گوشی تاشدنی شیائومی در پتنتی جدید ظاهر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در سال‌های اخیر، واحد طراحی محصول در شیائومی نشان داده ایده‌های جالبی برای تولید گوشی در سر می‌پروراند و ظاهرا این ایده‌پردازی‌ها قرار است به‌قوت خود باقی بماند. جدیدترین پتنت منتسب به شیائومی به‌وضوح نشان می‌دهد طراحان این شرکت به‌ فکر تولید گوشی بسیار جالبی افتاده‌اند. این پتنت را نخستین‌بار رسانه‌ی لتس‌گو‌دیجیتال فاش کرد که گوشی تاشدنی شیائومی را نشان می‌دهد که ظاهرا با فرمی شبیه به حرف Z انگلیسی تا می‌شود. آنچه در این مطلب می‌بینید، تصاویری است که لتس‌گو‌دیجیتال براساس پتنت شیائومی خلق کرده است.

این سبک طراحی باعث می‌شود گوشی تاشدنی شیائومی شبیه به گلکسی زد فولد ۲ یا هواوی میت Xs نباشد. آن‌طور که پتنت نشان می‌دهد، گوشی تاشدنی شیائومی بریدگی مشبک مربوط به اسپیکر استریو در بخش بالایی نمایشگر دارد و در بخش پایینی آن درگاه USB-C به‌چشم می‌خورد. حسگر اثرانگشت گوشی تاشدنی شیائومی در لبه‌ی کناری قرار گرفته و درکنار آن درگاهی به‌چشم می‌خورد که احتمالا درگاه سیم‌کارت است. در بخش کناری گوشی یادشده، کلیدهای کنترل کم و زیاد کردن صدا هم دیده می‌شوند. 

ظاهرا گوشی تاشدنی شیائومی دو نمایشگر خواهد داشت. نمایشگر اصلی محصول ازلحاظ طراحی ظاهری به نمایشگر خارجی گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ شبیه است و در بخش بالایی آن، حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد. در بالای حفره، بریدگی مشبک اسپیکر دیده می‌شود. هنگامی‌که گوشی از حالت تاشده خارج شود، نمایشگری در پیش ‌روی کاربر قرار می‌گیرد که سه برابر حالت عادی‌اش اندازه دارد. در این حالت، با دستگاهی طرف هستیم که بیشتر به تبلت شبیه است تا گوشی هوشمند. بخشی از این نمایشگر ‌هنگام تاشدن گوشی، تا پنل پشتی هم ادامه پیدا می‌کند.

برای گوشی هوشمندی که ابعاد چندان بزرگی ندارد، این صفحه‌نمایش بسیار بزرگ است. البته این نوع طراحی مشکلات خودش را هم دارد. آن‌طور که طراحی‌های لتس‌گودیجیتال نشان می‌دهند، گوشی تاشدنی شیائومی موقع تا‌شدن ضخامت بسیار زیادی دارد. دوربین تکی نمایشگر جلویی بدین‌معنی است که کاربران نخواهند توانست برای برقراری تماس ویدئویی از نمایشگر بزرگ‌تر استفاده کنند.

گوشی‌های هوشمندی که چندین‌بار تا می‌شوند، ایده‌ی کاملا جدیدی نیستند؛ چراکه سامسونگ چند سال پیش روی این ایده کار کرده بود. بااین‌حال، پتنت جدید شیائومی از برنامه‌های دیگری متفاوت است که این شرکت برای ورود به صنعت گوشی‌های تاشدنی دارد. این شرکت چینی پیش‌تر گوشی هوشمندی به‌نمایش گذاشته بود که دوبار تا می‌شد. 

پتنت گوشی تاشدنی شیائومی / Xiaomi Foldable با تا شدن به فرم Z

گوشی‌های تاشدنی فعلا در اول راه هستند و زمان خیلی زیادی از تولید رسمی‌شان نمی‌گذرد؛ بنابراین، هنوزهم جای کار دارند و تا چند سال آینده به‌صورت گسترده با استقبال چشمگیری مواجه نخواهند شد.

در ادامه بخوانید:

با درنظرگرفتن این حقیقت که مزیت‌های گوشی‌های تاشدنی نمی‌تواند کاملا نکات منفی آن‌ها را از بین ببرد، احتمالا شیائومی فعلا نخواهد به‌طور کاملا جدی در بازار تاشدنی‌ها ورود کند. بنابراین، شاید چند سال تا عرضه‌ی این گوشی تاشدنی شیائومی فاصله داشته باشیم. اینکه شرکت‌های مختلف مشغول کار روی گوشی‌های تاشدنی هستند، خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است و از آینده‌ای درخشان برای این فرم‌فاکتور جدید خبر می‌دهد.

مدتی پیش، در شایعه‌ای اعلام شد که شیائومی قصد دارد گوشی هوشمند تاشدنی خود را با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار عرضه کند که کمی دورازانتظار به‌نظر می‌رسد؛ اما با درنظرگرفتن استراتژی‌های شیائومی، بعید نیست چنین اتفاقی بیفتد. امروزه، گوشی‌های تاشدنی مهم بازار تقریبا ۲،۰۰۰ دلار قیمت دارند و تهیه‌ی آن‌ها برای افراد بسیار زیادی ناممکن است. فناوری‌های نوظهور همواره گران‌قیمت هستند و به‌مرورِزمان قیمت گوشی‌های تاشدنی کاهش خواهد یافت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر