ال‌جی وینگ با نمایشگر چرخان و تراشه اسنپ‌دراگون ۷۶۵G معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت ال‌جی با رونمایی از مدل وینگ ۵G درحال بازگشایی دفتر جدیدی از تاریخ تلفن‌های هوشمند است. از نگاه ال‌جی طراحی ثابت کنونی تلفن‌های هوشمند درحال رنگ باختن است و قصد دارد تا با طراحی چرخان به نوآوری در این زمینه بپردازد. در آغاز قرن ۲۱ نیز ال‌جی با رونمایی از دستگاهی با نمایشگر دوگانه و چرخان درحال ترسیم آینده گوشی‌های هوشمند بود. ‌این شرکت هم‌اکنون به تصویر آینده‌نگرانه خود رنگ واقعیت بخشیده و می‌خواهد با تکامل آن، روش دیگری را برای استفاده از نمایشگر دوم ارائه کند.

پروژه اکتشاف ال‌جی، یک طرح مملو از ریسک است که این شرکت تحت آن قصد دارد تا فناوری‌های متفاوت و نوآورانه مختلف را وارد چرخه حیات کرده و بازخورد مشتریان و کاربران را درباره آن‌ها مشاهده کند؛ مدل وینگ نیز آغازگر این طرح می‌باشد. ال‌جی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که با برندهای مختلفی نظیر کوالکام، موتور جستجوی Naver و پلت‌فرم‌های استریم توبی و فیکتو همکاری نموده تا بتواند طراحی وینگ را به بالاترین سطح ممکن برساند.

ال‌جی وینگ به نمایشگری ۶٫۸ اینچی P-OLED به‌عنوان نمیاشگر اصلی با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس و نسبت‌ تصویر ۲۰٫۵به۹ مجهز است. دروبین سلفی این دستگاه به‌صورت پاپ‌آپ به انجام وظیفه می‌پردازد. نمایشگر ۳٫۹ اینچی دوم نیز با بهره‌گیری از یک پنل G_OLED با رزولوشن فول‌ا‌چ‌دی پلاس و نسبت تصویر ۱٫۱۵به۱ در پشت نمایشگر اول و پایین دستگاه قرار دارد. ال‌جی وینگ هیچ گواهینامه‌ای مبنی‌بر مقاومت دربرابر آب ندارد اما نمایشگرهای آن به پوشش دفع‌کننده آب مجهز هستند.

یکی از اصلی‌ترین مزایای ال‌جی وینگ امکان استفاده از آن به دو صورت است: هم می‌توان از آن به‌شکل یک گوشی عادی با یک نمایشگر استفاده نمود و هم می‌توان نمایشگر اصلی را چرخاند و از گوشی به شکلی کاملا متفاوت، نوآورانه و جدید استفاده کرد. شرکت ال‌جی با درنظر داشتن میزان بالای تماشای محتوای ویدئویی در گوشی‌های هوشمند، افرادی را هدف قرار داده است که بیشتر به این نوع کاربری علاقه دارند.

به‌لطف نمایشگر دوم اگر درحین پخش محتوای موردنظر کاربر اعلانی توسط گوشی دریافت شود، هیچ خللی در پخش محتوا ایجاد نمی‌شود. کاربران می‌توانند پس از قرار دادن ویدئوی موردنظر خود در نمایشگر دوم به ویرایش آن بپردازند یا مثلا درحین استفاده از GPS خود در نمایشگر اصلی، به پیام‌ها و تماس‌های خود در نمایشگر دوم پاسخ دهند.

سیستم چرخش ال‌جی وینگ به‌همراه یک مکانیزم قفل دوگانه و دمپرهای هیدرولیکی (برای گلوگیری از ورود ضربه‌های ناگهانی به دستگاه و سیستم چرخش) ساخته شده است. ال‌جی مدعی شده است که مکانیزم چرخش وینگ تا ۲۰۰ هزار چرخش دوام دارد. جای‌گذاری این سیستم درون یک گوشی هوشمند در نوع خود یک چالش محسوب می‌شد اما ال‌جی توانست ابعاد گوشی را به دیگر نمونه‌های موجود در بازار نزدیک‌تر سازد؛ ابعاد این دستگاه ۱۶۹٫۵ * ۷۴٫۵ * ۱۰٫۹ میلی‌متر است و ۲۶۰ گرم وزن دارد.

دوربین اصلی این گوشی‌هوشمند از لنز ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که درکنار یک لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید دیگر برای حالت چرخان گوشی به انجام وظیفه می‌پردازد. دوربین این دستگاه از یک حالت فیلم‌برداری مخصوص موسوم‌به Gimbal با کنترلرهای مجازی برروی نمایشگر دوم نیز سود می‌برد.

قلب تپنده ال‌جی وینگ یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع بی‌سیم است. پردازنده وینگ نیز یک واحد کوالکام اسنپ‌دراگون ۷۶۵G با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد. ال‌جی هنوز اعلامیه‌ای درباره قیمت این دستگاه منتشر ننموده است اما خاطرنشان کرده که اولین عرضه پس از کره‌جنوبی توسط اپراتورهای ورایزن، AT&T و تی‌موبایل در ایالات‌متحده و سپس در اروپا انجام می‌شود. زمان این عرضه هنوز نامشخص است اما ال‌جی به‌زودی جزئیات فروش وینگ را اعلام می‌کند. مشخصات فنی ال‌جی وینگ به‌شرح زیر می‌باشد:

  • پردازنده: کوالکام اسنپ‌دراگون ۷۶۵G 5G به‌همراه سیستم مودم RF اسنپ‌دراگون X52 5G
  • نمایشگر اصلی: پنل فول‌ویژن ۶٫۸ اینچی P-OLED با رزولوشن FHD پلاس و نسبت تصویر ۲۰٫۵به۹ (۳۹۵ppi)
  • نمایشگر دوم: پنل ۳٫۹ اینچی G-OLED با نسبت تصویر ۱٫۱۵به۱ (۴۱۹ppi)
  • حافظه: ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا
  • دوربین‌ها:
  • -دروبین پشت: یک واحد ۶۴MP استاندارد (F/1.8، پیکسل‌های ۰٫۸ نانومتری، ۷۸ درجه) – یک واحد ۱۳MP اولتراواید (F/1.9، پیکسل ۱ نانومتری، ۱۱۷ درجه) – یک واحد ۱۲MP اولتراواید (F/2.2، پیکسل ۱٫۴ نانومتری، ۱۲۰ درجه)
  • -دروبین جلو: یک واحد ۳۲MP استاندارد (F/1.9، پیکسل ۰٫۸ نانومتری، ۱۲۰ درجه)
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰ مجهزبه Q OS
  • ابعاد و وزن: ۱۶۹٫۵*۷۴٫۵*۱۰٫۹ میلی‌متر / ۲۶۰ گرم
  • اتصالات و شبکه: ۳G – 4G LTE-A – 5G / Wi-Fi 802.11 a,b,g,n,ac / بلوتوث ۵٫۱ / NFC / درگاه USB-C نسل یک
  • رنگ: خاکستری اورورا / آسمانی
  • سایر ویژگی‌ها: حالت فیلم‌برداری Gimbal Motion / دوربین جلو پاپ‌آپ / تثبیت‌کننده هشت‌ حالته تصویر / دوربین AI / گوگل لنز / دستیار هوشمند گوگل / Q لنز / ضبط دوگانه / بسته طراحان ال‌جی / تثبیت‌کننده رنگ سیاه / موتور صدای سه‌بعدی ال‌جی / حشگر اثرانگشت درون نمایشگر / مقاومت دربرابر آب و گردوغبار به‌اندازه استاندارد IP54 / فناوری شارژ سریع کوالکام ۴٫۰  پلاس / شارژ بی‌سیم سریع / سیستم ال‌جی Pay ی

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر