بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی و مدیریت زمان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انجام دادن کارهای روزمره درکنار کلی کارهای دیگری که در روزهای به‌خصوص انجام می‌دهیم، بدون برنامه‌ریزی غیرممکن است. حتی اگر فردی باشید که در لحظه زندگی می‌کنید،‌ برای انجام کارهایی مانند مراجعه به بانک یا ملاقات با دکتر مجبورید که وقت خود را مطابق با این کارها برنامه‌ریزی کنید. اما افرادی هستند که کارهای روزمره‌شان فراتر از یک مراجعه ساده به بانک است و برای اینکه بتوانند در روز به تمام کارهای خود برسند، مجبور به برنامه‌ریزی دقیق هستند.

یکی از کانال‌های مناسبی که می‌تواند این برنامه‌ریزی را به‌طور دقیق به افراد یادآوری کند، گوشی‌های هوشمند و استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص است؛ اما چه اپلیکیشن‌هایی می‌توانند این وظیفه حساس را به خوبی انجام دهند؟

در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی روزانه می‌پردازیم؛ البته برای کسانی که می‌خواهند برنامه‌ریزی‌های خود را هوشمندانه‌تر انجام دهند، چند اپلیکیشن مکمل هم معرفی می‌کنیم که با وجود آن‌ها می‌توانند به‌راحتی کارهای خود را در طول روز انجام دهند.


اپلیکیشن Notes

این اپلیکیشن به گوشی یا سیستم‌عامل خاصی محدود نمی‌شود و امروزه تقریبا در هر گوشی هوشمندی می‌توانید این نرم‌افزار را پیدا کنید که معمولا هم جز اپلیکیشن‌های انحصاری هر گوشی است. این اپلیکیشن، ساده‌ترین رابط کاربری ممکن را به مخاطبانش ارائه می‌دهد تا کاربران با هر سن و سالی بتوانند به‌خوبی برنامه روزانه خود را در آن بنویسند و از آن استفاده کنند.

این اپلیکیشن قابلیت ایجاد بولت پوینت یا همان فهرست را به مخاطب می‌دهد و شاید شما هم از این فهرست برای ایجاد فهرست خرید یا مرتب‌سازی قرارهای ملاقات و مراجعه استفاده کرده باشید. اپلیکیشن‌های Note قابلیت ایجاد دسته‌بندی را هم مدت زیادی نیست که در خود قرار داده‌اند و به لطف آن می‌توانید برنامه‌های کاری، شخصی و … را از یکدیگر متمایز کنید.

اپلیکیشن برنامه ریزی Notes


اپلیکیشن Trello

وقتی صحبت از برنامه‌ریزی و هدایت کردن سلسله مأموریت‌های کاری یا شخصی است، خیلی‌ها از همان ابتدا نام ترلو را به زبان می‌آورند. ترلو جزو اولین اپلیکیشن‌ها و بسترهای مدیریت تسک و مأموریت پروژه است که به مرور زمان تبدیل به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی شد. البته اگر برنامه‌ریزی‌هایتان تا به حال به پیچیدگی برنامه‌ریزی یک پروژه نبوده، شاید اسم آن را نشنیده باشید؛ اما از ترلو می‌توانید به‌رایگان برای انجام ساده‌ترین برنامه‌ریزی‌ها هم استفاده کنید.

ایجاد ستون‌های مختلف برای تعیین وضعیت انجام کار یا قرار مقالات‌ها، تنظیم کردن ساعت موعد قرار، ایجاد برچسب‌های مختلف بر اساس نوع برنامه، اضافه کردن افراد مختلف به یک برد ترلو برای مدیریت یک تیم، قابلیت ضمیمه‌کردن فایل‌های مختلف، ایجاد هشدار و اعلان حین رسیدن به ساعت موعد و … قابلیت‌هایی هستند که به‌راحتی ترلو را در بین بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی قرار می‌دهند.

اپلیکیشن برنامه ریزی Trello


اپلیکیشن Calender

در این موضوع هیچ شکی نیست که گوگل زندگی همه را راحت‌تر کرده است و ابزارهایی که دراختیار ما قرار داده، به قدری کامل و کاربردی هستند که استفاده از کلندر (تقویم) می‌تواند تمام نیاز‌های کاربرانش را از یک برنامه‌ریزی عادی برطرف کند. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و شاید تنها مشکلی که گریبان‌گیر ایرانی‌ها باشد، تاریخ میلادی است و اگر بتوانید خود را با تاریخ میلادی همگام کنید، استفاده از آن هیچ چالش دیگری نخواهد داشت.

به کمک این اپلیکیشن می‌توانید برنامه‌های هر روز را معین کنید، در همان روز یادداشت بنویسید و ساعت مشخصی را تعیین کنید که در گوشی هوشمندتان به شما هشدار داده شود. می‌توانید از همین الان برای یک سال آینده برنامه‌ریزی کنید و مطمئن باشید که گوگل در ساعت موعد به شما یادآوری می‌کند.

اپلیکیشن برنامه ریزی Google Calendar


اپلیکیشن Todoist

تودوایست هم ازلحاظ کاربرد، تشابهات زیادی با ترلو دارد و به همین خاطر است که از همان ابتدا توانست طرفداران زیادی را به خود جذب دهد؛ اما برای ظاهر و رابط کاربری، از شکل و شمایل دیگری استفاده شده است که در این زمینه تودوایست بهتر از ترلو عمل کرده است و در نگاه اول مخاطب بیشتری را به سمت خود می‌کشاند.

در این اپلیکیشن می‌توانید ستون‌های مختلف ایجاد کنید و بر طبق این ستون‌ها و عناوینی که برای آن تعیین می‌کنید، وضعیت یک پروژه شخصی یا گروهی را کنترل کنید. در تودوایست می‌توانید زمان موعد تحویل و انجام یک مأموریت یا ملاقات را مشخص کنید و این اپلیکیشن به شما هشدارهایی را قبل از رسیدن این زمان خواهد داد که به برنامه‌ریزی روزانه خود برسید.

اپلیکیشن برنامه ریزی Todoist


اپلیکیشن Egenda

اجندا قابلیت زمان‌بندی‌کردن پروژه‌ها را دراختیار شما می‌گذارد و می‌توانید از آن برای ساده‌ترین کارهای ممکن مانند زمان‌بندی قرارهای ملاقات یا انجام دادن تکالیف درسی استفاده کنید؛ البته اجندا می‌تواند بستری مناسب را فراهم کند که بتوانید یک کار تیمی و بزرگ را هم به کمک آن پیش ببرید و سادگی رابط کاربری آن یکی از دلایلی است که باعث می‌شود به‌راحتی سراغ این اپلیکیشن بروید.

در این اپلیکیشن می‌توانید به‌صورت دسته‌بندی، کارهای مختلف خود را برنامه‌ریزی و با ایجاد ستون و اضافه‌کردن مأموریت‌های پروژه شخصی یا تیمی آن‌ها را مدیریت کنید. این اپلیکیشن بیشتر مناسب دانش‌آموزان و دانشجویان است که می‌خواهند پروژه‌های درسی خود را با برنامه پیش ببرند.

 

اپلیکیشن برنامه ریزی Egenda


در ادامه چند اپلیکیشن بسیار خوب و کاربردی به‌عنوان اپلیکیشن‌های مکمل فهرست بالا ذکر خواهیم کرد.

در ادامه بخوانید:

اپلیکیشن Google Drive: گوگل ازطریق این پلتفرم و اپلیکیشن، فضای ابری را دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد و می‌توانید فایل‌های خود را در این فضا آپلود کنید و همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن‌های Slack و Teams: این دو اپلیکیشن برای هدایت و مدیریت یک تیم و هماهنگی برنامه‌ریزی‌ها بسیار مناسب است و در دوره کرونا و دورکاری، این دو اپلیکیشن، محبوبیت و آوازه بیشتری را در جهان کسب کرده‌اند. می‌توانید برای پروژه خود یک برد و چندین زیرشاخه گپ و گفت‌وگو برای دپارتمان و بخش‌های مختلف بسازید.

اپلیکیشن Outlook: اوتلوک هم یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ممکن برای مدیریت برنامه‌ریزی‌های شخصی است که در بین نرم‌افزارهای مهم مایکروسافت قرار می‌گیرد. توسط این نرم‌افزار می‌توانید ایمیل‌ها، تقویم، یادداشت‌ها و ملاقات‌های خود را مدیریت کنید.

اپلیکیشن Pocket: تصور کنید که یک مقاله، سند، ویدئو و عکسی را دریافت کرده‌اید، اما در لحظه وقت کافی برای مطالعه یا تماشای آن را ندارید؛ این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا آن مقاله یا هر فرم دیگر از محتوا را در گوشی خود ذخیره کنید و در زمان مناسبی، به فهرست کاملی از این محتوای موردنیاز و موردنظر دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن Dropbox: دراپ‌باکس یکی از معروف‌ترین سرویس‌های آپلود و اشتراک‌گذاری فایل است و می‌توانید برای اینکه به‌راحتی فایل‌های کاری خود را با همکاران خود به اشتراک بگذارید، این پلتفرم به خاطر سرعت بالای دسترسی و آپلود یکی از بهترین آپلودسنترهای دردسترس است.

در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی پرداخته‌ایم. اگر فکر می‌کنید که اپلیکیشن مهمی را از قلم انداخته‌ایم، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها پیشنهاد دهید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر