حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اولین نمایش رسمی از ابرخودرو تویوتا GR سوپراسپرت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تویوتا، غول صنعتی ژاپن و بزرگ‌ترین برند خودروساز دنیا، تاکنون فعالیت چندانی در کلاس سوپراسپرت و ابرخودرو نکرده است. شاید بتوان لکسوس LFA را تنها محصول ساخت زیرمجموعه‌ی تویوتا دانست که در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، در حد سوپراسپرت‌های زمان خود ظاهر شد؛ اما تلاش تویوتا برای رقابت با ابرخودروهای جاده‌ای مثل بوگاتی یا کونیگزگ بسیار رؤیایی و فراتر از انتظار به‌نظر می‌رسد.

دپارتمان ویژه‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی تویوتا با نام گازو ریسینگ (GAZOO Racing) یا به‌اختصار GR شناخته می‌شود. این برند از سال ۱۹۸۵ با حضور قدرتمند در مسابقات لمان ۲۴ ساعته خبرساز شد و حتی سال ۲۰۲۰ برای سومین‌بار پیاپی به مقام نخست کلاس LMP1 رسید. گازو ریسینگ از سال ۲۰۱۷ در رالی جهانی (WRC) با نسخه‌ی بهینه‌سازی‌شده از یاریس حضور دارد. امروزه، بسیاری از محصولات تویوتا نسخه‌ای تجاری و جاده‌ای با نام GR دارند که نشانه‌ی امکانات ویژه برای علاقه‌مندان خودروهای اسپرت و تقویت‌شده است.

تولید ابرخودرو تویوتا برای دنبال‌کنندگان اخبار موتوراسپرت، به‌ویژه لمان ۲۴ ساعته، چندان عجیب نیست. خودروهای کلاس LMP1 و LMP2 در لمان هرچند تک‌سرنشین و مخصوص پیست ساخته می‌شوند، ازنظر توانایی‌های حرکتی قابلیت‌های نزدیک به ابرخودروهای مشهور مثل محصولات بوگاتی و کونیگزگ دارند. با این اوصاف، می‌توان احتمال داد که GR سوپراسپرت هم نسخه‌ای بهینه‌سازی‌شده از مدل‌های مسابقه‌ای تویوتا در لمان ۲۴ ساعته باشد که استانداردهای جاده‌ای فراهم می‌کند.

ظاهر خودرو معرفی‌شده شباهت زیادی با مدل مسابقه‌ای تویوتا TS050 دارد که در سال ۲۰۱۶ به قهرمان لمان رسید و تا امروز، سریع‌ترین دور این رقابت‌ها را ثبت کرده است. ابرخودرو GR سوپراسپرت مدل هیبریدی سبک‌وزنی خواهد بود که احتمالا از پیشرانه‌ی ۲/۴ لیتری توئین‌توربوشارژ V6 همراه موتور برقی با مجموع قدرت ۹۸۶ اسب‌بخار بهره‌مند خواهد بود. این محصول دو صندلی با کابین کوچک و فاقد شیشه عقب خواهد داشت.

اگر تویوتا بخواهد GR سوپراسپرت را در مسابقات استقامتی کلاس GT در WEC شرکت دهد، طبق قانون فدارسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) باید حداقل ۲۰ دستگاه تولید تجاری با استاندارد جاده‌ای داشته باشد. بیش از یک سال پیش، اولین اخبار رسمی مبنی‌بر تلاش تویوتا برای ساخت ابرخودرو GR سوپراسپرت منتشر شد. مراحل آزمایش جاده‌ای و پیست این محصول آغاز شده است و احتمالا با قیمتی درحدود یک‌میلیون دلار، سال آینده‌ی میلادی رونمایی خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر