حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هکرها جزئیات هویتی 1000 افسر عالیرتبه پلیس بلاروس را علنی کردند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
روز شنبه، گروهی از هکرها نام و جزئیات شخصی بیش از هزار افسر پلیس بلاروس را در واکنش به سرکوب خشن تظاهرت ضد دولتی توسط پلیس درز دادند. اطلاعات افشا شده شامل نام، تاریخ تولد، و دپارتمان‌ها و عناوین شغلی این افسران بوده است.
 
به گزارش تک تایمز به نقل از ZDNet، جزئیات 1003 افسر پلیس از طریق یک اسپردشیت گوگل علنی شدند؛ بیشتر این اطلاعات مربوط به افسران عالیرتبه، همچون ستوان‌ها، سروان‌ها و سرگردها می‌شود.
 
این هکرها این اطلاعات را در اختیار خبرگزاری بلاروسی مستقل Nexta قرار دادند، و این خبرگزاری در روز شنبه یک نسخه از آن را در کانال رسمی تلگرامش منتشر کرد.
 
این خبرگزاری، که در جریان اعتراضات ضد لوکاشنکو به خاطر علنی کردن بیرحمی پلیس در طی تظاهرات ضددولتی اخیر این کشور نزد معترضان محبوبیت یافت، از دنبال‌کنندگانش خواست تا به راستی‌آزمایی دقت این فهرست و همچنین بسط آن با ارائه جزئیات بیشتر کمک کنند.
 
نکستا اعلام کرد: «اگر شما از واقعیت‌هایی درباره جزئیات افراد مشخصی در این لیست و همچنین اطلاعات شخصی آنها (آدرس، تلفن، شماره خودرو، عادتها، معشوقه) اطلاع دارید از طریق ربات ما اطلاعرسانی کنید».
 
این خبرگزاری افزود: «اگر بازداشت‌ها ادامه پیدا کند، ما به انتشار اطلاعات در مقیاس گسترده ادامه خواهیم داد و نقاب از چهره همه بر می‌داریم».
 
یکی از سخنگویان وزارت کشور بلاروس در بیانیه‌ای که شنبه در وبسایت آن منتشر شد این نشت اطلاعات را تایید کرد ولی هشدار داد که این وزارتخانه قصد دارد تا هکرها و درزدهندگان آن را یافته و تحت پیگرد قرار دهد. این وبسایت سپس، طبق بیانیه‌های منتشرشده توسط هکرهای خودخوانده مختلفی در توئیتر، با یک حمله DDoS از کار افتاد.
 

بلاروس از 9 اوت، پس از اعلام نتایج رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری، درگیر آشفتگی‌های تقریبا کاملی بوده است. مقامات رسمی اعلام کردند که الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور فعلی با کسب حدود 80% از آراء برای ششمین بار به این مقام دست یافته است. اسویاتلانا تسیخانوسکایا نامزد اوپوزسیون رژیم کنونی را به تقلب گسترده متهم کرده و اعلام کرده که با دستکم 60% آراء پیروز شده است. وی نهایتا، به خاطر نگرانی از ایمنی فیزیکیش، از این کشور گریخت.
 
اعتراضات گسترده‌ای در شب انتخابات به راه افتاده و در طی دو ماه اخیر ادامه یافته‌اند. با وجود سرکوب خشن از سوی نیروهای پلیس، این اعتراضات با مشارکت گسترده‌ای همراه بوده‌اند.
 
ویدئوها و گزارش‌های میدانی در شبکه‌های اجتماعی نشانگر این بوده که نیروهای پلیس معترضان را کتک می‌زنند یا به طور رندوم افراد را در خیابان دستگیر می‌کنند، حتی وقتی آنها در حال اعتراض نبوده‌اند. 
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر