حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

وزیر ارتباطات: بسته‌ سه‌ماهه‌ اینترنت رایگان برای معلمان مدارس فعال می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن اشاره به رایگان‌شدن شبکه‌ی «شاد» در سراسر کشور در تمام اپراتورها، از فعال‌سازی بسته‌ی سه‌ماهه‌ی رایگان اینترنت ۷۰۰ هزار معلم از ساعت ۲۰ امشب خبر داد. به‌گفته‌ی آذری‌جهرمی، فعال‌سازی تدریجی اینترنت معلمان تا هفته‌ی اول مهر تکمیل می‌شود.

به‌نقل از وزارت ارتباطات، آذری‌جهرمی اعلام کرد که غیر از رایگان‌بودن شبکه‌ی «شاد» برای معلمان و دانش‌آموزان، بسته‌های اینترنتی دیگری نیز برای معلمان از ساعت ۲۰ امشب فعال می‌شود. به‌گفته‌ی وی، بسته‌های سه‌ماهه‌ی رایگان اینترنت برای ۷۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی سراسر کشور است که از فروردین در سامانه‌ی وزارت ارتباطات ثبت‌نام کرده بودند. وزیر ارتباطات اضافه کرد آن دسته از معلمانی که هم‌اکنون بسته‌های اینترنت فعال دارند، این بسته‌ها برایشان ذخیره می‌شود و پس از اتمام بسته‌ی سه‌ماهه می‌توانند از آن بسته‌ها استفاده کنند.

آذری‌جهرمی تمدید بسته‌های آموزشی معلمان را منوط به ارزیابی شرایط تحصیلی پس از سه ماه ابتدایی سال دانست و اضافه کرد که درصورت ادامه‌داربودن آموزش مجازی، برای ارائه‌ی بسته‌های بعدی نیز برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی درباره‌ی بسته‌ی اینترنت ویژه‌ی دانش‌آموزان هم توضیح داد که طبق هماهنگی‌های وزارت ارتباطات با آموزش‌و‌پرورش، بسته‌هایی با عنوان بسته‌های سفید ازطریق اپراتورهای خانگی و تلفن‌همراه به‌رایگان دردسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و با همان شماره‌تلفنی آماده‌ی استفاده است که دانش‌آموزان در شبکه‌ی «شاد» ثبت‌نام کرده بودند.

در ادامه بخوانید:

به‌گفته‌ی آذری‌جهرمی، استفاده از این بسته‌ها علاوه‌بر شبکه‌ی «شاد»، در پیام‌رسان‌های داخلی هم امکان‌پذیر است و احتمالا با تلاش‌های وزارت ارتباطات تا اول مهر فعال می‌شود. افزون‌براین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال رایگان ۸۶ هزار مدرسه در سراسر کشور به اینترنت خبر داد. وزیر ارتباطات به اینترنت دانشگاه‌ها نیز اشاره و اعلام کرد که از ابتدای مهر، همه‌ی دانشگاه‌هایی که وزارت علوم به وزارت ارتباطات معرفی کند، استفاده از سایت‌های آموزشی موردنیاز آن‌ها رایگان خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر