حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هر آنچه باید از سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ بدانید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با نگاهی به صنعت گوشی های هوشمند در طول یک دهه گذشته، به راحتی می‌توان فهمید و بیان کرد که گوشی گلکسی فولد یکی از مهم‌ترین و چشمگیرترین محصولات این حوزه در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. این محصول، نخستین گوشی هوشمند تاشو بود که در بازارهای جهانی عرضه شد و در حال حاضر نیز، شرکت سامسونگ با عرضه نسل جدید آن، یعنی گلکسی Z فولد ۲ از همه لحاظ آن را بهتر کرده است.

گلکسی Z فولد ۲ از همان ایده و شکلِ طراحی گلکسی فولد بهره می‌برد اما تقریباً در هر زمینه‌ای با بهبود همراه بوده است. در نسل جدید این سری شاهد استفاده از پردازنده‌ای جدید، طراحی پریمیوم و نمایشگرهای بسیار پیشرفته هستیم. به زبان ساده، سامسونگ در ساخت گلکسی Z فولد ۲ کارهای زیادی انجام داده است.

در این مقاله قصد داریم همه اطلاعاتی که از این گوشی هوشمند در دست داریم را بیان کنیم؛ اطلاعاتی از جمله، قیمت، مشخصات سخت افزاری و فنی و هرچیزی که پیش از خرید این محصول باید بدانید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ چقدر قیمت دارد؟

گوشی های هوشمند همچنان نوع جدیدی از تکنولوژی محسوب می‌شوند به این معنا که، ساخت آن‌ها گران و پیچیده است. این امر کاملاً در برچسب قیمتی ۲۰۰۰ دلاری سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ مشهود است.

این گوشی نسبت به نسل قبل خود، ۲۰ دلار گران‌تر است و از آنجایی که پیشرفت‌ها و بهبودهای زیادی در مقایسه با گلکسی فولد داشته است، می‌توانستیم شاهد قیمت بیشتری برای آن نیز باشیم. با این حال، سامسونگ این بار کیف محافظ و ایربادهای رایگان را از جعبه این گوشی حذف کرده که همین مورد نیز باعث شده است تا شاهد افزایش چشمگیر قیمت گلکسی Z فولد ۲ نسبت به گلکسی فولد نباشیم. این در حالی‌ست که سامسونگ سعی کرده با پیشنهاد ویژه نظیر سفارش غذا و اشتراک در یک باشگاه، این فقدان را تا حدی پوشش دهد ولی طبیعی‌ست که همه خریداران گلکسی Z فولد ۲ نسبت به این پیشنهادات تمایلی نداشته باشند.

چه زمانی می‌توان سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ را خرید؟

این گوشی از تاریخ جمعه ۲۸ شهریور ماه (۱۸ سپتامبر) روانه بازار شده است و در حال حاضر می‌توانید نسبت به خرید آن از وب‌سایت رسمی سامسونگ و همچنین خرده‌فروشی‌های معتبر، آن را بخرید.

با اینکه این گوشی از نظر قیمت، محصولی گران‌قیمت محسوب می‌شود ولی شرکت کره‌ای سامسونگ سعی کرده است تا با ارائه پیشنهاد و طرح‌های مختلف، به نوعی این هزینه را کاهش دهد. از جمله این موارد می‌توان به این مورد اشاره کرد: اگر گوشی گلکسی فولد این شرکت را در اختیار دارید، یک کارت هدیه ۸۰۰ دلاری دریافت می‌کنید که می‌توانید با آن گوشی گلکسی Z فولد ۲ را با قیمتی حدود ۱۱۹۹ دلار خریداری کنید. البته طبیعی‌ست که این طرح برای کاربران ایرانی میسر نباشد ولی کاربرانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند از آن بهره ببرند.

نظر منتقدین درباره سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ چیست؟

گلکسی Z فولد ۲ یک گوشی هیجان‌انگیز و دلچسب محسوب می‌شود ولی این گوشی هوشمند از نظر عملکرد و استفاده در چه وضعیتی قرار دارد؟ خُب، طبق نظر بیشتر منتقدین، این گوشی از این نظر عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته است. اگرچه خیلی‌ها خرید این گوشی را به عموم کاربران توصیه نمی‌کنند، ولی گلکسی Z فولد ۲ به عنوان یک گوشی هوشمند یک محصول خوب و باکیفیت محسوب می‌شود.

پیشرفت‌های هر ساله سامسونگ بین عرضه گلکسی فولد و گلکسی Z فولد ۲ کاملاً مشهود و مشخص است. گوشی گلکسی Z فولد ۲ تقریباً از هر لحاظی نسبت به نسخه پیشین خود بهتر محسوب می‌شود و از جمله بهبودهای آن می‌توان به صفحه نمایش بسیار بزرگتر، نمایشگر داخلی چشمگیرتر، مشخصات فنی به‌روز شده و لولای بسیار محکم اشاره کرد.

همه این پیشرفت‌ها در کنار هم باعث شده است تا گلکسی Z فولد ۲ به محصولی باکیفیت و هیجان‌انگیز تبدیل شود و تجربه استفاده از آن نسبت به نسل پیشین، بسیار بهتر گردد. از آنجایی که هنوز در زمینه گوشی های تاشو در آغاز راه قرار داریم، برخی موارد عجیب را باید تحمل کنیم ولی گلکسی Z فولد ۲ در حال حاضر یکی از بهترین گوشی های تاشوی بازار محسوب می‌شود.

۲۰۰۰ دلار برای این محصولِ حوزه تکنولوژی واقعاً رقم بالایی محسوب می‌شود ولی اگر به این نوع از گوشی های هوشمند علاقه دارید، گلکسی Z فولد ۲ قطعاً یکی از بهترین گزینه‌ای موجود در بازار به حساب می‌آید که از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ چه مشخصاتی دارد؟

شرکت سامسونگ توانست مشخصاتی در حد گوشی های پرچمدار را برای گلکسی فولد خود به ارمغان آورد و از این نظر عملکرد خوبی داشت، خوشبختانه این مورد در نسل جدید این سری نیز به خوبی انجام گرفته است. مشخصات فنی گوشی گلکسی Z فولد ۲ به شرح زیر است:

سیستم عامل اندروید ۱۰ – One UI
نمایشگر بیرونی ۶٫۲ اینچ / سوپر آمولد / ۲۲۶۰ x 816 / نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز
نمایشگر داخلی ۷٫۶ اینچ / Dynamic AMOLED 2X / 2208 x 1768  / نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز
پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس
حافظه رم ۱۲ گیگابایت LPDDR5
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
دوربین عقب ۱ ۱۲ مگاپیکسل اصلی / f/1.8 / OIS
دوربین عقب ۲ ۱۲ مگاپیکسل الترا واید / f/2.2
دوربین عقب ۳ ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو / f/2.4
دوربین بیرونی ۱۰ مگاپیکسل / f/2.2
دوربین داخلی ۱۰ مگاپیکسل / f/2.2
امنیت حسگر اثر انگشت در لبه کناری
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
شارژ شارژ ۲۵ وات سیمی / شارژ ۱۱ واتی بی‌سیم / ۴٫۵ واتی شارژ بی‌سیم معکوس
ابعاد (تاشده) ۱۵۹٫۲ x 68 x 16.8 میلی‌متر
ابعاد (تانشده) ۱۵۹٫۲ x 128.2 x 6.9 میلی‌متر
وزن ۲۸۲ گرم
رنگ‌بندی برنزی / مشکی

اگر بخواهیم در مورد مشخصات فنی این گوشی صحبت کنیم، باید زمان زیادی را صرف آن کنیم ولی موردی وجود دارد که قصد داریم کمی بیشتر از آن بگوئیم – یعنی صفحه نمایش داخلی و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی آن.

گلکسی Z فولد ۲ نخستین گوشی تاشو محسوب می‌شود که با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی عرضه می‌شود. از آنجایی که این فناوری در سری گوشی های گلکسی S20 این شرکت عملکرد قابل توجهی داشت، گلکسی Z فولد ۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست. سامسونگ از بهترین قطعاتی که در حال حاضر در بازار موجود است برای گوشی گلکسی Z فولد ۲ بهره برده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و همچنین ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اشاره کرد.

از آنجایی که دو نمایشگر داخلی و بیرونی این دستگاه از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ و ۶۰ هرتزی بهره می‌برند، قطعاً شاهد این تفاوت خواهیم بود.

وضعیت سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ از نظر لوازم جانبی چگونه است؟

گلکسی فولد از نظر محصول جدیدِ حوزه فناوری هنوز هم چشمگیر است ولی بر کسی پوشیده نیست که نمایشگر بیرونی کوچک آن واقعاً عذاب‌آور و مشکل‌ساز بود. این نمایشگر پوششی برای پاسخگویی به تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی کارساز است ولی اگر قصد انجام دادن کار دیگری را داشته باشید، قطعاً اندازه ۴٫۶ اینچی آن مشکل‌ساز می‌شود.

خوشبختانه سامسونگ متوجه این موضوع شده و تلاش کرده است تا این مشکل را در نسل جدید این سری گوشی هوشمند برطرف سازد. در گوشی گلکسی Z فولد ۲ شاهد استفاده از نمایشگری بزرگتر با اندازه ۶٫۲۳ و رزولوشن ۲۲۶۰ x 816 HD+ هستیم. این موضوع این گوشی را به تلفن‌های سنتی بازار بیشتر شبیه کرده است و می‌توان بدون نیاز به باز کردن این گوشی، برای انجام کارهای خود از آن استفاده کنید.

با این وجود، زمانی که این گوشی را باز می‌کنید، با گزینه بسیار بهتری طرف هستید. صفحه داخلی این گوشی به نمایشگر ۷٫۶ اینچی مجهز شده و ناچ بزرگ آن با هول پانچی کوچک جایگزین شده است. این در حالی‌ست که نمایشگر داخلی گلکسی فولد معادل ۷٫۲ اینچ است.

آیا هر دو نمایشگر گلکسی Z فولد ۲ از جنس شیشه است؟

شرکت سامسونگ در نخستین گوشی فولد خود برای دستیابی به طراحی تاشو مجبور شد صفحه نمایش داخلی را از جنس پلاستیک تولید کند. با این حال، چند ماه پس از عرضه این گوشی، گلکسی Z فلیپ با بهره‌گیری از «Ultra Thin Glass» برای محافظت بیشتر و افزایش حس یک محصول پریمیوم روانه بازار شد.

سامسونگ در گلکسی Z فولد ۲ نیز از همین ماده شیشه‌ای برای نمایشگر داخلی این گوشی بهره برده که باعث می‌شود در کار کردن با آن، احساس بسیار بهتری داشته باشید. بالای نمایشگر شیشه‌ای این محصول دو لایه پلاستیک نیز قرار گرفته که البته یکی از آن‌ها در اصل، محافظگر صفحه نمایش است که می‌توانید آن را بردارید (البته پیشنهاد می‌شود که فردی کاربلد این کار را انجام دهد تا از صدمه دیدن احتمالی گوشی توسط افراد مبتدی جلوگیری شود).

همانطور که در گلکسی Z فلیپ سامسونگ نیز شاهدش بودیم، فناوری Ultra Thin Glass هنوز هم از نظر خراشیدگی و فرسودگی نسبت به شیشه معمولی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. با این حال، جنس این نمایشگر همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد که تجربه کار با آن راحت و مناسب است.

لولای گلکسی Z فولد ۲ چگونه کار می‌کند؟

در گلکسی فولد اصلی، مکانیزم لولای نمایشگر تنها در دو وضعیت قرار داشت: باز و بسته. در گلکسی Z فولد ۲ با الهام از گلکسی Z فلیپ شاهد ترفندی جدید هستیم.

البته که همچنان می‌توانید گلکسی Z فولد ۲ را همانطور که انتظار می‌رود، باز و بسته کنید اما به لطف ویژگی جدید سامسونگ که از آن با عنوان «Flex Mode» یاد می‌شود، می‌توانید گوشی گلکسی Z فولد ۲ را تا نیمه باز کرده و از آن به عنوان یک لپ تاپ مینیاتوری استفاده کنید.

حالت فلکس این گوشی باعث می‌شود تا در زمینه کارهای مختلف، تجربه بهتری داشته باشد که از جمله موارد استفاده آن می‌توان به عکس گروهی یا ضبط فیلم، تماشای ویدئوی یوتیوب هنگام صرف وعده غذایی، انجام تماس‌های تلفنی با گوگل دوئو (Google Dou) و غیره اشاره کرد. استفاده از این حالت و کارایی بیشتر آن، به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف بستگی دارد و باید دید در ادامه چه سازندگانی از این حالت بیشتری بهره را خواهند برد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر