حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ام وی ام X22 کراس اوور شهری پر آپشن از نگاه خودرو۴۵

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در بحبوحه ورود انواع خودروهای ریزودرشت چینی به بازار ایران، شرکت مدیران خودرو تصمیم به عرضه یک کراس‌اور کوچک و نسبتا ارزان‌قیمت گرفت تا اقشار متوسط را که آرزوی داشتن یک خودرو جدید با ظاهری مطلوب و قد و قامتی بلندتر از سایر هاچبک‌ها را داشتند، به سوی خود بکشاند. ام وی ام x22 کلید رستگاری شرکت مدیران خودرو در بازار کراس اوورهای کوچک بود که باتوجه‌به ظاهر زیبا و امکانات رفاهی مناسب توانست جایگاه مدیران خودرو و شرکت چری را در این بخش بازار تا حد زیادی محکم کند.

درحال‌حاضر نیز ام وی ام x22 حضور نسبتا گسترده‌ای را در کشورمان تجربه کرده و معاملات خودرویی نسبتا زیادی روی این محصول صورت می‌پذیرد؛ بااین‌حال فروش یک خودرو کارکرده چینی نظیر mvm x22 دست دوم نیازمند هوشیاری فراوان و تخصص کافی است که متاسفانه بسیاری از مالکان این دست خودروها از دانش مکفی در زمینه فروش خودرو کارکرده بهره‌مند نیستند.

ام وی ام ایکس 22، هاچبکی در لباس شاسی‌بلند!

ام وی ام X22 را نمی‌توان یک کراس‌اور یا شاسی‌بلند واقعی دانست؛ چرا که در حقیقت، این محصول نسخه‌ای شبه کراس‌اور از هاچبک ام وی ام 315 بوده و از همان پلتفرم بهره می‌برد. بااین‌حال، عین بی‌انصافی است که ظاهر این دو خودرو را مشابه هم بدانیم؛ زیرا طراحان ام وی ام x22 نمایی کاملا متفاوت و مدرن‌تر از ام وی ام ۳۱۵ را برای ایکس22 رقم زده‌اند؛ به نحوی که تشخیص تشابه این دو با یکدیگر برای افراد عادی کار راحتی نخواهد بود.

برای اینکه به اهمیت این موضوع بیشتر پی ببرید، می‌توانید دو مدل رنو ساندرو معمولی و رنو ساندرو استپ وی را در نظر بگیرید که ازلحاظ ظاهری نسبت به یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. این در حالی است که ساندرو استپ وی به اصطلاح نسخه کراس‌اور ساندرو معمولی بوده و باید تغییرات ظاهری بهینه‌تری روی آن صورت می‌پذیرفت. اما ام وی ام ایکس22 با ظاهر بسیار مدرن‌، متفاوت و جذاب‌تر نسبت به مدل ام وی ام 315h ظاهر شده و توانسته رضایت خاطر اکثر مشتریان کراس‌اورهای ارزان‌قیمت را نسبت به شمایل خود جلب سازد. بدنه خوش فرم، چهره متناسب و نسبتا اسپرت و نمای تقریبا خوب عقب، از جمله مهم‌ترین مشخصه‌های بصری این محصول بوده و از جمله شاخص‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود که حتی در قیاس با رقبایی همچون لیفان ایکس50، با سلیقه عمومی مشتریان ایرانی بیشتر جور در آمده است.

کابین مدرن‌تر از رقبا

زبان طراحی به‌خدمت گرفته‌شده در ترسیم فضای کابین ام وی ام ایکس ۲۲ شباهت بسیاری به برادر بزرگتر آن یعنی ام وی ام X33s داشته و به‌نظر می‌رسد کمپانی چری به‌دنبال ایجاد نوعی اصالت در طراحی داخلی محصولات خود بوده است. با نگاهی به داشبورد و سایر بخش‌ها می‌توان به این شباهت پی برد. استفاده از اشکال هندسی چهارضلعی با زوایای تیز، حالتی اسپرت و جوان‌پسندانه و درعین‌حال به‌روز به کابین ام وی ام ایکس ۲۲ بخشیده است.

 طراحی غربیلک فرمان نیز از زیبای دلپذیری سود می‌برد. در این بین، حالت منحصربه‌فرد طراحی اجزای داخلی پنل کیلومترشمار پشت فرمان در ابتدا می‌تواند موجب سردرگمی راننده شود اما پس از مدتی به این سبک طراحی نشانگرها و عملکرد آن‌ها عادت خواهید کرد. پلاستیک خشک در ساخت داشبورد و رودری‌ها نقش اساسی داشته؛ اما کیفیت آن نسبت به محصولات خانواده رنو تندر بسیار بهتر برآورد می‌شود. ازلحاظ گنجایش نیز کابین این هاچبک کراس‌اور چینی فضای نسبتا مناسبی را جهت حضور چهار سرنشین بزرگسال فراهم آورده است؛ نفر پنجم نیز می‌تواند با به‌دست‌آوردن دل دو نفر دیگر، میان آن‌ها جای گیرد؛ اما در مسافرت‌های طولانی قطعا چندان احساس آسایش نخواهد کرد. محفظه بار این خودرو ۴۲۰ لیتر گنجایش داشته و از این حیث می‌تواند نیازهای یک مسافرت ۴ نفره را به طرزی نسبتا مناسب پوشش دهد.

آپشن‌ها و امکانات ام وی ام X22

ام وی ام x22 در قالب تیپ‌ها و پکیج‌های مختلف به دست مشتریان ایرانی رسیده که در این بین نسخه اسپرت اکسلنت خودکار به‌عنوان مدل فول آپشن شناخته می‌شود و تجهیزات رفاهی-ایمنی زیر را به مالک خود ارائه می‌دهد:

سامانه‌های کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل توقف هنگام حرکت در سربالایی، سامانه تثبیت سرعت یا همان کروز کنترل، حسگر فاصله سنج عقب، حسگر کنترل فشار باد تایر، ترمزهای ABS و EBD و ترمز کمکی، چراغ روشنایی در روز یا دیلایت، فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی مرکزی و سیستم صوتی با چهار عدد اسپیکر به‌همراه بلوتوث و پورتusb، دو عدد کیسه هوا ویژه سرنشینان جلو، تهویه مطبوع کابین به‌صورت دستی، صندلی راننده با تنظیم شش حرکته دستی، صندلی سرنشین با تنظیم چهار حالته دستی، روکش صندلی از نوع چرم مصنوعی، تریم دو رنگ کابین نارنجی-مشکی، سانروف، آینه‌های بغل با تنظیم برقی.

موتور کم حجم، کم مصرف با توانایی معمولی

پیشرانه MVM X22 چندان حجیم نبوده و توان تولیدی آن نیز نمی‌تواند موجب بازماندن دهان علاقه‌مندان و کارشناسان از فرط تعجب شود. این پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی که با یک جعبه‌دنده پنج دنده دستی یا چهار دنده خودکار جفت شده، تنها قادر به تولید ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. این میزان نیرو سبب شده تا کراس‌اور ۱۲۲۰ کیلوگرمی ما ظرف مدت زمان حدود ۱۲ تا ۱۳ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین ام وی ام x22 به‌طور میانگین حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد.

نقطه قوت در برابر نقطه ضعف

طراحی ظاهری بسیار جذاب‌تر از رقبا، طراحی کابین مطلوب، خدمات پس از فروش گسترده مدیران خودرو و وفور بیشتر قطعات یدکی در قیاس با برخی رقبا، از جمله نقاط قوت ام وی ام x22  به‌شمار می‌روند. سواری خشک و فضای نسبتا محدود کابین به‌همراه عملکرد فنی نه چندان مهیج پیشرانه و جعبه‌دنده نیز در زمره نقاط ضعف این محصول دسته‌بندی می‌شوند.

وضعیت فروش ام وی ام  X22 در بازار ایران

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد MVM X22 پس از ورود به داخل مرزهای کشور توانست خیلی زود نظر مثبت مشتریان قشر متوسط جامعه را به سوی خود جلب ساخته و باتوجه‌به قیمت متعادلی که از آن سود می‌برد، موفق شد به فروش نسبتا بالایی در کشورمان دست پیدا کند. درحال‌حاضر نیز نمونه‌های صفر کیلومتر یا دست دوم این خودرو از رونق فروش مناسبی در بازار برخوردار بوده و با حرارت مطلوبی در بازار معامله می‌شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر