ال‌جی از دو گوشی جدید K62 و K52 رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت ال‌جی به‌تازگی دو مدل جدید را با پیشوند K به خانواده محصولات خود اضافه کرده است. هر دو دستگاه از نمایشگری ۶٫۶ اینچی، باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و چهار دوربین در پشت دستگاه سود می‌برند. عرضه این دو مدل در اروپا از ماه اکتبر آغاز خواهدشد و ال‌جی قول داده است که این مدل‌ها در بازارهای کلیدی آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه نیز عرضه خواهند شد.

ال‌جی K62

ال‌جی K32 همانطور که پیش‌تر گفته شد، از نمایشگری ۶٫۶ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ سود می‌برد که به تولید محتوا و تماشای محتوای ویدئویی کمک می‌کند. ال‌جی ادعا می‌کند که این مدل‌ها جوانان و افراد علاقه‌مند به محتوای ویدئویی و صوتی را هدف قرار داده‌اند.

دوربین ۴۸MP این دستگاه می‌تواند از طریق نرم‌افزار دوربین به‌طور مستقیم به استریم آنلاین محتوای ویدئویی بپردازد. درکنار واحد تصویربرداری یادشده، یک واحد ۵MP اولتراواید (یا زاویه ۱۵۵ درجه) و دو واحد ۲MP ماکرو و عمق‌سنج درحال انجام وظیفه می‌باشند. سیستم دوربین از هوش‌مصنوعی AI CAM بهره‌ می‌‎برد که برای ضبط مناظر و محتوای ارزشمند استفاده از دوربین درحالت بهینه را پیشنهاد می‌کند.

از میان این دو گوشی جدید تنها K62 به دوربین سلفی ۲۸MP مجهز است که درون یک حفره درون نمایشگر قرار گرفته است. ال‌جی K62 علاوه‌بر دوربین سلفی بهتر به بیشترین حافظه داخلی نیز مجهز خواهد شد (۱۲۸ گیگابایت) که کاربر درصورت لزوم می‌توان آن را با استفاده از کارت حافظه خارجی ارتقا دهد.

نیروبخش ال‌جی K62 یک واحد پردازش بی‌نام و نشان ۲٫۳ گیگاهرتزی هشت هسته‌ای با ۴ گیگابایت رم می‌باشد. این دستگاه از لحاظ نرم‌افزاری نیز به‌صورت پیش‌فرض به اندروید ۱۰ و دستیار صوتی گوگل یعنی گوگل اسیستنت (که توسط یک دکمه مجزا در لبه دستگاه فعال می‌شود) مجهز است. حسگر اثرانگشت K62 نیز در لبه سمت راست قرار گرفته است.

گوشی‌های جدید شرکت ال‌جی برای مقاومت بیشتر هشت مرحله از تست‌های MIL-STD-810G را گذرانده‌اند: تست دمای بالا/پایین- تست شوک حرارتی- تست لرزش- تست شوک و رطوبت. گذراندن این تست‌ها لزوما این گوشی‌ها را به مقاوم‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار تبدیل نمی‌کند چرا که درمیان تست‌های مذکور خبری از تست سقوط و مقاومت‌بر دربرابر آب نبود!

مانند مدل دیگر، K62 نیز به باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده است که از طریق یک درگاه USB تایپ C نسل ۱ شارژ می‌شود.

ال‌جی K52

ال‌جی K52 در پشت از دوربین‌هایی مشابه دوربین‌های ال‌جی K62 استفاده می‌کند؛ در جلو اما دوربین سلفی این دستگاه را یک واحد ۱۳MP تشکیل می‌دهد. حافظه داخلی K52 نیز با ظرفیت ۶۲GB از K62 کمتر بوده اما همچنان امکان ارتقای حافظه با کارت microSD وجود داشته و از ۴GB رم نیز سود می‌برد. باقی موارد بین این دو دستگاه کاملا یکسان می‌باشند.

هر دو مدل K62 و K52 دارای قاب پشتی مات مقاوم دربرابر اثرانگشت هستند. مدل K52 در سه رنگ سفید، سرخ و آبی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

ال‌جی K42

گوشی ال‌جی K42 که چند روز پیش از معرفی این دو دستگاه معرفی شده بود نیز عضو همین خانواده می‌باشد. این دستگاه که ضعیف‌ترین مدل این خانواده به‌شمار می‌رود از نمایشگری ۶٫۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p پلاس سود می‌برد که نیروی خود را از یک واحد پردازشی گمنام با سرعت ۲ گیگاهرتز تامین می‌کند. دوربین پشتی و دوربین سلفی این دستگاه هم متشکل از یک واحد ۱۳MP و یک واحد ۸MP است. باقی مشخصات K42 نیز (به‌جز قیمت) مانند دو عضو دیگر همین خانواده می‌باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر