حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل به طرز مخفیانه ای اپل واچ سری 6 را به چیپ U1 مجهز کرده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سال پیش در چنین روزهایی شاهد رونمایی از خانواده‌ی گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۱ اپل بودیم. اپل در آن رویداد به یکی از ویژگی‌های مهم آیفون‌های جدید اشاره‌ای نکرد و به‌نظر می‌رسد امسال نیز در معرفی اپل واچ سری ۶ همان حرکت را تکرار کرده است.

ویژگی مذکور، استفاده از چیپ باند فوق وسیع (Ultra-Wideband) اختصاصی اپل با نام U1 است. این تراشه به دستگاه‌ها این امکان را می‌دهد تا هم‌دیگر را پیدا و به‌صورت امن قفل‌هایی مانند قفل در خودرو را باز کنند.

این ویژگی تنها برای لحظه‌ای در گوشه‌ی یکی از اسلایدهای رویداد دیشب به‌نمایش گذاشته شده بود.

اسلاید کنفرانس اپل واچ سری ۶

با مراجعه به قسمت مقایسه‌ی مشخصات در وبسایت اپل متوجه می‌شویم که تنها اپل واچ سری ۶ به این تراشه مجهز شده و اپل واچ SE از آن محروم است.

مقایسه اپل واچ سری ۶ و اس ای

شاید یکی از دلایل خودداری کردن اپل از اشاره‌ی مفصل و واضح به این تراشه این باشد که کوپرتینویی‌ها هنوز راهکار راضی‌کننده‌ای برای استفاده از پتانسیل این تراشه نیافته‌اند.

اپل امیدوار است که بتواند در آینده ایده‌ی استفاده از کلیدهای دیجیتال برای بازکردن در خودرو را کاربردی کند و برای همین است که عضو کنسرسیومی برای استانداردسازی رایج‌کردن این فناوری است. 

هنوز مشخص نیست که خودروسازان از این ایده استقبال کنند. نسل اول کلیدهای دیجیتال هنوز از تماس فیزیکی دستگاه مجهز به NFC به بدنه‌ی خودرو استفاده می‌کنند.

استفاده از چیپ U1 همچنین به اپل کمک می‌کند تا قابلیت پیداکردن وسایل گمشده و شبکه‌ی Find My خود را قوی‌تر کند. برای مدت طولانی شایعات متعددی از دستگاه ردیاب تایلی اپل با نام ایرتگ (AirTag) به گوش می‌رسید و خیلی‌ها حتی انتظار معرفی آن در رویداد Time Flies را داشتند. چنین دستگاه ردیابی می‌تواند با استفاده از تراشه‌ی باند فوق وسیع، به پیدا کردن وسایلی که معمولا زیاد کم می‌شوند، کمک کند.

باوجود پتانسیل فراوان، هم‌اکنون استفاده از چیپ U1 تنها به به‌اشتراک‌گذاری تصاویر بین دو آیفون در فاصله‌ای نزدیک محدود می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر