۶ نکته که رویداد Time Files اپل می‌تواند درباره آیفون ۱۲ به ما می‌گوید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برخلاف انتظارها در رویداد شهریور ماه امسال اپل خبری از آیفون ۱۲ نبود و احتمالا اپل در مهر ماه سری جدید آیفون را معرفی خواهد کرد. در مراسمی که چندی پیش برگزار شد اپل آیپد جدید، آیپد ایر ۴، اپل واچ ۶ و اپل واچ SE را معرفی و در کنار آنها از باندل اشتراکی جدیدی برای برنامه‌های اپل رونمایی کرد. با وجود اینکه آیفون ۱۲ در این مراسم معرفی نشد، اما نکات و ویژگی‌هایی در سایر محصولات معرفی شده وجود داشت که احتمال دارد اپل از آنها در سری جدید آیفون نیز بهره ببرد. بر اساس آنچه که در مورد آیپدهای جدید، اپل واچ جدید و سرویس اشتراک جدید اپل گفته شد، لیستی از ۶ پیش‌بینی که ممکن است در آیفون ۱۲ از آنها استفاده شود را آماده کرده‌ایم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۱- سنسور تشخیص اثر انگشت کناری

آیپد ایر ۴ جدید نخستین محصول اپل به‌ شمار می‌رود که دارای دکمه کناری با تاچ آیدی است و این کمپانی چنین قابلیتی را به دکمه جلویی که در محصولات قدیمی‌تر وجود داشت و همچنین فناوری فیس آیدی آیفون‌های جدیدتر و آیپد پرو ترجیح داده است. با توجه به اینکه امروزه همه از ماسک استفاده می‌کنند فیس آیدی نمی‌تواند صورت‌های پنهان شده پشت ماسک را تشخیص دهد و اپل به استفاده از دکمه فیزیکی تشخیص اثر انگشت احساس نیاز پیدا کرده است.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آیفون ۱۲ نیز اپل از سنسور تشخیص اثر انگشت کناری استفاده کند که تغییر زیادی را هم در طراحی ظاهری به‌وجود نمی‌آورد. همچنین جایگزینی تاچ آیدی به جای فیس آیدی باعث خواهد شد که اپل بتواند ناچ بزرگی که محل قرار گرفتن سنسورهای فیس آیدی می‌باشد را حذف کند. گوشی‌های اندرویدی کمی مانند Moto G 5G Plus و آنر ۲۰ هستند که از سنسور تشخیص اثر انگشت کناری استفاده می‌کنند و دیدن آن در آیفون ۱۲ نیز می‌تواند خبر خوبی باشد، مخصوصا به دلیل قابل اعتماد نبودن فیس آیدی.

۲- صفحه نمایش ۶۰ هرتزی

چند سالی است که صفحه نمایش ۶۰ هرتز به یک استاندارد برای نرخ تازه‌سازی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده، با این حال اخیرا برخی از گوشی‌های اندرویدی به استفاده از صفحه نمایش‌هایی با نرخ ۹۰، ۱۲۰ و حتی ۱۴۴ هرتز روی آورده‌اند. اپل از نرخ تازه‌سازی حداکثری فقط در آیپد پرو استفاده می‌کند و آن هم به صورت خوذکار است و کاربر نمی‌تواند به شکل دستی تغییری در آن ایجاد کند. با وجود اینکه آیپد ایر ۴ به نوعی آیپد پرو لایت به‌شمار می‌رود، دیدیم که اپل نرخ‌ تازه‌سازی متغیر را برای آن در نظر نگرفته است و می‌توان گفت اپل اهمیتی به نرمی و روانی تصاویر برای مردم نمی‌دهد. شایعه‌ها حاکی از آن بود که اپل در نظر دارد صفحه نمایش ۶۰ هرتز را کنار بگذارد و در آیفون ۱۲ از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز استفاده کند، اما برخی می‌گویند اپل توان انجام کاری را در مدت زمان کم ندارد و با توجه به مطالب گفته شده احتمال دارد امسال نیز شاهد آیفون‌هایی با صفحه نمایش ۶۰ هرتزی باشیم.

۳- سلام به USB-C

مانند نرخ تازه‌سازی تصاویر شایعه‌هایی در ارتباط با استفاده از USB-C به‌جای پورت لایتنینگ در آیفون ۱۲ وجود دارد. استفاده از USB-C این امکان را فراهم می‌کند که انتقال داده و شارژ دستگاه با سرعت بیشتری نسبت به آیفون‌های قبلی انجام شود. پس از آیپد پرو این‌بار نوبت به آیپد ایر ۴ رسیده که از درگاه USB-C استفاده کند و این موضوع نشان می‌دهد که اپل درک کرده استفاده از درگاه با سرعت بالا تنها برای کاربران تجاری نباید باشد و همه می‌توانند از آن بهره ببرند. بنابراین انتظار داریم که در آیفون ۱۲ نیز شاهد USB-C باشیم و دیگر شارژ گوشی مدت زمان زیادی را از کاربر نگیرد.

۴- نبودن شارژر درون جعبه

یکی از مواردی که بحث‌های زیادی درباره آن انجام شد وجود یا عدم وجود شارژر در جعبه آیفون ۱۲ بود. نبود شارژر باعث می‌شود تا کاربران مجبور به خرید جداگانه آن شوند، اما برخی معتقدند از لحاظ محیط زیستی و کاهش ضایعات الکترونیکی می‌تواند اقدام خوبی باشد. با معرفی اپل واچ ۶ مشخص شد که شارژر همراه این ساعت عرضه نمی‌شود، اما در مورد اپل واچ SE یا آیپدهای جدید اپل وجود یا عدم وجود شارژر را مشخص نکرد. با توجه به مصاحبه اخیر یکی از مدیران اپل که از شارژر درون جعبه محصولات انتقاد کرده بود و عدم وجود شارژر همراه اپل واچ ۶، این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۲ بدون شارژر عرضه شود.

۵- تراشه A14 Bionic

آیپد ایر ۴ با پردازنده A14 معرفی شد و از آنجایی که آیفون ۱۱ دارای پردازنده A13 بود می‌توان انتظار داشت که اپل از پردازنده A14 در آیفون ۱۲ استفاده کند. این پردازنده اولین پردازنده ۵ نانومتری اپل خواهد بود که نسبت به نسل‌های قبلی ۳۰ درصد سریع‌تر است.

۶- اپلیکیشن‌های از پیش‌نصب شده اپل

محصولات اپل معمولا با اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده زیادی مانند Apple TV و Apple Podcast عرضه می‌شوند که برخی از آنها استفاده می‌کنند و برخی نیز احتیاجی به آنها ندارند. با این حال به نظر می‌رسد با معرفی Apple One این موضوع پیچیده‌تر از قبل شود.

Apple One ترکیبی از برنامه‌های Apple News و Apple Fitness و چندین برنامه دیگر می‌باشد که درون یک بسته اشتراکی بزرگ قرار گرفته‌اند و مانند برخی از اپلیکیشن‌های دیگر اپل شما را ترغیب به استفاده و سپس خرید آنها می‌کند. البته امیدوار هستیم که این اتفاق که مدام با پیام‌های اپل مبنی بر دانلود و امتحان سرویس می‌باشد مواجه نشویم. هر چند که با توجه به بررسی‌هایی که تاکنون روی آیپد انجام شده چنین اتفاقی رخ نداده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر