حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سامسونگ: معرفی ۴ سنسور ایزوسل جدید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ الکترونیک از ۴ سنسور ایزوسل (ISOCELL) جدید برای خط تولید ۰٫۷ میکرومتری خود رونمایی کرد. این سنسورها شامل سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی HM2، سنسور ۶۴ مگاپیکسلی GW3، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی GM5 و سنسور ۳۲ مگاپیکسلی JD1 می‌شوند. با استفاده از تکنولوژی جدید ایزوسل ۰٫۷ میکرومتری، این غول کره جنوبی وضوح تصویر بسیار بالایی را برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته است. اندازه کوچک پیکسل‌ها باعث می‌شود تا دوربین‌های قدرتمند درون گوشی‌هایی با طراحی باریک قرار بگیرند. به گفته سامسونگ سنسورهای جدید حدود ۱۵ درصد نسبت به سنسورهای ۰٫۸ میکرومتری با وضوح مشابه کوچک‌تر هستند و می‌توانند ارتفاع ماژول دوربین را ۱۰ درصد کاهش دهند. اندازه کوچک‌تر امکان انعطاف‌پذبری و ایجاد طرح‌های ساده‌تر را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند. سامسونگ از فناوری‌های پیشرفته ایزوسل پلاس و اسمارت ایزو استفاده کرده که به گفته خودش به شکل ویژه‌ای برای سنسور ۰٫۷ میکرومتری بهینه شده‌اند. به صورت کلی ایزوسل پلاس نور دریافتی را حفظ می‌کند و اسمارت ایزو سعی می‌کند با تنظیم هوشمند ایزو به شکل کامل از نور ورودی استفاده کند.

ایزوسل HM2 سامسونگ

این سنسور پس از HM1 و HMX سومین سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ می‌باشد. از ویژگی‌های آن می‌توان به Super PD، فوکوس خودکار سریع‌تر و فناوری باینینگ ۹ پیکسلی اشاره کرد که قابلیت بزرگنمایی ۳ برابری بدون افت کیفیت را فراهم می‌کند.

ایزوسل GW3

این سنسور ۶۴ مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند بهینه شده و دارای ویژگی‌هایی مانند تتراسل (Tetracell) و اسمارت ایزو می‌باشد. همچنین در این سنسوراز تثبیت کننده تصویر مبتنی بر ژیروسکوپ (EIS) برای ثبت تصاویر و ویدیوهای واضح‌تر استفاده شده است. GW3 از کیفیت ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای ضبط ویدیو پشتیبانی می‌کند.

ایزوسل GM5 سامسونگ

این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین‌های تله و فوق عریض طراحی شده و می‌تواند تصاویری با وضوح و روشنایی بیشتر  و HDR بهتر را به ثبت برساند. گفته می‌شود فناوری HDR به‌کار رفته در این سنسور سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل بوده و پردازش تصاویر را سرعت می‌بخشد.

ایزوسل JD1

سنسور ۳۲ مگاپیکسلی JD1 برای گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای بدون حاشیه طراحی شده که دارای پانچ حفره‌ای یا دوربین سلفی پاپ‌آپ هستند. از لحاظ عملکرد HDR این سنسور نیز دارای ویژگی‌های GM5 است.

به گفته سامسونگ در حال حاضر سنسورهای GW3،HM2 و JD1 در حال تولید انبوه هستند و عرضه نمونه‌های GM5 به مشتریان آغاز شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر