌های جالبی نظیر توانایی تشخیص سر و گردن، امکان شخصی‌سازی تنظیمات صدا و… را خواهد داشت. 

قیمت ایرپادز استودیو اپل احتمالا ۳۴۹ دلار خواهد بود

اوایل سال جاری میلادی، 9to5Mac با بررسی کد دقیق نسخه‌ی بتای iOS 14 موفق‌ شد اطلاعاتی جدید درباره‌ی ایرپادز استودیو کشف کند. تصویری که در آن زمان فاش شد، نشان می‌داد ایرپادز استودیو حداقل دو رنگ‌بندی دارد (سفید و مشکی).

براساس شایعه‌ها، قیمت ایرپادز استودیو اپل ۳۴۹ دلار خواهد بود. این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد که قرار است هدفونی پرچم‌دار را شاهد باشیم. بلومبرگ در گزارشی نوشت احتمال دارد اپل ایرپادز استودیو را سال جاری میلادی روانه‌ی بازار کند. اگر اپل بخواهد تمام تمرکز مراسم ۲۵ شهریور را به نسل جدید آیپد ایر و اپل واچمعطوف نکند، هدفون ایرپادز استودیو قطعا گزینه‌ی مناسبی به‌نظر می‌رسد.

گفته می‌شود این هدفون دورگوشی از فناوری لغو نویز فعال (ANC) و ژست‌های لمسی پشتیبانی می‌کند. بهره‌مندی از طراحی ماژولار یکی دیگر از شایعه‌های منتسب به ایرپادز استودیو اپل است. همچنین، شایعه‌ها از احتمال معرفی مدل ارزان‌قیمت اسپیکر هوشمند هوم‌پاد در مراسم آتی خبر می‌دهند.

طراحی ردیاب هوشمند اپل / Apple Smart Tracker

ایرتگز

ایرتگز (AirTags) ردیاب هوشمندی است که همچون ایرپادز استودیو، از مدت‌ها پیش در اخبار ظاهر شده و اطلاعات تقریبا زیادی درباره‌ی آن می‌دانیم. رسانه‌های بسیار زیادی معتقد هستند که اپل روی ردیاب هوشمند اختصاصی خود که عملکردی همچون ردیاب‌های Tile دارد کار می‌کند. در سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته‌ی میلادی بود که 9to5Mac اعلام کرد با بررسی کد سیستم‌عامل iOS 13 توانسته محصولی با نام Tag1,1 پیدا کند. از آن زمان تاکنون، 9to5Mac به‌دفعات اخبار متنوعی درباره‌ی ردیاب هوشمند اپل فاش کرده است. برای مثال این رسانه اشاراتی به عبارت AirTags در کد منبع iOS پیدا کرد. حتی اپل نیز ویدئویی دردسترس قرار داد که حاوی اشاراتی به چنین محصولی بود.

مدتی پیش گزارشی جدید از زنجیره‌ی تأمین اپل به‌دست رسانه‌ها رسید که اعلام می‌کرد فرایند تولید انبوه ایرتگز آغاز شده است. در ابتدا انتظار داشتیم که ایرتگز در رویداد رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ معرفی شود، بااین‌حال یک سال از آن روزها می‌گذرد و محصول موردبحث اپل هنوز معرفی نشده. اینکه ایرتگز سه‌شنبه معرفی می‌شود یا خیر را فعلا نمی‌دانیم؛ اما احتمال وقوع این اتفاق بالا است.

اپل تی وی / Apple TV با ریموت کنترل روی میز جلوی دیوار آجری

اپل TV جدید

طبق برخی گزارش‌ها، اپل مشغول کار روی نسل جدید اپل TV و ریموت‌کنترل جدید مجهز به دستیار صوتی سیری است. مدت‌ها است شواهد مربوط به نسل جدید اپل TV در کد منبع iOS دیده می‌شوند. یکی از شایعه‌های جدید اعلام می‌کند اپل TV تراشه‌ی قوی‌تری دارد تا عملکرد بهتری درزمینه‌ی گیمینگ ارائه دهد.

رسانه‌ی بلومبرگ درباره‌ی ریموت‌کنترل جدید اپل TV می‌گوید یکی از بهبودها قرار است پشتیبانی از اپلیکیشن Find My باشد. بدین‌ترتیب، کسانی که ریموت‌کنترل اپل TV را گم کنند، خواهند توانست به‌سادگی ازطریق گوشی آن را پیدا کنند. دقیقا نمی‌دانیم اپل چه برنامه‌های دیگری برای ریموت‌کنترل جدید اپل TV تدارک دیده است. همچون ایرپادز استودیو، جدیدترین نسل اپل TV می‌تواند محصولی بسیار مناسب برای رویداد ۲۵ شهریور اپل باشد. بااین‌حال، برای فهمیدن جزئیات دقیق ماجرا باید چند روز دیگر صبر کنیم.

اخبار جدید با محوریت مک

پس از سال‌ها، اپل سرانجام در همایش بزرگ WWDC 2020 رسما تأیید کرد که قصد دارد در رایانه‌های سری مک، از تراشه‌های ساخت اینتل به تراشه‌های اختصاصی مبتنی‌بر معماری آرم مهاجرت کند. اپل گفته است نخستین رایانه‌ی مک مجهز به تراشه‌ی اپل سیلیکون تا پیش از پایان سال جاری میلادی از راه می‌رسد. با درنظرگرفتن این حقیقت که فاصله‌ی چندان زیادی تا پایان سال میلادی نداریم، برخی رسانه‌ها از احتمال اعلام اخبار مهم درباره‌ی مک در مراسم پیش ‌رو خبر داده بودند. بااین‌حال، فکر نمی‌کنیم خبری درباره‌ی مک در مراسم Time Flies اعلام شود.

رندر آیفون 12 اپل / iPhone 12 از نمای جلو و عقب رنگ طلایی

از آیفون ۱۲ خبری نخواهد بود

مقاله‌ی مرتبط:

آیفون ۱۲ بی‌شک مهم‌ترین محصول اپل برای امسال است. از مدت‌ها پیش، نخستین شایعه‌های مربوط به گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ منتشر شده‌اند و افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا منتظر رونمایی رسمی آن‌ها هستند. تا زمانی‌که مراسم برگزار نشود، نمی‌توان سخنی به‌طور قطعی به زبان آورد؛ باوجوداین، اکثر شواهد حاکی از آن هستند که اپل قصد ندارد در مراسم ۲۵ شهریور از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ پرده‌برداری کند.

رونمایی‌نشدن آیفون ۱۲ در مراسم شهریور سنت‌شکنی بزرگ اپل خواهد بود؛ زیرا این شرکت سال‌ها است در مراسمی که اواخر شهریور برگزار می‌کند، آیفون‌های جدید را رونمایی می‌کند. بااین‌حال، دنیاگیری ویروس کرونا برنامه‌های کوپرتینونشین‌ها را تا حدی به‌هم ریخت و این شرکت مجبور شد تأخیر در عرضه‌ی آیفون ۱۲ را رسما اعلام کند. استفاده از شعار Time Flies برای مراسم پیش‌ رو به‌طور ضمنی تأیید می‌کند که این مراسم روی اپل واچ متمرکز خواهد بود نه آیفون. 

بدین‌ترتیب، انتظار داریم اپل مهر امسال مراسم ویژه‌ای با محوریت گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ برگزار و آن‌ها را معرفی کند. به‌احتمال زیاد در همان مراسم، نخستین مدل از نسل جدید رایانه‌های سری مک هم رونمایی خواهیم شد. گفته می‌شود گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ یک مدل ۵٫۴ اینچی و دو مدل ۶٫۱ اینچی و یک مدل ۶٫۷ اینچی را شامل می‌شود. این گوشی‌ها همگی از تراشه‌ی پنج‌نانومتری A14 Bionic بهره‌مند خواهند بود و از شبکه‌ی 5G پشتیبانی خواهند کرد. همچنین، گفته می‌شود مدل‌های پرو از خانواده‌ی آیفون ۱۲ قرار است درکنار سه دوربین مجزا، به اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) مجهز باشند. 

تیم کوک / Tim Cook درحال سخنرانی با لباس مشکی

جمع‌بندی

انتظار نداریم در مراسم ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ خبری درباره‌ی آیفون‌های جدید اعلام شود؛ اما هنوزهم محصولات زیادی وجود دارند که می‌توان برایشان هیجان‌زده شد. پس از چندین سال، مراسمی که اپل در شهریور برگزار می‌کند، قرار نیست روی آیفون تمرکز داشته باشد. بااین‌همه، محصولاتی که برای مراسم Time Flies برنامه‌ریزی شده‌اند، قطعا هیجان‌انگیز هستند؛ از اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE گرفته تا نسل جدید آیپد ایر و جزئیات نهایی iOS 14 و احتمال معرفی محصولاتی همچون ایرتگز. این‌ها به‌وضوح نشان می‌دهد با کنفرانس متفاوت اپل طرف هستیم. 

همان‌طورکه اشاره کردیم، تک تایمز قصد دارد مراسم آنلاین اپل را به‌شکلی ویژه پوشش دهد. ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه‌ی همین هفته تک تایمز را دنبال کنید و از اخبار جدید محصولات اپل کاملا مطلع شوید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر