بهترین نرم افزارهای ساخت و توسعه اپلیکیشن موبایل در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپلیکیشن ها این روزها به معنای تجارت و نوعی کسب و کار هستند. در حالیکه اپلیکیشن های موبایل به طور سنتی در زمینه بهره‌وری عمومی و بازیابی اطلاعات نقش داشته‌اند، اکنون اپلیکیشن های تجاری به جزئی جدایی‌ناپذیر از کارهای روزمره کاربران گوشی های هوشمند تبدیل شده‌اند.

این امر به طور ویژه با دسترسی آسانِ گوشی های هوشمند و سیاست‌های کاری BYOD (گوشی خود را بیاورید – در حقیقت، این مهم به سیاست کارکنان اشاره دارد که برای آوردن دستگاه شخصی خود نظیر لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند به محل کارشان مربوط می‌شود) با راه‌حل‌های MDM (مدیریت دستگاه موبایل) همراه می‌گردد به این معنا که کارمندان در حال حاضر می‌توانند از آیفون یا گوشی اندرویدی خود برای فرآیندهای عمومی تجاری استفاده کنند؛ از اپلیکیشن های بهره‌وری (Productivity Apps) گرفته تا نرم افزارهای همکاری.

این فناوری با افزایش گزینه‌های در دسترس و گزینه‌های یادگیری ماشین برای ارائه لایه‌های اضافه به اطلاعات و ارتباطات به سرویس‌های دیجیتال شما، همچنان در حال توسعه است. چه برای خدمات بازاریابی، خرده‌فروشی، توسعه و استقرار محصول و همچنین چه برای نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)، ساخت و توسعه اپلیکیشن ها به مرحله جدیدی رسیده است.

با افزایش تعداد شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و کدنویسی اپلیکیشن ها نه تنها برای iOS و اندروید بلکه حتی برای تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و دیگر سخت افزارهای موجود  فعالیت دارند، بازار نیز نشان‌دهنده رشد و پیشرفت موضوع مورد بحث است.

با این حال، پلتفرم‌های توسعه نرم افزار متعددی نیز برای علاقه‌مندان در دسترس قرار دارند که به کاربر امکان می‌دهند اپلیکیشن مدنظر خود را از پایه یا حتی با استفاده از قالب‌های موجود طراحی کند. هدف از این برنامه‌ها، آسان‌تر شدن روند توسعه اپلیکیشن برای کسب و کارهاست.

ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین پلتفرم‌های نرم افزاری ساخت و توسعه اپلیکیشن موبایل بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

Appy Pie

بهترین پلتفرم ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

  • ویرایشگر بکش و رها کن
  • ادغام شده با هوش مصنوعی
  • آموزش و پشتیبانی

Appy Pie یک پلتفرم نرم افزاری‌ست که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به هیچگونه کدنویسی، اپلیکیشن مدنظر خود را طراحی کنید. در این نرم افزار تعداد زیادی گزینه و ابزار ارائه شده است که برای توسعه اپلیکیشن مدنظرتان، به راحتی قابل استفاده هستند.

فرآیند کار با این پلتفرم بسیار آسان است و شامل انتخاب طرح و شخصی‌سازی آن، اضافه کردن ویژگی‌هایی که به آن نیاز دارید، و انتشار اپلیکیشن خود روی فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل پلی و App Store اپل می‌شود.

رابط کاربری این نرم افزار از یک سیستم بکش و رها کن (Drag and Drop) ساده استفاده می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی نظیر چت بات‌ها، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده یا مجازی را به راحتی به اپلیکیشن خود اضافه کنید. یک پلتفرم یادگیری و مجموعه فیلم‌های آموزشی متعددی نیز برای راهنمایی و طرز استفاده از این نرم افزار برای کاربران آن تدارک دیده شده است که توسعه اپلیکیشن مدنظرتان را بسیار آسان می‌کند.

اپلیکیشنی که با این نرم افزار طراحی می‌کنید تقریباً برای هر نوع نیازی جوابگوست؛ از جمله این موارد می‌توان به کسب و کارهای کوچک، رستوران‌ها، املاک و مستغلات و حتی یک برنامه رادیویی اشاره کرد.

زمانی که توسعه اپلیکیشن خود را با نرم افزار Appy Pie به پایان رساندید، می‌توانید آن را روی فروشگاه‌های مجازی پلی استوری گوگل و اپ استورِ اپل عرضه کنید.

Zoho Creator

توسعه‌دهنده واکنش‌گرای اپلیکیشن

  • ویرایشگر بکش و رها کن
  • گزینه‌های ادغام
  • مناسب برای کسب و کارهای تجاری و فروشگاه‌ها

Zoho Creator یک اپلیکیشن ساز چندپلتفرمه است که به شما امکان می‌دهد یک اپلیکیشن کاملاً جدید بسازید یا از نسخه‌های آماده استفاده کنید.

این نرم افزار به ویژه برای کسب و کارهایی مناسب است که به دنبال ساده‌سازی و خودکار کردن فرآیندها هستند. به عنوان مثال، ساخت و توسعه اپلیکیشن‌هایی برای عملکردهای مختلف نظیر مدیریت فروش، مدیریت سفارش، مدیریت رویدادها، تدارکات یا پیگیری استخدامی‌ها.

با این حال، فارغ از اینکه به دنبال چه کاری هستید، می‌توانید اپلیکیشن خود را کاملاً شخصی‌سازی یا سفارشی‌سازی کنید. Zoho Creator حاوی ویرایشگری مبتنی بر سیستم Drag and Drop است که به شما کمک می‌کند تا اپلیکیشن مدنظر خود را از داخل داشبورد این نرم افزار طراحی کنید.

اگرچه کسب و کارهایی که به دنبال توسعه اپلیکیشن برای نیازهای خاص خود در شرکتشان هستند، هدف اصلی این نرم افزار محسوب می‌شوند، ولی می‌توان از Zoho Creator برای توسعه اپلیکیشن های متناسب با بازارهای گسترده نیز استفاده کرد.

حتی بهتر از قابلیت‌های یادشده، شما می‌توانید به ادغام داده‌های اپلیکیشن‌های دیگر برای افزایش قابلیت استفاده آن‌ها نیز بپردازید. ادغام‌های احتمالی شامل سایر اپلیکیشن‌های برند Zoho، پی پال، Twilio، جی سوئیت و کوئیک‌بوکس (Quickbooks) می‌شود.

برای استفاده از این نرم افزار، باید اشتراک ماهانه آن به ارزش ۱۰ دلار را بخرید که به ازای هر کاربر، امکان ساخت ۳ اپلیکیشن را ارائه می‌دهد. دیگر طرح‌های متنوع این نرم افزار نیز برای استفاده از ویژگی‌ها و امکانات بیشتر مناسب است که به طبع، هزینه بیشتری را می‌طلبد.

AppSheet

اپلیکیشن هایی برای راه‌حل‌های نرم افزاری کسب و کارها

  • استفاده آسان
  • ورودی‌های صفحه گسترده
  • ویژگی‌های غنی و متعدد

AppSheet پلتفرمی دیگر برای ساخت و توسعه اپلیکیشن محسوب می‌شود که به کاربران خود این امکان را ارائه می‌دهد تا بدون نیاز به نوشتن و استفاده از کدهای برنامه‌نویسی، اپلیکیشن های سفارشی و موردنیاز خود برای کسب و کارشان را بسازند.

با استفاده از داده‌های میزبانی شده در فضای ابری خود در قالب صفحات گسترده (Spreadsheet)، می‌توانید قبل از استفاده از اپلیکیشن خود، قالبی را برای کار با گزینه‌ها و ویژگی‌هایی که می‌خواهید، انتخاب کنید.

ادغام داده‌ها از منابع مختلف کاری آسان است؛ حتی ساده‌تر از گوگل Sheets، گوگل Forms، اکسل از آفیس ۳۶۵ و حتی SalesForce. علاوه بر این، می‌توانید صفحات گسترده ذخیره شده خود را از دراپ باکس یا وان درایو و حتی مستقیماً از MySQL و SQL Server به این نرم افزار منتقل (Import) کنید.

به غیر از این‌ها، می‌توانید ویژگی‌ها و امکاناتی نظیر GPS، نقشه‌ها، ضبط تصویر، اسکن کد، ضبط امضاء، نمودارها و اعلانیه‌های ایمیلی را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کنید.

برای ساخت و توسعه اپلیکیشن با استفاده از نرم افزار AppSheet نیازی به هزینه کردن ندارید و هیچگونه محدودیت زمانی نیز شامل این پلتفرم نمی‌شود. در عین حال، تا ده کاربر نیز می‌توانند به فرآیند ساخت و توسعه اپلیکیشن شما در AppSheet اضافه شوند. پس از خروجی گرفتن از اپلیکیشن و اتمام فرآیند توسعه آن، به ازای هر ماه برای هر کاربر باید ۵ دلار بپردازید.

Appian

در زمینه توسعه اپلیکیشن های موبایل دیگر مشکلی نخواهید داشت

  • برای اپلیکیشن های سازمانی
  • فرآیندهای خودکار
  • ویرایشگر بصری

نرم افزاری Appian روی ساخت اپلیکیشن هایی تمرکز دارد که از کدنویسی «بسیار کمی» بهره می‌برند و در تبلیغ‌های آن آمده است که از توسعه ایده تا کامل شدن اپلیکیشن مدنظر خود، تنها حداکثر به هشت هفته زمان نیاز خواهید داشت.

تمرکز اصلی نرم افزار ساخت اپلیکیشن Appian روی اپلیکیشن های سازمانی برای کسب و کارها برای بهینه‌سازی فرآیندها با استفاده از فرآیندهای خودکار و هوش مصنوعی، به منظور ارائه و دسترسی داده‌های شرکت به روش‌های مفید و کارساز است.

علاوه بر این، با تنظیم و مرتب‌سازی داده‌ها از منابع مختلف، می‌توان اطلاعات را برای ارائه فرصت‌های واقعی برای دید درست از هرچیزی برای فرآیندهای مدیریتی تا گردش‌های کاری و عملیات‌های شرکتی، یکپارچه ساخت.

خود فرآیند توسعه شامل استفاده از یک ویرایشگر بصری برای انتخاب توابع موردنظر و نحوه هدایت داده‌ها از طریق این موارد است. هدف این نرم افزار این است تا گزینه‌ها و کارهای پیچیده به شکلی کاملاً ساده و آسان صورت پذیرند و بتوان داده‌ها را به شکلی هوشمندانه مدیریت کرد.

پس از اینکه توسعه اپلیکیشن خود را تکمیل کرده و به پایان رساندید، می‌توانید آن را به صورت اپلیکیشن تحت وب (Web App) یا اپلیکیشنی برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS ذخیره کرده یا به اصطلاح، خروجی بگیرید. هر زمان که خواستید، بدون اینکه مشکل خاصی پیش آید، می‌توانید تغییرات مدنظر خود را به اپلیکیشن در حال توسعه‌تان اضافه کنید.

Appery.io

برای پلتفرم‌های دیجیتال موبایل

  • توسعه سریع
  • انعطاف‌پذیر و قابل گسترش
  • طراحی اپلیکیشن‌های متعدد از پایه

نرم افزار Appery به عنوان یک ارائه‌دهنده توسعه اپلیکیشن طراحی شده که پلتفرم اپلیکیشن ساز خود را برای سازمان‌ها به جهت ساخت اپلیکیشن‌های اختصاصی‌شان ارائه می‌دهد. ساخت یک اپلیکیشن به آسانی استفاده از یک رابط کاربری بکش و رها کن است و انتخاب منابع داده و همچنین استفاده از HTML 5 و جاوا اسکریپت در صورت لزوم نیز از جمله دیگر ویژگی‌های این نرم افزار است.

هدف از این برنامه، آغاز فرآیند ساخت و توسعه اپلیکیشن به صورت سریع و کم‌هزینه است. فرآینده توسعه اپلیکیشن مدنظر شما شاید کمتر از یک هفته طول بکشد و در آن زمان، Appery کارهایی نظیر نصب، پیکربندی، یکپارچه‌سازی، آزمایش و آموزش را تنظیم می‌کند.

علاوه بر کاهش زمان توسعه اپلیکیشن، Appery امکان تمرکز بر قابلیت توسعه اپلیکیشن شما را نیز فراهم می‌کند که به موجب آن، می‌توان بدون انجام دادن کارهای اضافی و صرف زمان زیاد، به اصلاح و بهبود اپلیکیشن توسعه یافته خود بپردازید.

Appery که روی یک پلتفرم باز ساخته شده، به منظور کاهش نیاز به تکرار اپلیکیشن‌های در حال ساخت، امکان ساخت و توسعه چندین اپلیکیشن از یک پایگاه مشابه را در صورت نیاز نیز فراهم می‌کند. از سوی دیگر، امکان تغییر تنظیمات در هر اپلیکیشن نیز به آسانی مهیاست و نیاز به تغییر تنظیمات اصلی نیست و همین موضوع باعث انعطاف‌پذیری هرچه بیشتر توسعه اپلیکیشن با این سرویس می‌شود.

در حال حاضر هزینه استفاده دقیقی از نرم افزار Appery مشخص نشده است و برای کسب اطلاعات بیشتر، باید با شرکت سازنده آن تماس بگیرید.

فهرست بهترین نرم افزارهای ساخت و توسعه اپلیکیشن موبایل در اینجا به پایان رسید. به نظر شما، کدام پلتفرم برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل بهتر از بقیه است؟ آیا نرم افزار مناسب دیگری نیز هست که در این مقاله به آن اشاره نشده است؟ در این صورت، خوشحال می‌شویم نظر و پیشنهاد خود را از بخش نظرات همین مطلب با ما و دیگر کاربران سایت تک تایمز به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر