وزیر بهداشت از پیش‌خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از شرکتی هندی خبر داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سعید نمکی، وزیر بهداشت کشور روز شنبه در جلسه‌ی ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، اعلام کرد که قرار است از یک شرکت هندی که صاحب آن یک ایرانی زرتشتی است، ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری شود.

به گفته‌ی نمکی، این شرکت هندی که ۱۰۰ میلیون دوز واکسن به آمریکا پیش‌فروش کرده است، اجازه گرفته تا ۲۰ درصد محصول خودش را به سایر کشورها نیز بفروشد. نمکی اضافه کرد که بر همین اساس قرار است واکسن کرونا با قیمتی ارزان‌تر و معقول‌تر از شرکت هندی مذکور تهیه شود.

در ادامه بخوانید:

وزیر بهداشت همچنین از تلاش مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی کشور برای تولید واکسن کرونا خبر داد. پیش از این نیز وزیر بهداشت اعلام کرده بود که ایران گام‌های مؤثری در تولید واکسن بیماری کووید ۱۹ برداشته است و قصد دارد به‌زودی فاز تست انسانی واکسن کرونا را آغاز کند.

سعید نمکی اعلام کرده بود که طی چهار ماه گذشته، دانشمندان ایرانی فعالیت‌هایی در حوزه‌ی تولید واکسن کووید ۱۹ را آغاز کرده و به نتایج امیدوارکننده‌ای رسیده‌اند. نمکی همچنین تست حیوانی واکسن ایرانی را موفق دانسته و اعلام کرده بود که به‌زودی فاز کلینیکال ترایال تست انسانی این واکسن آغاز می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر