مایکروسافت از یک دستیار صوتی جدید برای سرویس Outlook رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت مایکروسافت در یک پست جدید به اعلام تغییرات نسخه جدید سرویس اوت‌لوک پرداخت؛ اوت‌لوک جدید در اندروید، ویندوز و IOS دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برای شروع، مایکروسافت قصد دارد تا به ساده‌سازی فرایند افزودن ایمیل از سیستم ویندوز به گوشی‌های موبایل بپردازد. بدین صورت که کاربر قادر خواهد بود با اسکن‌کردن یک بارکد از روی نمایشگر رایانه شخصی خود، اعتبارنامه‌های ایمیل‌های خود را از رایانه به گوشی خود به شکلی ایمن انتقال دهد. این ویژگی جدید نه‌تنها باعث راحتی کار کاربران می‌شود بلکه کار دپارتمان IT مایکروسافت نیز ساده‌تر می‌سازد.

ویژگی جدید دیگری که به این نسخه از اوت‌لوک اضافه شده است، بازخورد به ایمیل‌های دریافتی براساس محتوای آن‌ها می‌باشد. برای مثال اگر ایمیلی از کاربر درباره حضور او چیزی بپرسد، اوت‌لوک در بازخورد آن ایمیل، به پیشنهاد زمان‌های خالی در تقویم کاربر می‌پردازد.

در نسخه اندروید کاربران می‌توانند دکمه‌های میان‌بر موجود در اعلان اوت‌لوک را شخصی‌سازی کنند تا هنگام دریافت ایمیل جدید به ساده‌ترین روش ممکن به پاسخگویی بپردازند.

برای ساده‌تر کردن کاربری اوت‌لوک در نسخه موبایل، مایکروسافت یک دستیار صوتی جدید برای این سرویس تدارک دیده است که در جستجو و نوشتن ایمیل‌ها به کاربر کمک خواهد کرد. این ویژگی تازه از ماه آینده آغاز به کار خواهد نمود و  علاوه‌بر موارد فوق‌الذکر می‌تواند به برنامه‌ریزی رویدادهای جدید، اطلاع‌رسانی به اعضای تیم کاربر و جستجوی فایل‌ها نیز بپردازد.

جزئیات وضعیت آب‌و‌هوا نیز به تقویم اوت‌لوک اضافه شده است تا کاربر با اطلاع از وضعیت آب‌و‌هوایی بدون مشکل به قرار ملاقات‌های خود برسد.

ویژگی‌های دیگری نظیر ویرایشگر درون برنامه‌ای، خواننده متن و سیستم پیش‌بینی متن نیز حال راه خود را به نسخه ویندوز اوت‌لوک پیدا کرده‌اند. رقیب گوگلی اوت‌لوک یعنی جی‌میل مدتی است که ویژگی پیش‌بینی متن را با خود به‌همراه دارد؛ با این ویژگی در جی‌میل می‌توان با کشیدن صفحه به سمت چپ (برای زبان انگلیسی) از واژگان پیش‌بینی شده توسط نرم‌افزار جی‌میل استفاده کرد یا به تایپ‌کردن عادی ادامه داده و واژگان پیشنهادشده توسط جی‌میل را نادیده گرفت.

اوت‌لوک جدید را می‌توان از طریق ویندوز استور (در ویندوز)، پلی استور (در اندروید) و اپ استور (در ios) بارگذاری و نصب کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر