حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چند ساعت مانده به رویداد اپل، مشخصات برخی از دستگاه‌های این شرکت لو رفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در حالیکه چند ساعت بیشتر به رویداد معرفی محصولات اپل باقی نمانده، ایوان بلاس (Evan Blass) برخی از مشخصات دستگاه‌های جدید اپل را که ممکن است در این رویداد معرفی شوند فاش کرده است.

برای مثال، بلاس انتظار دارد که نسل چهارم آیپد ایر اپل مجهز به چیپست ۵ نانومتری A14 بایونیک باشد. این چیپست که توسط شرکت TSMC ساخته شده و شامل ۱۵ میلیارد ترانزیستور می‌شود، قدرت پردازش تبلت جدید را افزایش و میزان مصرف انرژی آن را کاهش خواهد داد. قبلا یک منبع دیگر فاش کرده بود که نسل چهارم آیپد ایر دارای حاشیه‌های باریک‌تر و نمایشگر لبه‌به‌لبه خواهد بود، بطوریکه دکمه Touch ID آن با دکمه پاور تبلت یکپارچه خواهد شد. ضمنا ایوان بلاس می‌گوید که به جای پورت لایتنینگ از یک پورت USB-C روی آیپد ایر جدید استفاده خواهد شد.

بلاس همچنین معتقد است که ما احتمالا شاهد معرفی یک آیپد اقتصادی جدید خواهیم بود (مدل نسل هشتم) که انتظار می‌رود مجهز به چیپست هشت هسته‌ای A12X بایونیک باشد. این تراشه برای اولین بار روی  نسل سوم آیپد پرو در سال ۲۰۱۸ استفاده شده بود. انتظار می‌رود که این آیپد جدید، برخلاف نسل چهارم آیپد ایر، از پورت لایتنینگ اپل بهره بگیرد.

بلاس همچنین گفته است که ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶ مجهز به چیپست S4 خواهد بود که این ادعا با توجه به استفاده سری ۵ از تراشه S4 کمی عجیب به نظر می‌رسد. به احتمال زیاد دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلیمتری برای اپل واچ سری ۶ وجود خواهد داشت که هر دوی آن‌ها دارای دو نسخه بلوتوثی و LTE خواهند بود.

ایوان بلاس همچنین اطلاعاتی درباره یک ساعت هوشمند ارزان‌تر به نام اپل واچ SE منتشر کرده که به گفته او در دو سایز ۴۰ و ۴۲ میلیمتری قابل دسترس خواهد بود. این ساعت نیز در دو نسخه بلوتوثی و LTE معرفی خواهد شد.

در حالیکه از نام رویداد اپل (Time Flies) چنین برمی‌آید که تمرکز آن روی اپل واچ خواهد بود، اما احتمال می‌رود که این نام ارتباطی با سنسور عمقی LiDAR داشته باشد. دلیل آن همین این است که این سنسور مدت زمان پرواز، مدت زمانی را اندازه‌گیری می‌کند که طول می‌کشد تا نور مادون‌قرمز به یک سوژه برخورد کرده و به دستگاه برگردد. این داده‌ها می‌توانند در عکاسی پرتره و قابلیت‌های واقعیت افزوده استفاده گردند.

اپل رویداد امشب خود را به‌طور مجازی برگزار خواهد کرد و شما می‌توانید آن را از طریق کانال یوتیوب اپل تماشا کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر