حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

توچال کجاست | معرفی کامل تمام تفریحات توچال | از تله کابین تا اسکی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تهران فقط شلوغی‌ و آلودگی‌ نیست و مجموعه توچال فرصتی ایدئال برای دورشدن از این همه هیاهو و تجربه طعم واقعی زندگی است. مجموعه تفریحی توچال در نزدیکی شمال تهران قرار دارد و تفریح‌های متنوعی همچون تله کابین، پیست اسکی، تله‌سیژ، سورتمه، بانجی جامپینگ و… را در خود جای داده است. علاوه بر کوهنوری، اسکی و تله کابین که از تفریح‌های معروف توچال هستند، فعالیت‌های مختلف دیگری از سورتمه سواری تا تیراندازی با کمان و واقعیت مجازی نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توان اوقاتی سراسر هیجان و لذت را تجربه کرد. با کجارو همراه شوید تا گشتی در منطقه تفریحی و دیدنی توچال بزنیم.

هرآنچه باید درباره توچال بدانید:

معرفی توچال

توچال قله‌ای در شمال تهران و به ارتفاع ۳,۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید. دامنه جنوبی توچال مجاور با شهر تهران و قله آن مشرف به این شهر است. این قله در جنوب منطقه کوهستانی البرز مرکزی قرار دارد که از شرق به قله‌های لزون، کلکچال و دارآباد و از غرب به قله شاه‌نشین و منطقه امام‌زاده داوود منتهی می‌شود.

مشهورترین و پررفت‌وآمدترین پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌های توچال به‌ترتیب از شرق به غرب دارآباد، کلک‌چال، شروین، شیرپلا، جان‌پناه قله توچال، امیری، هتل اوسون، ایستگاه پنجم تله کابین، اسپیدکمر و پلنگ‌چال هستند. 

دو اسکی سوار در ارتفاعات برفی

توچال کجاست؟

توچال در میان رشته کوه البرز در شمال تهران قرار گرفته است که در تقسیمات کشوری جزو استان تهران محسوب می‌شود.

چگونه به توچال برویم (ماشین شخصی) باید راهی خیابان ولنجک شوید و آن را تا انتها ادامه دهید تا به پارکینگ ورودی توچال برسید. پس از پارک ماشین خود در این قسمت می‌توانید بقیه راه را پیاده بروید یا از ماشین‌های برقی استفاده کنید که مسیر ورودی توچال تا بام تهران را پوشش می‌دهند. 

برای دسترسی به توچال با اتوبوس می‌توانید از اتوبوس میدان ولنجک – پایانه شهید افشار استفاده کنید و در ایستگاه هفدهم پیاده شوید. ادامه مسیر را باید با پای پیاده یا ماشین‌های عبوری طی کنید تا به ورودی توچال برسید.

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک (نمایش روی نقشه)

تفریحات توچال و قیمت آن‌ها

توچال یکی از جاهای دیدنی تهران است که فقط به علاقه‌مندان پیاده‌روی و کوهنوردی اختصاص ندارد و تفریحات آن به حدی متنوع است که هر سلیقه‌ای را با هر میزان بودجه‌ای، پوشش می‌دهد. در ادامه به این تفریحات اشاره مختصری خواهیم کرد.

تله کابین توچال

تله سیژ و کوهنوردی که روی سرش ایستاده

منبع عکس: اینستاگرام @tochalcomplex

تله کابین توچال از معروف‌ترین جاذبه‌های توچال است که سه خط اصلی و هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ دارد. ایستگاه یک در ارتفاع ۱,۹۰۰ متری، ایستگاه دو و سه در ارتفاع ۲,۴۸۰ متری، ایستگاه پنج و ۶ در ارتفاع ۲,۹۱۰ متری و ایستگاه هفت در ارتفاع ۳,۶۸۰ متری قرار گرفته است. این تله کابین با طول تقریبی ۷,۵۰۰ متر، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین دنیا به شمار می‌رود که امکان سفر راحت به ارتفاع ۳,۶۸۰ متری از سطح دریا را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید از هوای لذت‌بخش ارتفاعات تهران نهایت لذت را ببرید. اگر برای استفاده از تله کابین توچال وسوسه شده‌اید، باید بدانید که اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان بهترین زمان صعود به قله توچال محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری: شنبه، یکشنبه و دوشنبه تعطیل است؛ سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۵ و جمعه از ساعت هفت صبح تا ۱۷ فعالیت می‌کند. خط شبانه شامل پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۳ می‌شود. به‌طور کلی ساعت و روزهای کاری به شرایط جوی حاکم بر مجموعه و برنامه‌ریزی‌های فنی بستگی دارد.
  • قیمت تله کابین توچال: هزینه‌ها با توجه به مسیر و ایستگاه مربوطه متفاوت است. بلیط رفت و برگشت ایستگاه یک به دو، یک به پنج و یک به هفت، به‌ترتیب ۲۵، ۵۰ و ۷۰ هزار تومان تمام می‌شود. بلیط مسیر رفت ایستگاه یک به دو، یک به پنچ، یک به هفت، دو به پنج و پنج به هفت، به‌ترتیب ۱۵، ۳۰، ۴۰، ۲۰ و ۲۰ هزار تومان است. بلیط برگشت از ایستگاه هفت به یک، هفت به پنج، پنج به دو، پنج به یک و دو به یک، به‌ترتیب معادل ۳۵، ۱۵، ۱۵، ۲۰ و ۱۵ هزار تومان هزینه برمی‌بردارد.

اسنوموبیل توچال

اسنوموبیل توچال

اسنوموبیل (موتور برف‌رو)، موتوری برای حرکت در برف است که از جمله تفریح‌های هیجان‌انگیز توچال به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که می‌توانید پایتان را روی گاز بگذارید و با سرعت زیاد در مسیری پرپیچ‌وخم و مملو از برف حرکت کنید. با طی این مسیر رفت و برگشت ۱٫۵ کیلومتری، آدرنالین خونتان را بالا ببرید. در حال حاضر در ایستگاه هفتم تله کابین توچال و درست در کنار پیست اسکی امکان اسنوموبیل سواری برای علاقه‌مندان به سرعت و هیجان مهیا شده است. بانوان نیز می‌توانند از این امکانات استفاده کنند؛ ضمن اینکه قبل از حرکت، نکته‌های ضروری برای راندن اسنوموبیل به شما گفته می‌شود.

  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا ۱۴

پیست اسکی توچال

اسکی سواری در توچال

پیست اسکی توچال از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی پایتخت و نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران (پنج کیلومتری شمال شهر) به حساب می‌آید و از همین رو دیگر نیازی نیست پس از یک روز پرهیجان اسکی، مدت‌زمان زیادی را صرف رانندگی و برگشت به محل سکونت‌تان کنید. این پیست به‌خاطر ارتفاع بالایش در ایستگاه هفتم که به ۳,۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد، اولین پیست اسکی برفگیر کشور است که در سال‌های پربارش اغلب برای هشت ماه از سال قابل استفاده است. پیست اسکی توچال که ۱,۲۰۰ متر طول دارد، از پایین قله توچال در ارتفاع ۳,۸۵۰ متری شروع می‌شود و در حوالی هتل در ارتفاع ۳,۵۵۰ متری پایان می‌یابد.

با توجه به شیب مناسب پیست، مکانی ایدئال برای علاقه‌مندان به اسکی محسوب می‌شود. برای دسترسی به این پیست باید به ایستگاه هفتم تله کابین بروید و از حضور مجرب‌ترین مربیان اسکی و بهترین لوازم مدرسه اسکی نهایت لذت را ببرید. این پیست علاوه بر یک تله اسکی، دارای یک تله سی یژ (دوپل مایر)، یک هتل و دو رستوران است.

  • مدت زمان استفاده: برای یک روز از صبح تا بعد از ظهر

شبیه ساز وی آر توچال

شبیه ساز وی آر توچال

منبع عکس: سایت لحظه آخر

شبیه‌ساز وی آر توچال در ایستگاه اول تله کابین توچال قرار دارد و پس از کوهنوردی در ارتفاعات توچال یا پیاده‌روی لذت‌بخش می‌تواند شادی و نشاط شما را تکمیل کند. سینمای پنج بعدی این مجموعه ساخت کشور ایتالیا است و امکان تجربه افکت‌هایی مثل پاشیدن آب و ریزش برف، وزش باد روی صورت، رعدوبرق، حرکت صندلی در چهار جهت، طوفان و… را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر تماشای فیلم‌های واقعیت مجازی می‌توانید از شبیه‌ساز رانندگی و بازی‌های واقعیت مجازی نهایت استفاده را ببرید.

  • شرایط سنی: ۶ سال به بالا
  • قیمت: ۲۵ هزار تومان

تله سی یژ چشمه

تله سیژ چشمه توچال

تله سی یژ چشمه از کنار ایستگاه اول تله کابین توچال تا محل رستوران چشمه امتداد دارد و منظره‌ای بی‌نظیر از شهر تهران را پیشکش علاقه‌مندان می‌کند. علاوه بر این، کسانی که برای پیاده‌روی و تفریح راهی منطقه بام تهران و ارتفاعات قله توچال می‌شوند، با استفاده از این خط می‌توانند ارتفاعات زیبای تهران را از زاویه‌ای دیگر به نظاره بنشینند. تله‌سیژ چشمه حدود یک کیلومتر طول دارد و مدت‌زمان استفاده از آن ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. تله‌سیژ نوعی بالابر است و علاقه‌مندان با سوارشدن بر یک سری صندلی‌ ایمن می‌توانند در این مسیر تردد کنند.

  • ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا یک بامداد؛ پنجشنبه و جمعه از هفت صبح تا یک بامداد
  • قیمت بلیط رفت و برگشت: ۲۴ هزار تومان
  • قیمت بلیط رفت: ۱۲ هزار تومان

سورتمه توچال

سورتمه توچال

منبع عکس: سایت تله کابین توچال

سورتمه توچال در سال ۱۳۹۴ توسط یک شرکت آلمانی طراحی شد و علاوه بر گواهی استاندارد سازمان ملی ایران، از شرکت tuv آلمان که معتبرترین شرکت بازرسی و استاندارد اروپایی محسوب می‌شود، تاییدیه گرفته است.

سورتمه توچال مهیج‌ترین پیست سورتمه ایران است

سورتمه توچال با طول ۱,۴۲۰ متر، عنوان مهیج‌ترین و طولانی‌ترین پیست سورتمه ایران را با خود یدک می‌کشد و محلی ایدئال برای تجربه هیجان بر بلندای بام تهران است. این سورتمه می‌تواند ۲۵۰ نفر را در ساعت جابه‌جا کند. برای تجربه هیجان مضاعف، در طول شب به سراغ سورتمه‌سواری بروید تا چشم‌انداز زیبای تهران را در تاریکی شب ببینید و لحظاتی وصف‌نشدنی داشته باشید.

  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۰ صبح تا یک بامداد
  • قیمت: ۳۵ هزار تومان

کیوب کلاب

دکل آهنی و یک سری مکعب قرمز که روی همه چیده شده

منبع عکس: سایت تله کابین توچال

با ورود به اتاق فرار کیوب کلاب، به فضایی با سناریو شبیه به فیلم یا بازی کامپیوتری قدم می‌گذارید؛ اما همه چیز واقعی است و در هر سناریو برای یک ساعت در کنار هم‌گروهی‌های خود فرصت دارید تا از پس چالش‌های آن داستان برآیید. به‌عنوان مثال، علاقه‌مندان به موضوع‌های پلیسی می‌توانند در نقش یک کارآگاه، پرده از پرونده یک قتل بردارند یا در صورتی که بازی‌های اکشن را می‌پسندند، احتمالا در حادثه‌ای پرچالش گرفتار می‌شوند و چاره‌ای جز نجات جان خود و همراهانشان ندارند. اطلاعات عمومی، هوش بالا، سرعت عمل و کار گروهی، ویژگی‌های مهمی هستند که می‌توانند باعث موفقیت شما در کیوب کلاب شوند. در این مجموعه، سه اتاق با سه سناریوی مختلف در نظر گرفته شده است که امکان استفاده از آن‌ها در قالب گروه‌های سه تا ۱۲ نفره وجود دارد.

  • تلفن: ۰۲۱-۲۶۷۰۸۰۱۵
  • قیمت: ۷۰ هزار تومان

باشگاه تیراندازی با کمان توچال

باشگاه تیراندازی در کنار کوه

منبع عکس: سایت تله کابین توچال

باشگاه تیراندازی با کمان توچال با مساحت ۱,۵۰۰ متر مربع در مسیر جاده سلامتی قرار دارد و تنها سایت استاندارد کشور با مجوز سازمان تربیت بدنی است. علاقه‌مندان با داشتن ۱۰ عدد تیر و مدت زمان نامحدود برای استفاده از آن‌ها در یک جلسه، به تیراندازی مشغول می‌شوند؛ ضمن اینکه تمامی تجهیزات به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و با آموزش اولیه رایگان می‌توانند تجربه متفاوتی داشته باشند. این مجموعه مجهز به محوطه چمن، ۱۵ سیبل تیراندازی و ۲۰ کمان تیراندازی است. در کنار استفاده از امکانات تیراندازی با کمان و دارت، کلاس‌های آموزشی زیر نظر مربیان مجرب نیز برقرار است. پینگ پنگ، دارت و فوتبال دستی از دیگر تفریح‌های این باشگاه هستند.

  • تلفن: ۰۹۱۹۹۰۳۸۵۱۴- ۰۹۱۹۹۲۳۴۵۶۶
  • ساعات کاری: از ساعت ۹ صبح تا ۲۴ که بسته به شرایط آب‌وهوایی احتمال تغییر این زمان وجود دارد.
  • قیمت کمان، تفنگ، تپانچه: ۳۰ هزار تومان برای ۱۰ عدد تیر
  • قیمت دارت، پینگ پنگ، فوتبال دستی: هر ۱۵ دقیقه، ۱۰ هزار تومان

زیپ لاین توچال

زیپ لاین توچال

زیپ لاین توچال، بزرگ‌ترین زیپ لاین کشور است که در مسیر جاده سلامتی در بوستان شماره دو قرار دارد. طول مسیر زیپ لاین ۲۰۰ متر و ارتفاع آن ۷۰ متر است که با تجهیزات ایمنی رایگان می‌توان اوج هیجان را تجربه کرد. امکان استفاده از زیپ لاین توچال در روزهای بارانی و برفی وجود ندارد. در این زیپ لاین، چهار نوع پرواز مختلف در نظر گرفته شده است که با توجه به وزن شخص، کابل و تجهیزات متفاوت خواهد بود و به‌تبع آن قیمت‌ها نیز فرق می‌کند. در حالت معمولی فرد روی صندلی می‌نشیند و با گرفتن دسته‌های قرقره، پرواز را تجربه می‌کند. در روش دوم فرد از پشت کمر به قرقره وصل می‌شود و با دست و پای آزاد، از حس معلق بودن در هوا لذت خواهد برد.

در مدل سوم که شباهت زیادی به پراز واقعی دارد، فرد از کمر و پشت پاها به قرقره متصل می‌شود و مانند یک پرنده در حالت افقی پرواز می‌کند. روش چهارم که اوج هیجان و ترس را برای فرد رقم می‌زند، به مدل بانجی معروف است و علاقه‌مندان فقط از مچ پاها به قرقره وصل می‌شوند.

  • محدودیت سنی و وزنی: حداقل سن مجاز ۱۲ سال، حداکثر وزن ۱۰۰ کیلوگرم
  • ساعات کاری: از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ تا ۲۳، روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  • قیمت: ۳۵ هزار تومان

پیاده روی و کوهنوردی در توچال

تله کابین و کوهنوردها در بالای قله کوه پر از برف و ابر

مسیر پیاده‌روی توچال از پارکینگ اصلی شروع می‌شود و در ایستگاه اول به پایان می‌رسد که طول آن دو کیلومتر است. این مسیر به مسیر سلامتی معروف است و به بام تهران ختم می‌شود. از تفرجگاه‌های مسیر سلامتی می‌توان به بوستان سلامتی یک و دو اشاره کرد که مجهز به آلاچیق، نیمکت و نورپردازی هستند.

منطقه زیبای آبشار و منطقه غار با چشم‌اندازی دیدنی، یکی از جذابیت‌های اصلی توچال به شمار می‌روند. بام تهران هم زبانزد خاص و عام است؛ منطقه‌ای زیبا مجهز به نیمکت و نورپردازی که از نظر آب‌وهوایی و منظره تهران فوق‌العاده است.

مردی در کنار آبشار و صخره

منبع عکس: اینستاگرام @tochalcomplex

مسیر کوهپیمایی نیز از ایستگاه اول آغاز می‌شود و تا قله توچال ادامه دارد. فاصله ایستگاه یک تا دو معادل ۳٫۵ کیلومتر، ایستگاه دو تا پنج ۶٫۲ کیلومتر، ایستگاه پنج تا هفت ۵٫۳ کیلومتر و ایستگاه هفت تا هشت (هتل توچال) ۱٫۹ کیلومتر است که درمجموع حدود ۱۷ کیلومتر می‌شود. مسیر کوهنوردی اصلی از ایستگاه دوم به بعد است و تا ایستگاه پنج هیچ امکانات رفاهی ندارد.

باشگاه بگ جامپ توچال

باشگاه بگ جامپ توچال در ایستگاه اول قرار گرفته و علاوه بر سکوی پرش، مجهز به سنگ نوردی، اسلک لاین، ترامپولین و کافی شاپ است. این باشگاه تنها باشگاه حرفه‌ای بگ جامپ ایران محسوب می‌شود که به‌لطف ایربگ استاندارد اروپایى و سازه و تشک استاندارد با خیال راحت می‌توان از امکانات آن استفاده کرد.

  • تلفن رزرو: ۰۲۱-۲۶۸۰۴۰۴۳ – ۰۹۱۹۹۰۹۰۲۶۰

سقوط آزاد توچال

دکل پرش آزاد این مجموعه ۲۸ متر ارتفاع دارد که با سکوهایی در ارتفاع‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است. پرش اول فقط از سکوی اول امکان دارد که ارتفاع آن به ۶ متر می‌رسد؛ در صورت موفقیت و تاییدیه مربی می‌توان از سکوهای بالاتر اقدام به پرش کرد.

بانجی جامپینگ توچال

بانجی جامپینگ توچال مناسب کسانی است که به‌دنبال هیجان و آدرنالین بالا هستند. با وجود بالاترین سطح ایمنى می‌توان لذت پرش از ارتفاع ۴۰ متری را تجربه کرد.

  • حداکثر وزن مجاز: ۸۶ کیلوگرم
  • شرایط جسمی ممنوع: مشکل قلبی و دیسک کمر، فشار خون یا هر بیماری که با هیجان تحریک می‌شود، وجود پلاتین در قوزک پا

سنگ نوردی 

در کنار دکل سکوی سقوط آزاد و بانجی جامپینگ می‌توان دیواره‌های سنگ‌نوردی بگ جامپ را پیدا کرد. علاوه بر شرکت در کلاس‌های آموزشی سنگ نوردی، امکان صعود تفریحی نیز وجود دارد. سنگ نوردی نیز از جمله تجربه‌هایی است که باعث ترشح آدرنالین و کلی هیجان می‌شود.

  • حداکثر وزن مجاز: ۸۰ کیلوگرم
  • قیمت: ۳۰ هزار تومان

بام تهران

یک نیمکت خیس و دو درخت در کنارش در بام تهران

منبع عکس: اینستاگرام @tochalcomplex

بام تهران بی‌شک معروف‌ترین بخش توچال است که در بالاترین نقطه از ولنجک خودنمایی می‌کند و علاوه بر چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که به پایتخت دارد، به‌خاطر آب‌وهوای مطبوعش محبوب شده است. با توجه به صندلی‌های متعددی که در این محل قرار دارد و می‌توان روی آن‌ها استراحت کرد، وجود رستوران‌ها و کافه‌های مختلف باعث شده است که مردم زیادی به این فضای دلنشین سر بزنند. به همین دلیل در روزهای تعطیل بسیار شلوغ می‌شود و در مابقی ایام هفته، فضایی دنج و آرام پیدا می‌کند.

باشگاه تنیس توچال

باشگاه تنیس توچال که در ایستگاه یک تله کابین قرار دارد، مجهز به ۶ زمین تنیس خاکی با استانداردهای بین‌المللی است و از همین رو، یکی از بهترین باشگاه‌های تنیس تهران به شمار می‌رود. با توجه به چشم‌انداز دیدنی از تهران، لذت تنیس‌بازی در این مجموعه دوچندان شود. امکان استفاده از این باشگاه برای آقایان و خانم‌ها مهیا است؛ علاوه بر این، فروشگاهی دارد که می‌توان وسایل بازی تنیس را از آن تهیه کرد.

  • قیمت: هر ساعت قبل از ظهر ۸۰ هزار تومان، هر ساعت بعد از ظهر ۹۰ هزار تومان

کافه بیلیارد توچال

کافه بیلیارد توچال در سمت چپ جاده سلامتی و قدری بالاتر از باشگاه تیراندازی قرار دارد. علاوه بر بازی بیلیارد، فوتبال دستی نیز برای تفریح علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است. امکان استفاده از آن برای آقایان،‌ بانوان و به‌صورت خانوادگی وجود دارد و آموزش ابتدایی بازی رایگان خواهد بود. همچنین در کنار خدمات کافه می‌توان از موسیقی ملایم، محیط دنج و خلوت و غذاهای خوشمزه نهایت لذت را برد.

  • قیمت: ساعتی ۵۰ هزار تومان

سایر امکانات تفریحی و سرگرمی توچال به شرح زیر است:

امکانات تفریحی قیمت به ریال
سوئینگ (تاب)  ۶۰۰,۰۰۰ یک نفره
۹۰۰,۰۰۰ دو نفره
اتاق فرار  ۷۰۰,۰۰۰
فوتبال دستی ۱۰۰,۰۰۰ (هر ۱۵ دقیقه)

ایر هاکی

۱۰۰,۰۰۰ (هر ۱۵ دقیقه)

پینگ پنگ

۱۰۰,۰۰۰ (هر ۱۵ دقیقه)

دارت

۱۰۰,۰۰۰ (هر ۱۵ دقیقه)

نکته: قیمت‌های مذکور مربوط به شهریور ماه ۱۳۹۹ بوده و از بخش بازرگانی مرکز تفریحی توچال استعلام شده‌اند.

امکانات توچال

در توچال امکانات مختلفی برای رفاه حال مردم در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به رستوران و کافه‌های مختلف در مسیر پیاده‌روی، فودکورت توچال، بوفه‌های خوراکی، پارکینگ ورودی توچال، سرویس بهداشتی در ورودی توچال و همین طور بوستان‌ سلامتی یک و دو و بام تهران، خودپرداز در بخش‌های مختلف، شهربازی مخصوص کودکان در بام تهران، ماشین برقی در ورودی توچال برای جابه‌جایی مردم به بام تهران، باجه‌های الکترونیکی برای خرید بلیط تله کابین، تله‌سیژ و سورتمه اشاره کرد.

هتل توچال

هتل توچال

هتل توچال در زیربنایی به مساحت ۲,۴۳۰ مترمربع در ارتفاع ۳,۵۴۵ متری از سطح دریا ساخته شد. این هتل سه در سال ۱۳۸۰ در پیست اسکی توچال آغاز به کار کرد و از امکانات آن می‌توان به لابی با منظره‌ای دل‌انگیز رو به پیست، رستوران مجلل، اینترنت در قسمت لابی، پارکینگ، خشک‌شویی، کافی شاپ، امکانات ورزشی تفریحی مانند بیلیارد، پینگ پنگ و سیستم نمایش فیلم اشاره کرد.

اتاق دبل (دو نفره)، اتاق سینگل، سوئیت رویال (سه نفره)، سوئیت نرمال (سه نفره)، اتاق توئین (دو نفره) و اتاق وی‌آی‌پی (دو نفره)، اتاق‌های هتل توچال هستند که از اقامتی رویایی و به‌یادماندنی حکایت دارند. علاقه‌مندان به ورزش اسکی می‌توانند در فصل زمستان در این هتل اقامت کنند؛ هرچند که در دیگر فصول سال نیز فضایی خاص، آرام و خنک دارد. برای رزرو اتاق باید به دفتر هتل در ایستگاه یک مراجعه کنید؛ هرچند برای اقامت شبانه در هتل به تایید پزشک نیاز دارید؛ چراکه به‌دلیل کاهش فشار اکسیژن در چنین ارتفاع بالایی، پزشک هتل پس از معاینه، مجوز اقامت در هتل را صادر می‌کند.

نوع اتاق قیمت یک شب اقامت (قیمت‌ها متعلق به شهریور ۹۹ است)
اتاق یک تخته (سینگل) ۴,۵۵۰,۰۰۰ ریال
اتاق دو تخته با منظره ۶,۷۸۰,۰۰۰ ریال
سوئیت نرمال ۷,۶۴۰,۰۰۰ ریال
سوئیت رویال سه نفره ۱۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال
تخت اضافی (هر نفر) ۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال
  • تلفن رزرو هتل توچال: ۲۲۴۱۸۰۰۰ (۰۲۱)
  • آدرس هتل توچال: انتهای ولنجک، مجموعه فرهنگی توچال، ایستگاه هفت توچال

بی‌شک این طبیعت زیبا با همه امکاناتش، ارزش حفظ و نگهداری دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر