حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چیدمان دوربین پشتی گوشی‌های هواوی در آینده احتمالا مانند D-pad باشد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی احتمالا درتلاش است تا چیدمان و آرایه‌ی حسگرهای دوربین پشتی گوشی‌های خود را بازطراحی کند. طراحی جدیدی از چیدمان ماژول‌های پشتی دوربین گوشی‌ های هواوی حس کلیدهای کنترل جهت (D-pad) در کنترلرهای بازی را القا می‌کند. علاوه‌براین، اطلاعات پتنت ثبت‌شده‌ی هواوی حکایت از به‌کاربردن حسگر دوربین سلفی زیر نمایشگر دارد؛ همچنین در عکس‌های این گوشی جک هدفون به‌چشم می‌خورد.

هواوی آرایه‌های مختلفی برای چیدمان حسگرهای دوربین پشتی خود استفاده کرده است، از چیدمان خطی گرفته تا دایره و مستطیل‌شکل همه‌ی حالت‌های موجود در انواع مدل‌های هواوی دیده شده‌اند. اکنون اخباری منتشرشده که نشان می‌دهد احتمالا هواوی قصد دارد شکل جدیدی از چیدمان را ارائه کند.

به‌گزارش LetsGoDigital، طراحی گوشی که در پتنت ثبت‌شده به‌نمایش درآمده است نشان از استفاده‌ی هواوی از چیدمان متقاطع حسگرهای دوربین پشتی دارد که شباهت بسیار زیادی به کلیدهای کنترل جهت در دسته‌های مخصوص بازی دارد؛ اما این آرایه‌ی جدید دوربین پشتی است و خبری از آغاز طراحی جدید در گوشی‌های مخصوص بازی هواوی نیست.

همچنین، می‌توان آرایه‌ی جدید دوربین پشتی گوشی هواوی را مانند علامت + دانست که در مرکز نیمه‌ی فوقانی قاب پشتی طراحی شده است و‌ درانتهای هر خط آن ماژول دوربین قرار می‌گیرد و مرکز آن نیز مخصوص قرارگیری فلش ال‌ای‌دی خواهد بود. به‌نظر می‌رسد ماژول پایینی لنز مخصوص زوم است، زیرا ظاهرش شبیه به ماژول پریسکوپی به‌کار رفته در مدل‌های قبلی هواوی است.

البته، شرکت چینی هواوی غالبا لنزهای پریسکوپی را روی گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کند و نکته‌ی جالب توجه این است که ظاهر گوشی پتنت جدید هواوی نسبت‌به پرچم‌داران اخیر هواوی متفاوت است.

برای مثال، در این طرح نمایشگر آبشاری به‌چشم نمی‌خورد و نمایشگر مسطح با حاشیه‌های کمی دراطراف آن دیده می‌شود. علاوه‌براین، جک هدفون نیز در لبه‌ی بالایی وجود دارد و ازجمله عناصری است که دیگر در گوشی‌های گران‌قیمت هواوی تعبیه نمی‌شود. باتوجه‌به این نکات می‌توان حدس زد که پتنت ثبت‌شده مربوط به نمونه‌ی جدیدی از گوشی‌های میان‌رده است.

در ادامه بخوانید:

هرچه که باشد با اطمینان کامل مشخص است طرح اولیه‌ی سری گوشی‌های هواوی Mate 40 نخواهد بود، زیرا عکس‌های افشاشده‌ی قبلی طراحی مشابه گوشی Mate 30 با آرایه‌ی دایره‌ای دوربین پشتی داشتند.

درنهایت، نکته‌ی مهم دیگر طراحی دوربین سلفی در زیر نمایشگر است که در پتنت‌های قبلی هواوی ظاهر شد و رفته‌رفته انتظار می‌رود درون دستگاه‌های مختلف استفاده شود، به‌خصوص که گوشی ZTE Axon 20 چندی پیش با دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه شد.

مثل همیشه به‌یاد داشته باشید که ثبت پتنت لزوما به‌معنای تولید و عرضه‌ی یک محصول نیست؛ اما همچنان این طراحی نسبت‌به سایر پتنت‌های اخیر هواوی، شانس بیشتری در دستیابی به‌مرحله‌ی تولید و عرضه خواهد داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر