حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تبدیل سیگار الکترونیکی به دستگاهی برای جذاب‌‌ترکردن سوژه عکاسی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برای عکاسی روش‌های مختلفی وجود دارد. افرادی علاقه دارند پس از ثبت تصویر از سوژه‌ی مدنظرشان، آن را به‌کمک نرم‌افزارهای مختلف ویرایش کنند و جزئیات متعددی را در آن تغییر دهند. درمقابل، عکاسانی وجود دارند که تمام دکور تصاویرشان را تهیه و کمتر از دیگران از نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ استفاده می‌کنند.

پتری دامستن یکی از عکاسان علاقه‌مند به این سبک است. وی با انتشار پستی در اینترنت، نحوه‌ی ساخت دستگاهی را به‌اشتراک گذاشته که می‌تواند برای صحنه‌های دکور عکاسی دود ایجاد کند. به‌لطف این دستگاه دیگر نیازی نیست برای اضافه‌کردن این عنصر به تصویر از برنامه‌های ویرایش عکس استفاده کنید. درادامه، مراحل ساخت این دستگاه آورده شده است.

طرح اولیه دستگاه تولید دود برای عکاسی

ساخت آداپتور

در قدم اول، برای ساخت آداپتور به نرم‌افزاری احتیاج دارید که بتوان با آن نقشه‌ی سه‌بُعدی طراحی کرد. نرم‌افزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند که Fusion 360 یکی از گزینه‌های برتر است. کار با این برنامه بسیار آسان است و می‌توانید به‌راحتی به‌کمک آن طرح‌های سه‌بُعدی تولید کنید. حلقه‌ی پلاستیکی‌ای که تصویرش را درادامه مشاهده می‌کنید، ورودی هوا را در سیگار الکترونیکی می‌‌پوشاند. پس از تکمیل طراحی‌، باید از آن با چاپگر سه‌بُعدی خروجی بگیرید.

طرح سه بعدی دستگاه تولید دود برای عکاسی

متصل‌کردن بخش‌های مختلف دستگاه

بعد از اینکه مرحله‌ی چاپ به‌پایان رسید، دو لوله‌ی پلاستیکی به قسمت‌های مختلف آداپتور متصل کنید. باید لوله‌ی پلاستیکی کوتاه‌تر در سمتی باشد که بتوانید راحت درون دستگاه بدمید. لوله‌ی بلندتر نیز در سمتی قرار می‌گیرد که دود خارج می‌شود. دلیل بلندتر‌بودن لوله در این قسمت آن است که راحت‌تر بتوانید دود خروجی را کنترل کنید. پس از انجام این کار، کافی است آداپتور ساخته‌شده را روی سیگار الکترونیکی خود قرار دهید. اکنون دستگاهتان آماده است. 

دستگاه تولید دود برای عکاسی

عکاسی با دود

برای عکس‌گرفتن از سوژه‌ی خود، ابتدا باید وضعیت نوری و محیطی را آماده کنید. برای ثبت تصویر از سوژه‌تان با دستگاهی که ساخته‌اید، می‌توانید دوربین را روی زمان‌سنج بگذارید و خود در دستگاه بدمید تا دود لازم ایجاد شود. همچنین، می‌توانید از فرد دیگری برای انجام این کار کمک بخواهید.

مقاله‌ی مرتبط:

می‌توانید از یک صحنه چند عکس مختلف بگیرید که در هرکدام دود از سمتی خاص دمیده شده است. در‌نهایت، همه‌ی تصاویر را به داخل فتوشاپ ببرید و آن‌ها را روی یکدیگر قرار دهید. با چند ویرایش ساده، فریم‌ها با یکدیگر ادغام می‌شوند و به عکس دلخواهتان می‌رسید. در‌ادامه، به‌اختصار نحوه‌ی ساخت این نوع تصاویر در فتوشاپ را آموزش می‌دهیم.

صحنه عکس برداری

ویرایش تصویر در فتوشاپ

تمام تصاویری که از سوژه‌تان گرفته‌اید، وارد فتوشاپ کنید. همه‌ی آن‌ها را روی‌هم قرار دهید و لایه‌ها را با یکدیگر تنظیم کنید و سپس، آن‌ها را روی حالت Blend mode قرار دهید. با استفاده از قابلیت Mask، از هر لایه قسمت مدنظرتان را جدا کنید. از این قسمت به‌بعد می‌توانید با قابلیت‌های مختلف فتوشاپ، عکس نهایی را بیشتر شبیه تصویری کنید که از ابتدا در ذهن خود تصور می‌کردید. 

ویرایش عکس در فتوشاپ

در دنیای عکاسی، روش‌های مختلفی برای ساخت دکور وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها صحنه‌های بسیار جذابی ایجاد کرد. این دستگاه، تنها یکی از بی‌شمار روش‌هایی است که می‌توان با آن‌ تصاویر جالبی از سوژه‌های مختلف ثبت کرد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر