برخی از ویژگی‌های تراشه U1 اپل واچ ۶

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سری ۶ اپل واچ با رنگ‌های جدید، سنسور اکسی‌متر و پردازنده سریع‌تر روز گذشته توسط اپل رونمایی شد و اپل به‌طور خلاصه اعلام کرد که در این سری از پردازنده U1 که پیش از این در آیفون ۱۱ دیده بودیم، استفاده کرده است. تراشه U1 از فناوری موقعیت‌یابی با نام UWB استفاده می‌کند که می‌تواند آگاهی فضایی و موقعیت دقیق را فراهم کند. دستگاه‌های مجهز به تراشه U1 می‌توانند موقعیت دقیق خود را نسبت به سایر دستگاه‌های درون یک اتاق مشخص کنند. در حال حاضر آیفون ۱۱ از این ویژگی برای قابلیت AirDrop استفاده می‌کند و به کمک آن می‌تواند نزدیک‌ترین دستگاه را برای اشتراک‌گذاری فایل زودتر از سایر دستگاه‌ها نمایش دهد. با این حال اپل برنامه‌های بلند پروازانه‌ای برای اپل واچ خواهد داشت، چون برای اولین بار است که از این پردازنده در ساعت‌های هوشمند خود استفاده می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های تراشه U1 ویژگی Car key است. به کمک این ویژگی می‌توانید آیفون ۱۱ یا اپل واچ سری ۶ خود را جایگزین سوئیچ فیزیکی اتومبیل خود کنید و به کمک NFC درب‌های آن را باز و خودروی خود را روشن کنید. به لطف تراشه U1 حتی لازم نیست که آیفون خود را از جیبتان خارج کنید و یا حتی مچ دست خود را به درهای ماشین بچسبانید. با شایعه‌هایی که در مورد ایرتگ (AirTags) وجود دارد انتظار می‌رود که اپل از تراشه U1 برای ارائه موقعیت دقیق حتی در حالت آفلاین استفاده کند. ایرتگ‌ها قرار است مانند یک برچسب کوچکی باشند که می‌توانید آنها را به هر وسیله‌ای مانند کوله‌پشتی یا اتومبیل خود متصل کنید و به کمک Apple’s Find My Network آن را پیگیری کنید.

همچنین این شرکت در حال کار بر روی چارچوب جدید NearbyInteraction است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن در به‌دست آوردن موقعیت آیفون‌های اطراف و ایجاد یک تجربه تعاملی جدید بین کاربران استفاده کنند. البته اپل هنوز مطلبی در این مورد بیان نکرده و ممکن است در آینده این چارچوب به watchOS اضافه شود. این ویژگی‌ها هنوز معرفی نشده‌اند، اما مطمئنا اپل هدف‌های بزرگی را با استفاده کردن از تراشه U1 در اپل واچ جدید دنبال می‌کند. نکته قابل توجه این است که تنها سری ۶ اپل واچ از تراشه U1 استفاده می‌کنند و اپل واچ SE مجهز به این تراشه نمی‌باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر