حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گزارش تصویری تک تایمز: 10 قابلیت کلیدی در iOS 14

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نسخه جدید سیستم عامل iOS چند روز پیش به صورت رسمی به کاربران معرفی شد و امروز در تک تایمز قصد داریم تا قابلیت‌های این نسخه را از دیدی دیگر مورد بررسی قرار داده و 10 ویژگی خاص اینسیستم عامل برای کاربران را به شما معرفی کنیم.

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از macworld، این قابلیت‌ها بر اساس چند معیار مختلف مد نظر قرار گرفته‌اند که شامل مواردی مانند حس شدن کمبود این قابلیت در نسخه‌های قبلی، بهبود چشمگیر تجربه کاربری و تغییرات عمده ساختار گرافیک دستگاه‌های میزبان هستند.

برای خواندن توضیحات بر روی گزینه «تصاویر بزرگ» کلیک کنید

 صفحه خانه جدید با دسترسی به کتابخانه‌ نرم‌افزارها

نخستین موضوعی که در ابتدای کار با این نسخه از iOS به چشم می‌اید، تغییر بزرگی است که در صفحه خانه شاهد آن هستیم. سیستم‌های اندرویدی مدت‌ها بود که با انعطاف‌پذیری بالای صفحه خانه خود بر iOS برتری داشتند ولی iOS 14 یک صفحه خانه جدید را در اختیار کاربران قرار خواهد داد که یک کتابخانه از نرم‌افزارهای موجود در دستگاه را برای دسترسی سریع و بهینه به کاربران ارائه می‌کند.

بخش Today view برای کنترل ویجت‌ها

یکی از مواردی که از ابتدای کار در معرفی‌های اولیه iOS 14 توجه بسیاری ار به خود جلب کرده بود، امکان استفاده از ویجت در این سیستم عامل بود. در حقیقت مدیریت کنترل ویجت‌ها در iOS 14 به واسطه سیستمی به نام Today View به خوبی انجام شده و کاربران این سیستم عامل می‌توانند تجربه‌ای متفاوت و جذاب را از ویجت‌های خود داشته باشند.

پوسته کاربری گرافیکی جدید برای سیری

سیری یکی از مهم‌ترین المان‌های سیستم عامل iOS است و در نسخه جدید این سیستم عامل شاهد تغیری ظاهری این دستیار هوشمند صوتی هستیم. تغییر گرافیکی در آیکن این سیستم اعمال شده و تا مراحل کاربری مختلف آن را نیز شامل می‌ود و به نوعی احساس می‌کنید که با یک نرم‌افزار جدید سر و کار دارید که قابلیت‌های قدیمی و دوست‌داشتنی سیری را در iOS 14 برای شما به ارمغان آورده است.

قابلیت تصویر در تصویر

یکی دیگر از مواردی که مدت‌ها پیش در سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار گرفته بود سرانجام به iOS 14 راه یافته است و به کاربران این سیستم عامل اجازه می‌دهد تا بتوانند بیش از یک نرم‌افزار را به صورت همزمان روی نمایشگر دستگاه خود مشاهده کرده و از آن استفاده کنند. این قابلیت معمولا باید در کارکرد بلند مدت مورد بررسی و محک قرار بگیرد ولی قابلیت‌های اولیه مشاهده شده از آن در iOS 14 نشان دهنده یک تجربه احتمالی مناسب بوده است.

قابلیت App Clips برای استفاده از نسخه کوچک نرم‌افزارها

گاهی اوقات شما دوست ندارید تا نسخه اصلی و کامل یک نرم‌افزار را دانلود کنید و حتی ممکن است که برای استفاده از یک نرم‌افزار، تنها بخشی از کاربری‌های آن مد نظر شما باشد. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، iOS 14 با قابیت App clips خود یک گزینه ایده آل برای شما محسوب می‌شود.  در حقیقت این کار اپل یک دستاورد بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز است که وجب می‌شود که شاهد نسل جدیدی از نرم‌افزارها برای تلفن‌های همراه باشیم که با سایز کوچک‌تر و قابلیت‌های محدودتر و بدون نیاز به دانلود کامل عرضه می‌شوند.

بهینه‌سازی عمده در بخش پیام‌رسانی

یکی از بخش‌های دیگر سیستم عامل همراه اپل که برای مدت‌های بسیار طولانی مورد انتقاد قرار گرفته بود، بخش پیام رسان بود. سیستم پیام رسان در iOS 14 با بهینه‌سازی بزرگی روبرو شده است که قابلیت‌هایی مانند پاسخ دادن مستقیم به پیام‌ها، تگ کردن پیام‌ها و پین کردن پیام‌ها در یک سری پیام متنی گروهی را شامل می‌شود و مسلما توسط کاربران مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

بهبود عملکرد ایموجی‌ها

ایموجی‌ها موجبی از هیجان را برای کاربران جوان به همراه آورده‌اند و به همین دلیل نیز شرکت‌های مختلف در راستای ارائه ایموجی‌های بهتر در حال قبت با هم هستند. iOS 14 استفاده از ایمجوی‌ها را برای کاربران ساده‌تر کرده است. تنوع بالاتر،قابلیت‌های واقعیت افزوده جذاب‌تر و گزینه‌های بیشتر برای شخصی‌سازی ایموجی‌ها در این نسخه به خوبی اعمال شده‌اند.

بهینه‌سازی نقشه

نقشه اپل برای مدت‌های طولانی پس از عرضه شدن به یک سوژه برای رسانه‌ها بدل شده بود ولی به تدریج شاهد بهبود عملکرد این نقشه بودیم و به ‌نظر می‌رسد که نقشه اپل در iOS 14 به اوج خود رسیده‌ است. البته بیشترین میزان پیشرفت این سیستم برای ساکنان ایالات متحده آمریکا بیشتر از سایر کاربران قابل استفاده خواهد بود.

بهبود کیفیت دوربین

دوربین‌های امروزی تلفن‌های همراه در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به شدت پیشرفت کرده‌اند و iOS 14 با قابلیت‌های ویژه نرم‌افزاری خود دوربین دستگاه‌های میزبان را با بهبود کیفیت تصویر همراه خواهد کرد. این سیستم جدید موجب می‌شود که کیفیت تصاویر برداشت شده از نظر بافت رنگ و نور بهتر از قبل شوند. همچنین قابلیت‌هایی مانند تغییر رزولوشن تصویر در فیلم‌برداری و همچنین کنترل بهتر بر روی نرخ فریم ویدیو نیز موجب بهبود کیفیت فیلم‌برداری در دستگاه‌های میزبان iOS 14 شده است.

قابلیت‌های امنیتی

 قابلیت‌های امنیتی iOS 14 شامل گزینه‌هایی مانند اطلاع شنود مکالمات، اطلاع دادن استفاده نرم‌افزارها از دوربین دستگاه و چندین قابلیت امنیتی دیگر است که همگی امنیت کاربران دستگاه‌های میزبان iOS 14 را به سطحی جدید رسانده‌اند.

مطالب مشابه:

 7 قابلیت iOS 14 که از اندروید تقلید شده است

 8 قابلیت iOS14 که باید در اندروید گنجانده شود

 ۱۰ ویژگی جدید در iOS 14

 10 میانبر کاربردی سیری روی آیفون

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر