حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دستیابی به جایگاه شغلی مناسب در بازار کار با چراغ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در این مطلب یک پلتفرم مناسب به شما معرفی خواهیم کرد که به کارجویان کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر، شغل مورد علاقه‌شان را به دست آورند.

برای دستیابی به جایگاه شغلی مناسب در بازار کار چه باید کرد؟

اگر دانشجو هستید یا به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید و در جست‌وجوی شغل مناسبی هستید، باید بدانید که کاریابی و استخدام در دنیای مدرن امروز دیگر مانند سابق نیست. اکنون همه چیز تغییر کرده و داشتن مدرک دانشگاهی صرف تضمین کننده‌ی استخدام در شغل مناسب نیست. با نگاهی به اطراف خود، بسیاری از فارغ‌التحصیلان با مدارک کارشناسی و بالاتر را خواهید یافت که ماه‌ها یا حتی سال‌ها است به‌دنبال شغلی برای خود می‌گردند.

اگر پای صحبت‌ها این اشخاص بنشینید احتمالاً از آن‌ها خواهید شنید که خب اغلب کارفرماها تمایل به استخدام افراد باتجربه دارند و برای امثال ما کار نیست. یا اینکه دستیابی به بهترین جایگاه شغلی فقط با پارتی امکان‌پذیر است و بس. اگر شما هم با این نظرات موافق هستید و منتظر هستید تا کسی برای انجام شغل دلخواهتان از شما دعوت به عمل آورد، باید بگوییم که تا آخر عمرتان شغلی نخواهید داشت!

در دنیای پیشرفته‌ی امروز برای دستیابی به بهترین جایگاه شغلی باید از روش‌های جدید کاریابی استفاده کنید تا بتوانید در بین رقبای خود در بازار کار حرفی برای گفتن داشته باشید. وجود یک بستر مناسب در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا به‌راحتی بتوانید شغلی متناسب با مهارت‌ها و توانایی‌های خود بیابید. بستری که گام‌به‌گام در مسیر جست‌وجوی شغل خوب همراه شما باشد.

سایت استخدام چراغ بهترین گزینه‌ی ممکن برای تسهیل روند جست‌وجوی شغلی است که در این زمینه می‌توان از آن استفاده کرد. چراغ، نام نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی است که با تلفیق خدمات آموزش، کاریابی و استخدام به تمام افراد جویای کار در سراسر کشور جهت رسیدن به بهترین جایگاه شغلی کمک خواهد کرد.

cheragh-1

از استعدادیابی تا نوشتن رزومه و مصاحبه شغلی با چراغ

اولین قدم برای دستیابی به بهترین جایگاه شغلی در بازار کار این است که ابتدا شما باید خودتان را خوب بشناسید. برای این کار باید به مجموعه‌ای از سوالات راجع به شخصیت خود و توانایی‌هایتان پاسخ دهید. برای مثال باید از خودتان بپرسید که من به چه چیزهایی علاقه دارم؟ در انجام چه کارهایی قوی‌تر ظاهر می‌شوم؟ در هنگام بروز چالش‌ها و مشکلات چگونه عمل می‌کنم؟ پاسخ صحیح و واقع‌بینانه‌ به این دست سوالات، شما را یک قدم به یافتن شغل دلخواهتان نزدیک‌تر خواهند کرد و کمکتان می‌کنند حیطه‌ی شغلی موردنظرتان را با شخصیت و توانایی‌های خود تطبیق دهید. برای کشف مهارت‌ها و استعدادهای درونی خود می‌توانید از تست‌های شخصیت‌شناسی در چراغ که همگی متناسب با استانداردهای روز دنیا هستند، استفاده کنید.  

پس از آن‌که زمینه‌ی شغلی موردعلاقه‌تان را پیدا کردید، برای رو‌به‌رو شدن با واقعیت‌ها بهتر است شروع به تحقیق راجع به شغل موردنظرتان کنید. تحقیقات در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا راحت‌تر برای دستیابی به بهترین جایگاه شغلی تصمیم بگیرید. بازار کار، فرصت‌های شغلی، محدودیت‌ها، نیازها و مشکلات شغل‌هایی را که مدنظر دارید، به‌طور کامل بررسی کنید. حتی راجع به درآمد تقریبی آن‌ها نیز تحقیقاتی داشته باشید. چراغ در این زمینه نیز به شما کمک خواهد کرد. در قسمت جست‌وجوی مشاغل سامانه، علاوه بر آگهی شغلی اطلاعات کاملی راجع به هر عنوان شغلی وجود دارد که برای افزایش آگاهی و دانسته‌های خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مهارت‌هایی که برای دستیابی به بهترین جایگاه شغلی باید بیاموزید

پس از آن‌که حیطه‌ی شغلی موردعلاقه‌تان را با اطمینان تعیین کردید، باید مهارت‌های لازم پیرامون شغل خود را پیدا کرده و به یادگیری این مهارت‌ها بپردازید. به‌طور کلی هر فردی برای دستیابی به بهترین جایگاه شغلی در بازار کار به دو دسته از مهارت‌های نرم و سخت نیاز دارد. مهارت‌های نرم آن دسته از مهارت‌هایی هستند که به‌طور عمومی و مشترک بین همه‌ی مشاغل وجود دارند و یادگیری آن‌ها به بالا بردن ارزش‌های شما در محیط کار کمک خواهد کرد.

مهارت‌های ارتباطی و فن بیان، مدیریت زمان، مقابله با بحران‌ها و مواردی از این قبیل از جمله مهارت‌های نرم هستند. در مقابل مهارت‌های سخت به آن گروه از مهارت‌هایی گفته می‌شود که به‌طور اختصاصی برای رسیدن به یک جایگاه شغلی خاص باید آن را بیاموزید. مثلا یک برنامه‌نویس برای موفقیت در کارش به مهارت‌های ریاضی، آشنایی با الگوریتم‌ها و تسلط بر زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی نیاز دارد.

آموزش آنلاین مهارت‌های شغلی در چراغ از بالاترین سطح آموزشی برخوردار هستند که به کارجویان برای استخدام در بهترین جایگاه شغلی کمک خواهد کرد.

cheragh-2

حالا برای خودتان یک رزومه قوی تنظیم کنید

در نهایت برای ارائه توانمندی‌ها، مهارت‌ها و سوابق شغلی خود و رسیدن به بهترین جایگاه شغلی نیاز به تدوین یک رزومه‌ی قدرتمند و حرفه‌ای دارید. رزومه اولین تصویر از شما است که در پیش روی کارفرما قرار خواهد گرفت. بنابراین آن را جدی گرفته و برای طراحی یک رزومه‌ی خوب و جامع تمام تلاشتان را به کار گیرید. با استفاده از رزومه‌ساز چراغ، این امکان در اختیارتان قرار خواهد گرفت که به‌سادگی یک رزومه‌ی کاری حرفه‌ای مطابق با استانداردهای مورد نیاز برای خودتان تهیه کنید. سپس می‌توانید رزومه را برای کارفرمایان در موقعیت‌های شغلی مورد نظرتان ارسال کنید و منتظر اعلام جلسه‌ی مصاحبه‌ی حضوری از سوی آن‌ها باشید. تمام نکات مربوط به مصاحبه نیز در قالب متن و ویدئو در چراغ به شما آموزش داده شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر