شاسی بلند کوپه جدید رنو آرکانا برای سال ۲۰۲۱ در بازار اروپا خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – رنو آرکانا که پیش از این در بازار روسیه و کره جنوبی عرضه شده بود، از سال ۲۰۲۱ روانه اروپا خواهد شد تا به عنوان رقیبی قدر برای مرسدس بنز GLC کوپه و بی ام و x4 عرض اندام کند.

رنو آرکانا ویژه بازار اروپا از پلتفرم مشترک با مدل‌های کلیو و کپچر موسوم به cmf-b  بهره می‌برد؛ علاوه بر پلتفرم، ویژگی‌های ظاهری نظیر چراغ‌های دیلایت، جلوپنجره و… مشابه با مدل‌های مذکور به نظر می‌رسند. مهمترین تغییر صورت گرفته در طراحی ظاهری آرکانا حالت کوپه مانند سقف و درب صندوق عقب این خودرو است که آن را در کلاس شاسی بلندهای کوپه جای می‌دهد.

رنو آرکانا

خریداران می‌توانند نمایشگر کیلومترشمار ۴.۲ اینچی، ۷ و یا ۱۰ اینچی را برای این خودرو سفارش دهند. همچنین صفحه نمایش ۷ یا ۹.۳ اینچی لمسی داشبورد نیز برای آنها در دسترس خواهد بود که به صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. محفظه صندوق عقب رنو آرکانا، ۵۱۳ لیتر فضا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که حدود ۱۲۲ لیتر بیشتر از رنو کلیو است. تجهیزات تکنولوژیک همچون: کروز کنترل هوشمند، ترمز خودکار اضطراری، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، رادار تشخیص علائم ترافیکی و سیستم رانندگی نیمه خودکار درمدل آرکانا به صورت استاندارد یا سفارشی موجود خواهد بود.

در بحث پیشرانه دو گزینه پیش روی خریداران قرار گرفته است؛ مدل پایه رنو آرکانا از پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۳ لیتری نیمه هیبرید مشابه رنو کلیو نیرو می‌گیرد که ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دو کلاچه به محور جلو ارسال می‌کند.

رنو آرکانا

همچنین یک پیشرانه ۱.۶ لیتری به همراه دو موتور الکتریکی و پک باتری لیتیوم-یونی نیز برای آرکانا در نظر گرفته شده که ۱۵۸ اسب بخار بیشینه توان خروجی آن خواهد بود. یک گیربکس طراحی شده با فناوری فرمول یک هم نیروی دریافتی را به سمت چرخ‌ها انتقال می‌دهد. رنو ادعا می‌کند که گیربکس جدید آرکانا عملکرد بهتر و یکنواخت‌تری در انتقال نیرو به سوی محور چرخ‌ها از خود نشان می‌دهد. طبق اخبار واصله رنو آرکانا از تابستان ۲۰۲۱ در بازار اروپا به فروش خواهد رسید. پیش بینی می‌شود قیمت پایه رنو آرکانا حدود 26 هزار دلار باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر