حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شباهت بیش‌از‌اندازه گوشی صاایران با یک گوشی چینی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – زمان زیادی از معرفی گوشی‌ صاایران که با همکاری اپراتورهای داخلی ساخته شده بود نمی‌گذرد. اکنون تصاویر و اخبار تازه‌ای پیرامون این گوشی منتشر شده است.

مشخصات گوشی صاایران کمی پیش توسط مدیرعامل شاتل‌موبایل و در حساب کاربری توییتر او درحالی منتشر شد. که طی ساعات اخیر، از گوشی هوشمند دیگری نیز با نام Ulefone Power 6 رونمایی شده است و تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است. اکنون اما نکته‌ی جالب توجه شباهت‌های تصاویر رسمی موجود از گوشی صاایران و Ulefone Power 6 است. آیا صاایران قصد دارد مدل ری‌برند‌شده‌ی Ulefone Power 6 را به بازار عرضه کند؟ اکنون نمی‌توان به‌طور قطع اظهار نظر کرد،‌ اما به نظر می‌رسد در این زمینه نیاز به شفاف‌سازی وجود دارد.

آرش کریم‌بیگی، مدیر عامل شاتل‌موبایل در سری جدید توییت‌های خود، مشخصات دیگری از گوشی صاایران منتشر و سپس مشخصات دومین گوشی را فاش کرد. بر اساس ادعای کریم‌بیگی، گوشی‌های صاایران با برند «ویرا» (به‌معنی هوشمند، یادگیرنده و یاددهنده) در بازار ایران عرضه می‌شوند.

طبق مشخصات منتشر شده، این تلفن‌همراه هوشمند نام ویرا مدل v5 صاایران در سه رنگ طلایی، سیاه و بنفش دو رنگ، صفحه نمایش 6.1 اینچی HD با تراکم پیکسلی 600 در 1280 پیکسل و مولتی تاچ اسکرین در 5 نقطه، دوربین پشت سه گانه 8، 2 و 2 مگاپیکسل و دوربین جلوی وی شکل 5 مگاپیکسل، فلش ساده در پشت و فیلمبرداری HD، پردازنده چهار هسته ای 2 گیگاهرتزی مدل MT6761vwb مدیاتک، آندروید 9، قفل گشا با تشخیص صورت یا اثر انگشت در پشت، سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا تا 128 گیگابایت از طریق کارت حافظه، باتری 3500 میلی آمپری لیتیوم پلیمری با 20 ساعت قابلیت مکالمه و 365 ساعت حالت آماده به کار عرضه خواهد شد.

یکی از قابلیت‌های جالب توجه وجود «فیس آی‌دی» در این گوشی است که آرش کریم‌بیگی از آن خبر می‌دهد و احتمالا منظور چیزی متفاوت از FaceID مشهور اپل باشد زیرا این فناوری نامی تجاری مختص به شرکت اپل است. به نظر می‌رسد منظور او بیشتر فناوری تشخیص چهره بوده باشد تا FaceID. همچنین گوشی دوم صاایران دارای حسگر اثر انگشت و به باتری ۳٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده. فناوری شارژ معکوس، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و عرضه با اندروید ۹ پای جزو دیگر مشخصه‌های دومین گوشی صاایران هستند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر