حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اسپاتفیای باندل Apple One را باعث به‌وجود آمدن انحصار می‌داند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اسپاتیفای نیز مانند دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری اپل را به اجرای سیاست‌های انحصارگرایانه متهم کرده است. 

تنها ساعاتی پس از رویداد Time Flies اپل، اسپاتیفای در بیانیه‌ای رسمی، باندل سرویس‌های اپل با نام Apple One را حدف انتقاد قرار داده است. 

باندل اپل وان شامل سرویس‌های اشتراکی چون اپل آرکید، اپل تی‌وی پلاس، سرویس جدید فیتنس پلاس، اپل نیوز، فضای ابری آیکلاد و سرویس استریم موسیقی رقیب اسپاتیفای یعنی اپل میوزیک است.

اسپاتیفای در بیانیه‌ی خود می‌گوید:

بار دیگر اپل از با استفاده از موقعیت مسلط خود [در بازار] و رفتارهای غیرمنصفانه‌اش، با اولویت‌دادن به سرویس‌های خودش به رقبا ضرر می‌زند و مصرف‌کنندگان را محروم می‌کند. ما از مسئولانِ [نظارت بر] رقابت می‌خواهیم تا به‌صورت اورژانسی رفتار غیررقابتی اپل را محدود کنند؛ که اگر بدون‌نظارت بماند، باعث واردشدن صدمات جبران‌ناپذیر به جامعه‌ی توسعه‌دهندگان می‌شود و آزادی جمعی ما برای شنیدن، آموختن، خلاقیت و ارتباط برقرار کردن را تهدید خواهد کرد.

پس از گذشت چند ساعت، اپل در پاسخ به خبرگزاری رویترز بیانیه‌ی زیر را صادر کرد:

مصرف‌کنندگان می‌توانند جایگزین تک‌تک سرویس‌های اپل را پیدا کنند و از آن‌ها لذت ببرند. ما اپل وان را معرفی کردیم، چون برای مصرف‌کننده مقرون‌به‌صرفه و راهکاری آسان برای دسترسی به طیف کاملی از خدمات اشتراکی اپل است. ما بر اساس اشتراک‌هایی که کاربران از قبل دارند، باندلی را که بیشترین صرفه‌جویی مالی را درپی خواهد داشت به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم. این باندل برای هرکسی که سرویس‌های ما را دوست دارد و می‌خواهد با هزینه‌ی کمتری [محتوای] بیشتری استفاده کند، عالی است؛ مخصوصا برای خانواده‌ها. همچنین تعدادی از سرویس‌های درون اپل وان روی دستگاه‌های غیر اپلی هم دردسترس هستند و [همچنین] می‌توانید هر موقع که خواستید اشتراک خود را لغو کنید.

اسپاتیفای سال گذشته نیز از اپل به وزارت دادگستری آمریکا و کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا شکایت کرده بود. اپل در پاسخ به انتقادها درباره‌ی کمیسیون ۳۰ درصدی از فروش اشتراک در اپ استور گفته بود که باتوجه‌به سازوکار فروش اشتراک اسپاتیفای، تنها از ۰٫۵ درصد کاربران این سرویس کمیسیونی به اپل می‌رسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر