عرضه فرمت ویدئو کوتاه توسط یوتیوب برای رقابت با تیک‌تاک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
 گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که یوتیوب برای رقابت با نرم‌افزار تیک ‌تاک فرمت جدیدی را برای ضبط ویدیوهای کوتاه در این شبکه اجتماعی در نظر گرفته است.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، یوتیوب به‌تازگی فورت فیلم کوتاهی جدیدی را عرضه کرده است که به فرمت فیلم‌های تیک ‌تاک شباهت زیادی دارد. این فرمت که یوتیوب “Shorts” نام دارد شات های ویدیو 15 ثانیه برای تلفن‌های همراه هوشمند است.
 
شما می‌توانید در این فرمت چند ویدیو کلیپ را به هم چسبانده، به آن‌ها موزیک اضافه کرده و سرعت ویدیوها را نیز تنظیم کنید. علاوه بر این بخشی برای تایمر و شمارش معکوس نیز برایتان در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ویدیوها را بدون دخالت دست نیز ضبط کنید. یوتیوب نسخه بتای اولیه این قابلیت را در طی روزهای آینده در هند عرضه خواهد کرد.
 

یوتیوب اخیرا سطری را در صفحه اصلی خود به ویدیوهای کوتاه اختصاص داده است و هم‌اکنون کاربران می‌توانند یا کشیدن صفحه به چپ و راست ویدیوهای جدید را مشاهده کنند. یوتیوب اعلام کرده است که در آینده نزدیک تماشای ویدیوهای کوتاه را برای مخاطبان راحت‌تر خواهد کرد.
 
این کمپانی علاوه بر این بخش جدیدی را به آیکون ایجاد کردن در سیستم‌عامل اندروید افزوده است. البته این بخش فعلا برای نرم‌افزار یوتیوب کشور هند عرضه شده است اما مقامات یوتیوب قول داده‌اند که به‌زودی به سیستم‌عامل iOS و سایر کشورهای جهان راه پیدا خواهد کرد.
 
عرضه این قابلیت موجب می‌شود که یوتیوب به رقیبی اصلی برای نرم‌افزار تیک ‌تاک و قابلیت Reels در اینستاگرام تبدیل شود. بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر