ساعت هوشمند TCL به کمک سالخوردگان می‌آید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدت‌ها است که خیلی از ما تصور می‌کنیم که فناوری، هدیه‌ای است که از سوی خداوند برای جوان‌ترها فرستاده است. این در حالی است که اصلاً چنین چیزی درست نیست. امروز اکثر افراد جامعه از پیر و جوان هم گوشی هوشمند دارند و هم از اینستاگرام و برنامه‌های روز استفاده می‌کنند. بنابراین فناوری یک موضوع همه‌گیر است و فقط جوانان را دربرنمی‌گیرد.

 

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از اوبرگیزمو، اپل واچ هم مثال دیگری است که می‌شود در این زمینه به آن اشاره کرد. این ساعت هوشمند قابلیتی دارد که وقتی کاربر روی زمین می‌افتد و کسی کمک نکرده است که او از جای خود بلند، به دیگران هشدار می‌دهد.

 

مسئولان شرکت تی.سی.ال تصمیم گرفته‌اند در این زمینه اقداماتی انجام دهند. آن‌ها از یک ساعت هوشمند رونمایی کردند و اعلام کردند که این ساعت برای سالمندان طراحی شده است. قابلیت‌های این ساعت هوشمند، رهگیری فعالیت‌ها، تشخیص افتادن روی زمین، رهگیری ضربان قلب و امکان برقراری تماس تلفنی به صورت بدون دست یا هندزفری را شامل می‌شود.

 

شرکت TCL اعلام کرد که این ساعت با این هدف طراحی شده است که به سالمندان کمک کند اسقلال خود را حفظ کنند. این ساعت این قابلیت را دارد که به کسی که ساعت را استفاده می‌کند، یادآوری کند که داروهای خودش را مصرف کند و ورزش‌های لازم را انجام دهد.

 

همچنین اگر این ساعت تشخیص دهد که ضربان قلب کاربر نامنظم شده است به او هشدار می‌دهد و از این نظر عملکردی شبیه اپل واچ دارد. این ساعت که “MoveTime Family” نام دارد دارای درجه IP67  است. به این معنا که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این ساعت در پاییز سال جاری میلادی در اروپا و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که قیمت آن 229 یورو باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر