حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایکس باکس سری ایکس از کارت حافظه پشتیبانی خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
اخبار حاکی از آن است که حافظه در نظر گرفته برای ایکس باکس سری ایکس و اس را می‌توان با استفاده از یک کارت Seagate افزایش داد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، اکس باکس سری اس در روز 10 نوامبر به بازار عرضه خواهد شد و درحالی‌که قیمت 299 دلاری آن برای یک کنسول جدید بسیار مقرون‌به‌صرفه است اما برخی از قابلیت‌های آن نسبت به اکس باکس سری اکس کم‌تر است.
 
یکی از تفاوت‌های اصلی میان این دور حافظه داخلی آن‌ها است که برای ایکس باکس سری اس 512 گیگابایت و برای ایکس باکس سری ایکس 1 ترابایت است. البته خبر خوب این است که شما می‌توانید این ظرفیت را با استفاده از کارت حافظه بالا ببرید و دیگر نگران پر شدن سریع حافظه دستگاهتان نباشید.
 
مایکروسافت تائید کرده است که اکس باکس سری اس مانند نسخه سری ایکس از کارت افزایش حافظه Seagate پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از این کارت می‌توانید 1 ترابایت حافظه را با نهایت عملکرد و سرعت متناسب با معماری ایکس باکس به حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این کنسول بیفزایید.
 
 
 
این امکان ارتقا از آنجایی اهمیت دارد که بدانید شما برخلاف ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 نمی‌توانید ظرفیت حافظه این کنسول را با افزودن هرگونه حافظه جانبی به پورت یواس‌بی افزایش دهید. درایو داخلی اکس باکس سری اس بسیار سریع است و اجرای بازی از طریق هارد درایوهایی که سالیان سال از عمرشان می‌گذرد می‌تواند شدیدا روی عملکرد کنسول تأثیر منفی بگذارد.
 
به‌این‌ترتیب اگر نگران بودید که حافظه 512 گیگابایتی دستگاهی که قصد خریدش را دارید با توجه به سایز زیاد بازی‌های نسل جدید زود پر می‌شود، احتمالا با شنیدن امکان افزایش حافظه داخلی این دستگاه خوشحال شده‌اید. بااین‌حال تنها نکته قیمت در نظر گرفته شده برای کارت Seagate است که چندان ارزان نخواهد بود. جالب است بدانید که درایوهای مشابه برای PC نزدیک 200 دلار قیمت‌گذاری می‌شوند.
 
در جای دیگر مایکروسافت اظهار کرده است که پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری اس 4 ترافلاپ است و همین امر باعث می‌شود که عملکرد گرافیکی این کنسول نسبت به ایکس باکس وان 4 برابر بهتر باشد. این امر بر شایعات استفاده از کارت گرافیکی 12.15 ترافلاپی روی ایکس باکس سری اس پایان می‌دهد.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر