حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نسل جدید پیکاپ ریچ در ایران رویت شد؛ نیسان ناوارای چینی در راه بازار کشورمان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت دانگ فنگ که چندین سال پیش با محصولات کشنده سنگین و مدل هاچبکH30 کراس وارد بازار ایران شده بود، اینک قصد دارد جدیدترین نسل پیکاپ ریچ را روانه بازار کشورمان کند؛ چرا که اخیرا جدیدترین نسخه این خودرو موسوم به «ریچ ۶» در یک مرکز شماره‌گذاری خودرو در سطح شهر تهران رویت شده است.

پیکاپ ریچ در واقع نسخه چینی نیسان ناوارا محسوب می‌شود که طی همکاری مشترک دو خودروساز مطرح شرق آسیا یعنی کمپانی نیسان و شرکت چینی دانگ فنگ از سال 2019 مرحله به تولید رسیده است. وقتی از نمای بغل به این خودروی پیکاپ نگاه می‌کنید، شباهت فراوان آن با نیسان ناوارا و همچنین مرسدس بنز ایکس کلاس را به طور واضح مشاهده خواهید کرد. اما در نمای روبرو چراغ‌های جدید و جلوپنجره بزرگ کرومی را نظاره خواهید کرد که چهره‌ای خشن و قاطع را برای این پیکاپ چینی به ارمغان آورده‌اند.

طرح سپر نیز در نوع خود چشم‌نواز بوده و مکمل فرم اخم‌آلود سایر المان‌های چهره به حساب می‌آید. از سوی دیگر درون کابین با نوعی طراحی متناسب و قابل قبول مواجه هستیم که احتمالا مشتریان ایرانی مشکل چندانی با سبک و سیاق آن نخواهند داشت؛ البته کیفیت متریال به خدمت گرفته شده در ساخت ادوات کابین نظیر داشبورد و رودری‌ها در سطح متوسط روبه پایین بوده و چیزی فراتر از کراس اوورهای چینی موجود در بازار کشور ارائه نخواهد داد.

هنوز مشخص نیست که دانگ فنگ پیکاپ ریچ ۶ با چه سطحی از امکانات به دست مشتری ایرانی برسد اما طبق اطلاعات موجود در برخی وبسایت‌های خارجی، این خودرو از آپشن‌هایی مانند: نمایشگر مرکزی ۷ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک، قفل دیفرانسیل هوشمند، سیستم کنترل کشش و پایداری، تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه کروز کنترل، کیسه‌های هوای راننده و سرنشین، ورود و استارت بدون کلید، تودوزی چرم و … برخوردار خواهد بود. یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر به قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر نیز نقش نیروگاه پیکاپ ریچ 6 را ایفا خواهد کرد.

پیکاپ ریچ 6

نسل اول پیکاپ ریچ به عنوان نسخه جایگزین نیسان پیکاپ از سوی شرکت پارس خودرو به دست مشتریان ایرانی رسید اما فعلا مشخص نیست که چه شرکت ایرانی قصد عرضه پیکاپ ریچ ۶ به بازار داخل را دارد.

این وانت جذاب در بازار چین حدود ۱۲۳۰۰ تا ۲۰۳۰۰ دلار (بسته به نوع تیپ و آپشن‌ها) ارزش‌گذاری شده است؛ با این حال مشخص نیست که در صورت ورود این محصول به بازار کشورمان چه بهایی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر