شاسی بلند جدید مازراتی در راه است؛ طیف محصولات جدید تا 2025 در بازار خواهند بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت ایتالیایی مازراتی که از دیرباز در زمینه تولید خودروهای اسپرت و لوکس فعالیت دارد، چندی پیش با ارائه خودرو سوپراسپرت MC20 برنامه خود برای ارائه محصولات جدید تا سال ۲۰۲۵ را کلید زد. محصول بعدی شرکت مازراتی که قرار است به یکی از پرفروش‌ترین تولیدات آن بدل شود، یک شاسی بلند کراس اوور میان-سایز با نام گریکاله (Grecale) خواهد بود که از روی یک نوع باد شمال شرقی در ایتالیا نامگذاری شده است.

مازراتی

به گزارش تک تایمز و به نقل از مجله موتورترند، عرضه مدل گریکاله از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد و قرار است میزان فروش محصولات شاسی بلند مازراتی را حدود ۴۰ درصد افزایش دهد. همچنین طی سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ یک مدل جدید از لوانته معرفی می‌شود که در کنار گریکاله سبد محصولات شاسی بلند مازراتی را زینت خواهد بخشید.

مسئولین مازراتی اعلام کرده‌اند که علاوه بر پیشرانه‌های متعارف احتراق داخلی، قوای محرکه هیبریدی و یا تمام برقی نیز برای این خودروهای شاسی بلند لوکس ایتالیایی در نظر گرفته خواهد شد. پیشرانه‌های برقی مجهز به پک باتری تا سال ۲۰۲۵ در شش مدل از محصولات مازراتی به کار گرفته خواهند شد که اولین نمونه آن طی سال ۲۰۲۲ روی محصول جدید گریکاله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مازراتی

 همچنین مدل تمام الکتریکی MC20 نیز طی همان سال روانه بازار خواهد شد که گفته شده از شتاب صفر تا صد ۲.۷ ثانیه بهره می‌برد و حداکثر سرعت آن ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. بر اساس برخی شنیده‌ها این خودرو با یک مرتبه شارژ بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسافت را خواهد پیمود.

 شرکت مازراتی در محصولات برقی خود از باتری‌های ۸۰۰ ولتی و سه موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد که که مدت زمان شارژ آن توسط شارژرهای فوق سریع ۳۰۰ کیلوواتی تنها حدود ۲۰ دقیقه (برای پر کردن ۸۰ درصد ظرفیت باتری) به طول خواهد انجامید. همچنین علاوه بر سامانه‌های الکتریکی، یک پیشرانه جدید V-6 تویین توربوشارژ به حجم سه لیتر با توان‌های خروجی مختلف در محصولات جدید مازراتی که تا سال ۲۰۲۵ روانه بازار خواهند شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر