حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت چند بار برای بازخرید بانجی تلاش کرده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

جدایی مایکروسافت از استودیوی توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های سری هیلو یعنی بانجی (Bungie) سال‌ها پیش سروصدای زیادی به‌پا کرد و حواشی متعددی در پی داشت؛ بااین‌حال آن‌طور به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در تلاش است تا رابطه‌ی تجاری خود را با بانجی ترمیم کند. اطلاعات مربوط به تلاش مایکروسافت در راستای بهبود ارتباط با بانجی، نخستین بار توسط جف گراب منتشر شد؛ جف گراب یکی از افراد با سابقه‌ی صنعت بازی است که سابقه‌ی افشای تاریخ برگزاری Xbox Games Showcase را دارد. جف گراب اطلاعات یادشده را در قسمت جدید پادکست‌های سری GamesBeat Decides اعلام کرد.

جف گراب به‌هنگام صحبت درباره‌ی مذاکرات بین تیم ایکس‌باکس و بانجی، گفت: «شنیده‌ام که مذاکراتِ انجام‌شده به‌دفعات به بن‌بست رسیده است. به‌علاوه درحال‌حاضر قیمتِ پیشنهادی بسیار بالا است و بر اساس آن‌چه که شنیده‌ام، این مذاکرات متوقف شده‌اند».

بانجی در سال ۲۰۰۷ از مایکروسافت جدا شد تا بازی‌هایی بسازد که در خارج از مجموعه‌ی محبوب هیلو جای می‌گیرند؛ بااین‌حال این استودیوی بازی‌سازی قرار بود تا سال ۲۰۱۱ و انتشار بازی Halo Reach، روی این مجموعه کار کند. مدتی نگذشته بود که بانجی به اکتیویژن ملحق شد. پس از اینکه ارتباط بین بانجی و اکتیویژن به‌هم خورد و این دو رسما به ارتباطات خود پایان دادند، یکی از اعضای پیشین استودیوی بانجی با نام مارتی اُدانِل اعلام کرد که بانجی از امضای قرارداد تجاری با اکتیویژن پشیمان شده.

البته مایکروسافت و بانجی طی سال‌های اخیر سابقه‌ی همکاری با یکدیگر را دارند. این دو شرکت با همکاری یکدیگر بازی Destiny 2 و تمامی محتواهای اضافی قابل‌دانلود (DLC) آن را به سرویس ایکس‌باکس گیم پس اضافه کردند. بااین‌حال فعلا مشخص نیست که مایکروسافت و بانجی قصد همکاری مجدد روی پروژه‌های دیگر را هم دارند یا خیر. توسعه‌دهنده‌ی بازی دستنی ۲ درحال‌حاضر مشغول کار روی پروژه‌ای جدید است. گرچه فعلا اطلاعات زیادی درباره‌ی بازی موردبحث نمی‌دانیم، اما گفته می‌شود که قرار است با یک بازی جدید در سبک RPG و متکی‌بر سیستم لوت (Loot) طرف باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر