حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ویدیوی کالبدشکافی ال جی وینگ، اطلاعات جالبی را از مکانیسم نمایشگر چرخان آن آشکار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ال‌جی ازجمله شرکت‌های فعال در بازار گوشی‌های هوشمند است که اصولا محصولاتی با طراحی خلاقانه عرضه می‌کند. چنین الگویی در تلفن هوشمند جدید شرکت‌کره‌ای به‌نام ال‌جی وینگ نیز تکرار شده و طراحی منحصربه‌فردی را به‌همراه دارد.

درکنار محصولات اخیر بازار که طراحی‌های نوآورانه‌ای را به‌همراه دارند، ال‌جی وینگ به‌جای برخورداری از طراحی گوشی تاشو از مکانیسم صفحه‌نمایش چرخان استفاده می‌کند. چنین مکانیسمی درواقع اجازه می‌دهد که صفحه‌نمایشی ثانویه در پشت صفحه‌نمایش اصلی با ابعاد ۶/۸ اینچی پنهان شود و با چرخاندن ۹۰ درجه‌ای صفحه‌نمایش اصلی بتوان به آن دسترسی پیدا کرد.

درواقع زمانی‌که کاربر صفحه‌نمایش اصلی را بچرخاند، ال‌جی وینگ در حالتی به شکل حرف T انگلیسی قرار می‌گیرد که امکان استفاده از هردو صفحه‌نمایش وجود داشته باشد. با وجود اینکه چنین طراحی ویژه‌ای در حالت انجام امور چندوظیفه‌ای بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد؛ اما ال‌جی در مراحل طراحی گوشی هوشمند خود با چالش‌های متفاوتی مواجه شده است.

یکی از چالش‌ها نیز استفاده از مکانیسمی برای صفحه‌نمایش چرخان بوده است که دوام بالایی در استفاده روزمره کاربر داشته باشد. علاوه بر آن، طراحی مکانیسم صفحه چرخان باید طوری باشد که آسیبی به صفحه‌نمایش ثانویه وارد نشود و درکنار آن از بین فضای خالی میان دو بدنه، ذرات گرد و خاک نفوذ نکنند.

مقام‌های ال‌جی در مورد دوام و استقامت مکانیسم صفحه‌نمایش چرخان گفته‌اند که در آزمایش‌ها، مکانیسم استفاده‌شده در ال‌جی وینگ حداقل ۲۰۰ هزار بار بدون بروز مشکلی در فرایند چرخش صفحه‌نمایش به حالت عادی و T شکل دوام آورده است.

در ادامه بخوانید:

در هر صورت، یکی از یوتیوبرها به‌نام جری، ال‌جی وینگ را باز کرده تا به اسرار نهفته در مکانیسم صفحه‌نمایش چرخان آن پی ببرد. در این ویدئو با قطعات به‌کار‌گرفته‌شده در ال‌جی وینگ نیز آشنا می‌شویم؛ البته که جری روی نمونه‌ای آزمایشی از ال‌جی وینگ، ویدئو تهیه کرده و امکان دارد نسخه نهایی محصول جدید ال‌جی کمی متفاوت باشد.

دانلود ویدئو

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر