مسدود شدن مجدد حساب کاربری PRESS TV در شبکه اجتماعی یوتیوب

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – این ششمین بار است که حساب کاربری PRESS TV مسدود می‌شود. این اقدام از طرف گوگل و به دلیل نقض قوانین صادرات توسط این شبکه انگلیسی زبان صدا و سیما صورت گرفته است.

PRESS TV شبکه تلویزیونی وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نخستین شبکهٔ خبری تلویزیونی انگلیسی‌زبان ایرانی است که ساعاتی قبل به دنبال تحریم‌های جدید امریکا برعلیه ایران حساب کاربری PRESS TV در شبکه اجتماعی یوتیوب توسط گوگل و با عنوان نقض قوانین صادرات مسدود و از دسترس خارج شد. این قوانین و مقررات اجازه دسترسی و یا استفاده از اطلاعات، کالاها و فناوری‌‌های تحت کنترلش را به دلیل مسائل امنیتی و تجاری ممنوع می‌کند. این قوانین مشمول خدمات گوگل نیز می‌شود و در همین راستا استفاده از جیمیل، گوگل درایو و برخی اپ‌ های دیگر را برای ارسال ایمیل، به اشتراک گذاری، مخابره یا ذخیره داده‌‌های مشمول این قانون مممنوع است.

PRESS TV در راستای این اقدام گوگل عکسی مسدود شدن مجدد حساب کاربری خود از صفحه یوتیوب منتشر کرد و گفت:

PRESS TV

گوگل طی چند سال گذشته با استناد به همین قانون محدودیت‌‌هایی را برای رسانه‌های ایرانی و به شکل ویژه این شبکه ایجاد کرده است. این اقدام ناشی از تعداد بالای خوانندگان و بینندگان این شبکه است.

این اقدام پیش‌تر نیز در سال  ۲۰۱۳ باعث مسدود شدن مجدد حساب کاربری PRESS TV  پس از ۴ سال فعالیت در یوتیوب شد و حساب‌های جدید آنها هم تنها چند ماه بعد از بازگشایی غیرفعال می‌شدند. اوایل سال گذشته بود که  هم دسترسی PRESS TV و «هیسپان تی‌وی»، دیگر کانال صدا و سیما که به زبان اسپانیایی است، به حساب‌های یوتیوب و جیمیل غیر فعال شد. این اقدام‌ها تا کنون بدون هشدار قبلی و به واسطه تخطی از سیاست‌های گوگل روی داده بود. صدا و سیما در آن زمان نیز در بیانیه‌ای این اقدام را نمونه واضح سانسور دانسته بود.

این بار اما این شبکه اقدام گوگل مبنی بر بستن حساب کاربری این شبکه در یوتیوب را نقض واضح آزادی بیان خوانده و جزوی از سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ خوانده.

پیش از این نیز دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر حساب کاربری بعضی مقامات ایرانی را در پلتفرم‌های خود مسدود کرده بودند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر