آزمایش توانایی‌های فولکس واگن گلف GTE پلاگین هیبرید در شرایط واقعی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گلف با پیشرانه بنزینی، پرفروش‌ترین محصول فولکس واگن در بازار جهانی است. این هاچبک مشهور، از سال ۱۹۷۴ در خط تولید حضور دارد و امسال با نسل هشتم، تولید می‌شود. جالب‌تر اینکه، برقی‌سازی گلف از نسل اول آغاز شد و تعداد محدودی گلف تمام الکتریکی با نسل دوم به بازار عرضه شدند. این شرایط به‌صورت نامنظم برای مدل‌های بعدی گلف هم وجود داشت.

فولکس‌واگن از سال ۲۰۱۴، ساخت گلف با پیشرانه پلاگین هیبرید را آغاز کرد. این محصول در سال دوم تولید، بیش از ۱۸ هزار دستگاه فروش اروپا داشت و مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل، مدیران فولکس‌واگن برای عرضه گلف پلاگین هیبرید در نسل بعدی، سرمایه‌گذاری بیشتری اختصاص دادند.

گلف پلاگین هیبرید ۲۰۲۱، دارای یک موتور برقی با قدرت ۱۱۲ اسب‌بخار و پیشرانه بنزینی توربوشارژ ۱/۴ لیتر با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار است تا مجموع قدرت ۲۴۲ اسب‌بخار با گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر روی محور جلو فراهم شود. به لطف این قوای محرک جالب توجه درکنار جعبه‌دنده دبل کلاچ خودکار ۶ سرعته، نسل جدید گلف پلاگین هیبرید می‌تواند در زمان ۶/۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و نهایت سرعت ۲۲۵ کیلومتربرساعت داشته باشد.

در مقایسه با نسل قبل، گلف پلاگین هیبرید ۲۰۲۰ دارای باتری‌هایی با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر است. حالا امکان ذخیره انرژی به میزان ۱۳ کیلووات ساعت وجود دارد که البته با برق شهری (۲/۳ کیلووات)، ۵ ساعت زمان می‌برد تا تکمیل شود. این خودرو می‌تواند مسافتی حدود ۶۰ کیلومتر را با تکیه بر انرژی الکتریکی با نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت طی کند که برتری مهمی نسبت به مدل‌های قبلی محسوب می‌شود.

قیمت نهایی گلف GTE نسل هشتم هنوز اعلام نشده است اما احتمالا در حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار دلار خواهد بود. امروزه گلف GTI مدل ۲۰۲۰ با پیشرانه دو لیتر توربوشارژ و قدرت ۲۲۸ اسب‌بخار، نزدیک به ۳۰ هزار دلار قیمت دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر