حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اکسینوس 1000 سامسونگ از اسنپدراگون 875 سریع‌تر است؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با وجود اینکه هنوز گوشی هوشمندی مجهز به تراشه اکسینوس ۱۰۰۰ به بازار عرضه نشده است؛ اما شایعاتی وجود دارد که تراشه ساخت سامسونگ ممکن است نسبت به اسنپدراگون ۸۷۵ عملکرد بهتری داشته باشد. طبیعتا برای سنجش صحت چنین موضوعی حداقل تا ماه فوریه سال ۲۰۲۱ باید صبر کرده و نتایج گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ و اکسینوس ۱۰۰۰ را در بنچمارک‌های مختلف مشاهده کنیم. بااین‌حال درنظر گرفتن اینکه هردو تراشه توسط سامسونگ به تولید انبوه می‌رسد کمی رنگ‌و‌بوی واقعیت به چنین شایعه‌ای بخشیده است.

چنین اطلاعاتی از انجمنی کره‌ای به بیرون درز کرده است که امتیازات بنچمارک گیک‌بنچ محصولات مختلف را منتشر می‌کنند. در این انجمن دو بنچمارک متعلق به نسخه‌های مختلف گلکسی اس ۲۱ سامسونگ قرار گرفته است که مدل اول از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام و مدل دیگر نیز از تراشه اکسینوس ۱۰۰۰ سامسونگ استفاده می‌کند. در این بین بنچمارکی نیز از گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ نیز در انجمن قرار گرفته که از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ قدرت می‌گیرد.

متاسفانه تصویری از بنچمارک‌ها وجود ندارد و کاربران تنها به انتشار اعداد به‌دست‌آمده از آزمایش‌ها اکتفا کرده‌اند. بااین‌حال، نتایج نشان می‌دهند که اکسینوس ۱۰۰۰ در هر دو حالت آزمایش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای توانسته امتیازات بیشتری از اسنپدراگون ۸۷۵ به دست آورد. با وجود اینکه امتیازها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اما در صورت صحت چنین موضوعی می‌توانند اتفاقات جالبی را رقم بزنند. امتیازهای به‌دست‌آمده به شرح زیر است:

بنچمارک گیک‌بنچ سامسونگ گلکسی اس ۲۱

  • آزمایش تک‌هسته‌ای اکسینوس ۱۰۰۰: امتیاز ۱،۳۰۲
  • آزمایش چندهسته‌ای اکسینوس ۱۰۰۰: امتیاز ۴،۲۵۰
  • آزمایش تک‌هسته‌ای اسنپدراگون ۸۷۵: امتیاز ۱،۱۵۹
  • آزمایش چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸۷۵: امتیاز ۴،۰۹۰

بنچمارک گیک‌بنچ شیائومی می ۱۱

  • آزمایش تک‌هسته‌ای اسنپدراگون ۸۷۵: امتیاز ۱،۱۰۲
  • آزمایش چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸۷۵: امتیاز ۴،۱۱۳

منبع خبر ادامه می‌دهد که هسته‌های تازه‌معرفی‌شده‌ی کرتکس X1 شرکت ARM با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به همین علت سامسونگ مجبورشده هسته X1 موجود در اکسینوس ۱۰۰۰ را روی فرکانس بالاتری تنظیم کند. با این حساب، علاوه‌بر امکان وجود تفاوت در عملکرد دو تراشه تایید می‌شود؛ بلکه مشخص شده که هردو تراشه مجهز به هسته کرتکس X1 هستند.

باید در نظر داشت که محصولات آزمایش‌شده در مراحل طراحی و توسعه قرار دارند و ممکن است محصول نهایی از عملکرد متفاوتی برخوردار باشد. باید در نظر داشت که هردو تراشه از معماری مشابهی برخوردار هستند و با استفاده از فرآیند تولید ۵ نانومتری سامسونگ به تولید انبوه می‌رسند. به همین علت دور از ذهن نیست که محصولات نهایی از نظر عملکرد تقریبا مشابه به یکدیگر باشند و اختلافی میان اکسینوس ۱۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ مشاهده نشود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر