خرید سرور دست دوم با آسیم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خرید سرور‌ دست دوم و خرید سرور استوک از آسیم یکی از گزینه‌های بسیار مناسب در این موقعیت‌ها است؛ چراکه خرید سرور دست‌دوم علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مزایای دیگری هم دارد؛ مزایایی مثل قطعات دردسترس، توانایی خرید منابع دلخواه، گرفتن خدمات و پشتیبانی فنی از فروشنده و تولیدنشدن زباله‌های الکترونیکی.

اگر شما هم قصد دارید سرور دست‌دوم یا استوک بخرید، توصیه‌ی آسیم این است که با ما در این مقاله همراه باشید. در این نوشتار، به سه مرحله‌ی مهم خرید سرور دست‌دوم (پیش از خرید و هنگام خرید و پس از خرید) اشاره می‌کنیم و مهم‌ترین نکاتی را یادآور می‌شویم که باید در هر مرحله در نظر داشته باشید.

سرور نو یا سرور دست‌دوم؟

این انتخاب، انتخابی کاملا شخصی است و به بودجه‌ی شرکت شما و… بستگی دارد. سرور‌های نو قیمت ‌گران‌تری دارند و در ازای آن استفاده‌شده‌ و به اصطلاح کارکشیده نیستند. بااین‌حال، اگر علاقه دارید از سرور‌های دست‌دوم بخرید، برای شما مشکل خاصی پیش نمی‌آید. تنها باید بدانید چه سروری را و از چه فروشنده‌ای بخرید تا خریدتان به‌صرفه باشد.

متأسفانه بسیاری از فروشندگان نامطمئن هنگام خرید کم‌فروشی می‌کنند و مثلا سروری که چندین سال کار کرده و طول عمر مفیدی ندارد، به‌عنوان سرور معمولی به شما می‌فروشند. برای جلوگیری از این اتفاق، توصیه‌ی مهم کارشناسان این است که از منابع مطمئن و شرکت‌های فروش اصل سرور‌های مدنظر خود را تهیه کنید. دقت کنید شرکت‌های اصل مثل شرکت آسیمکو علاوه‌بر ارائه‌ی ضمانت و گارانتی، حتما نماد اعتماد تجارت الکترونیک دارند.

خرید سرور دست‌دوم یا خرید سرور استوک؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید سرور دست‌دوم و سرور استوک چه تفاوتی دارند و خرید کدام‌‌یک به‌صرفه‌تر و درست‌تر است؟ به شما خواهم گفت. سرور‌ استوک، سروری است که پس از استفاده‌ی جزئی مشتری، به هر دلیلی به فروشنده بازگردانده شده است؛ اما سرور‌های دست‌دوم معمولا مدت بیشتری کار کرده‌اند.

شما در انتخاب بین سرور استوک یا دست‌دوم هم کاملا مختار هستید؛ اما از بین دو سرور یکسان ازلحاظ ویژگی و مدل، خرید سرور استوک عاقلانه‌تر به‌نظر می‌رسد؛ چراکه به‌صورت جزئی‌تری کار کرده و درنتیجه، طول عمر و بازده بیشتری دارد.

آسیم

نکاتی که پیش از خرید سرور دست‌دوم باید در نظر داشته باشید

در نگاه کلی، برای خرید سرور دست‌دوم نیاز است دقت و توجه بیشتری به‌خرج دهیم تا زمانی‌که سرور نو می‌خواهیم. یکی از رازهای مهم در خرید سرور دست‌دوم و خرید سرور استوک این است که خرید خود را کاملا بررسی کنید و دقیقاً بدانید چه نوع سروری با چه کیفیتی به‌کمک شما می‌آید. پیش از خرید سرور دست‌دوم یا حتی خرید تجهیزات سرور، به نکات زیر دقت کنید.

چه چیزی می‌خواهید؟

شاید با خود بگویید پاسخ مشخص است، می‌خواهم سرور دست‌دوم یا استوک بخرم؛ اما نه، همین دو کلمه کافی نیست. باید ابتدا هدف خود را از خرید سرور دست‌دوم مشخص کنید. به این موضوع خوب فکر کنید که کسب‌و‌کارتان چیست و چرا به سرور نیاز دارید و این سرور قرار است چه کارایی‌ برایتان داشته باشد.

بازارگردی کنید

زمانی‌که متوجه شدید توقع دارید سرور برای شما چه کارایی‌هایی داشته باشد، به‌سراغ بازار بروید. بازار خریدوفروش سرور‌های دست‌دوم و سرور‌های استوک بازار‌های بزرگی هستند و فروشندگان متفاوتی در این بازار‌ها محصولات گوناگونی می‌فروشند. سعی کنید این محصولات را به‌خوبی رصد کنید و امکانات و قیمت هر محصول را بسنجید تا بتوانید مطمئن خرید کنید.

انواع برند سرور‌ها را بشناسید

شرکت‌ها و برند‌های متفاوتی سرور‌ها را تولید می‌کنند. هنگام انتخاب برند سرور خود، گزینه‌های زیر را پیش رو دارید:

خرید سرور اچ‌پی (HP): سرور‌ اچ‌پی محبوب‌ترین سرور در بازار ایران است. این سرور پشتیبانی خوبی به شما می‌دهد. به‌علاوه، خرید تجهیزات سرور اچ‌ پی در ایران راحت‌تر است؛ چراکه قطعات این سرور دردسترس‌تر هستند.

در این صفحه از فروشگاه شرکت کارا شبکه آسیم، می‌توانید بیش از صد مدل سرور از این شرکت را مشاهده کنید: انواع‌ مدل‌های سرور اچ‌پی.

خرید سرور لنوو (Lenovo): این نوع سرور‌ها به کیفیت بسیار خوبشان شناخته می‌شوند. دوام و وضعیت مطلوب سیستم‌ لنوو از دلایل محبوبیت آن است. اگر قیمت گران برایتان مسئله نیست، می‌توانید این سرور‌ را امتحان کنید.

خرید سرور دل (Dell): دل هم که بیشتر به برند لپ‌تاپ آن را مي‌شناسیم، سرو‌ر‌هایی تولید و با کیفیت و قیمت نسبتا مناسبی به بازار عرضه می‌کند.

خرید سرور فوجیتسو: برند کمیاب فوجیستو، تنها در برخی بازار‌ها وجود دارد و همین دردسترس‌نبودن قطعاتش یکی از معایب سرور‌های فوجیستو است.

به‌سراغ فروشنده‌ی اصیل بروید

به‌طور کلی، در بازار خرید سرور‌ دست‌دوم دو نوع فروشنده وجود دارند: فروشنده‌های عمومی و فروشندگان خصوصی.

فروشند‌گان عمومی: شرکت‌هایی هستند که تخصص‌ آن‌ها در خریدوفروش انواع سرور و تجهیزات سرور است.

فروشندگان خصوصی: افرادی هستند که خودشان در گذشته صاحب سرور‌ها بوده‌اند و حالا می‌خواهند آن‌ها را به خریداران بفروشند.

شما در انتخاب هریک از این دو دسته کاملا مختارید؛ اما باید در نظر داشته باشید که فروشنده‌ی اصیل دو ویژگی عمده دارد: ۱. به شما گارانتی پس از فروش می‌دهد و تضمین می‌کند درصورت بروز مشکل برای سرور، آن را جبران و برطرف می‌کند؛ ۲. سرور‌ها را با پیکربندی مناسب به شما عرضه می‌کند و صرفاً برای سود خود سرور را نمی‌فروشد.

نکاتی که هنگام خرید سرور دست‌دوم باید در نظر داشته باشید

هنگامی‌که در حال خرید سرور دست‌دوم هستید، به نکات زیر دقت کنید:

۱. قطعات سرور باید متناسب با خواست و احتیاج شما باشند؛

۲. قطعات سرور باید تکمیل باشند و نقصی در آن‌ها نباشد؛

۳. میزان کارکرد قبلی سرور دست‌دوم باید مشخص و درصورت امکان، گارانتی‌های بلندمدت صادر شود؛

۴. سلامت تک‌تک قطعات باید بررسی شود. برای مثال، فن سرور نباید بد کار یا صدایی بیش‌‌ازحد تولید کند.

نکاتی که پس از خرید سرور دست‌دوم باید در نظر داشته باشید

پس از آنکه سرور مدنظر خود را خریدید، مراحل زیر را قدم‌به‌قدم طی کنید:

۱. سایت سازنده‌ی سرور را پیدا کنید و دستورالعمل‌های استفاده از آن را بخوانید. این کار را برای هر قطعه، نظیر درایو‌ها و مادربرد و کنترلر‌ها تکرار کنید؛

۲. بایوس مادربرد و کنترلرها را به‌روز کنید؛

۳. مانیتورینگ را ریست‌ کنید؛

۴. فن‌ها را از گردوغبار پاک کنید؛

۵. استفاده از سرور را شروع کنید.

سخن پایانی

در این نوشتار سعی کردیم قدم‌‌به‌قدم مهم‌ترین مراحل خرید و نکات لازم در خرید سرور دست‌دوم و خرید سرور استوک را درکنار شما بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید شرکت آسیمکو یکی از بهترین و معتبر‌ترین فروشندگان انواع سرور و انواع تجهیزات الکترونیکی در ایران است. این شرکت خدمات زیر را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌کند.

  • فروش سرورهای دست‌دوم در برندهای متفاوت
  • فروش انواع تجهیزات سخت‌افزاری شبکه
  • فروش انواع رک و قطعات دیتاسنتر
  • خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات
  • اجرای پروژه های سخت‌افزاری
  • فروش ورک‌استیشن
  • و…

پس منتظر نباشید و با چند کلیک ساده، به‌سراغ سایت و فروشگاه آسیمکو http://www.asimco.ir بروید و به‌راحتی سرور دست‌دوم خود و تجهیزات مدنظرتان را بخرید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر