حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مشخصات دوربین گلکسی اس 21 سامسونگ فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گلکسی اس ۲۱ سامسونگ (Samsung Galaxy S21) نام فرضی نسل بعد گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S است. این گوشی هوشمند قطعا اهمیت فراوان در بازار گوشی‌ها خواهد داشت و در چند وقت اخیر، در چند گزارش دیده شده است و اطلاعات اولیه‌ی آن را می‌دانیم. به‌مرورِزمان، هرچه به پایان سال نزدیک شویم، قطعا اطلاعات بیشتری از گوشی خواهیم شنید.

شایعه‌ها می‌گویند سامسونگ قصد دارد تغییراتی در گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S21 درمقایسه‌با خانواده‌ی گلکسی S20 اعمال کند. یکی از شایعه‌های داغ، احتمال کنارگذاشتن تراشه‌های خانواده‌ی اسنپدراگون است. درواقع طبق ادعای برخی افشاگران، سامسونگ در سری گلکسی S21 سنت‌ سال‌‌های اخیر خود را کنار می‌گذارد و به‌جای عرضه‌ی گوشی‌ها با دو تراشه‌ی متفاوت در بازارهای مختلف، تمامی مدل‌ها را با تراشه‌ی اکسینوس ۱۰۰۰ دردسترس قرار خواهد داد.

تراشه‌های سری اکسینوس همواره ضعیف‌تر از اسنپدراگون عمل کرده‌اند و این موضوع به‌وضوح در بنچمارک‌ها برایمان ثابت شده است. بااین‌همه، سامسونگ این ادعاها را رد می‌کند. به‌نظر می‌رسد سامسونگ به‌‌حدی از قدرت پردازشی اکسینوس ۱۰۰۰ مطمئن است که می‌خواهد به‌طور کلی اسنپدراگون را کنار بگذارد. افزون‌براین، مدتی پیش شایعه‌ای اعلام کرد دوربین گلکسی S21 قرار است تغییرات محسوسی به‌خود ببیند. در همین زمینه، به‌تازگی گزارشی جدید با محوریت دوربین پرچم‌دار سال آینده‌ی سامسونگ منتشر شده است.

براساس ادعاهای رسانه‌ی کره‌ای The Elec، گوشی گلکسی S21 قرار است در پنل پشتی خود به چهار دوربین مجزا مجهز باشد. براساس این اطلاعات، گلکسی S21 برخلاف گلکسی S20 از دو دوربین با لنز تله‌فوتو بهره خواهد برد. این در حالی است که مدل S20 از یک دوربین تله‌فوتو استفاده می‌کند. اگر بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم طبق ادعای The Elec، قرار است در پنل پشتی گلکسی اس ۲۱ شاهد این دوربین‌ها باشیم: یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و بزرگ‌نمایی سه‌برابری اپتیکال و یک دوربین تله‌فوتو مجهز به مکانیسم پریسکوپی با بزرگ‌نمایی اپتیکال بیش از پنج‌برابری. 

به‌نوشته‌ی رسانه‌ی The Elec، سامسونگ دوربین تله‌فوتو‌ مجهز به بزرگ‌نمایی سه‌برابری اپتیکال را با حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز (ToF) جایگزین کرده است که پیش‌تر، از آن در گلکسی اس ۲۰ استفاده شده بود. گلکسی اس ۲۱ ظاهرا قرار است در پنل جلویی میزبان دوربینی ۴۰ مگاپیکسلی باشد. مدتی پیش، در شایعه‌ای هیجان‌انگیز اعلام شد که احتمالا سامسونگ قصد دارد در خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱، دوربین سلفی را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند. یکی از افشاگران مطمئن و خوش‌نام در توییتر مدتی پیش نوشت که سامسونگ در حال ارزیابی شرایط برای امکان استفاده از این نوع فناوری است.

تفاوت دیگر بین گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۱ پشتیبانی مدل جدید از قلم لمسی S Pen خواهد بود. براساس شایعه‌ها، سامسونگ قصد دارد مدل پرچم‌دار خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ (احتمالا گلکسی اس ۲۱ اولترا) را به‌همراه قلم لمسی به بازار عرضه کند. 

در ادامه بخوانید:

بنابر شایعه‌های پیشین، سامسونگ گلکسی اس ۲۱ قرار است به باتری ۳،۸۸۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز باشد که ظاهرا شرکتی به‌نام Ningde Amperex Technology Limited آن را ساخته است. این شرکت یکی از شرکت‌های شناخته‌شده‌ی چینی درزمینه‌ی تولید باتری به‌حساب می‌آید. این در حالی است که گلکسی اس ۲۰ سامسونگ از باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. افزون‌براین، شایعه‌ها می‌گویند گلکسی اس ۲۱ پلاس از باتری ۴،۶۶۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار خواهد بود؛ درحالی‌که گلکسی اس ۲۰ پلاس از باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. 

درحال‌حاضر، اطلاعات دقیقی از گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ دردسترس نداریم. کره‌ای‌ها در ماه‌های آینده‌ی تصمیم خود را درباره‌ی قطعات سخت‌افزاری و ویژگی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ نهایی خواهند کرد و قطعا در آن زمان جزئیات بیشتری از آن‌ها افشا خواهد شد. انتظار می‌رود سامسونگ بهمن سال جاری گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ را رونمایی کند. احتمالا قیمت گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ گران‌تر از نسل فعلی خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر