رنو ساندرو معمولی و استپ وی با پلتفرم جدید وارد بازار بین‌المللی می‌شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

 رسانه تک تایمز – شرکت داچیا (زیر مجموعه رومانیایی کمپانی رنو) نسل جدید رنو ساندرو را بازطراحی کرده تا شمایلی مدرن‌تر، کابین جادارتر و کاربردپذیری بیشتری به این محصول پرفروش خود اعطا کند.

 

در کنار تغییر استایل ظاهری قسمت‌های جلو و عقب خودرو و بهره‌گیری از لامپ‌های ال ای دی Y شکل در چراغ‌های جلو، ارتفاع خط سقف این خودرو تا یک سانتی‌متر کاهش پیدا کرده و محور چرخ‌های آن عریض‌تر شده است.

رنو ساندرو استپ وی

مدل استپ وی نیز حدود ۴۱ میلیمتر از ساندرو معمولی بلندتر بوده و به لطف بهره‌مندی از تایرهای بزرگتر و برخی المان‌های مشابه خودروهای آفرود نظیر زه گلگیر، روف-رک، تزیینات پلاستیکی مشکی رنگ سپرها، ظاهری شبیه به خودروهای شاسی بلند آفرودنورد پیدا کرده است.

 

هر دو مدل ساندرو و لوگان جدید در حال حاضر از پلتفرم cmf-b شرکت رنو استفاده می‌کنند که با جدیدترین نسخه رنو کلیو مشترک است. بهره‌مندی از این پلتفرم جدید ضمن کاهش وزن خودرو، کیفیت سواری، هندلینگ و ایمنی ساندرو جدید را ارتقا بخشیده است. تمام مدلهای جدید ساندرو در قسمت جلوی خود یک موتور سه سیلندر توربوشارژ به حجم ۱ لیتر را همراه خواهند داشت که با یک گیربکس ۶ دنده دستی و یا جعبه دنده سی وی تی جدید جفت می‌شود. قدرت این پیشرانه معادل 100 اسب بخار خواهد بود.

مضاف بر این داچیا یک نمونه دوگانه سوز ال پی جی نیز برای ساندرو 2021 در نظر گرفته است. البته مشتریان می‌توانند یک پیشرانه تنفس طبیعی یک لیتری 65 اسب بخاری همراه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی را نیز برای ساندرو خود انتخاب کنند.

رنو ساندرو 2021

درون کابین رنو ساندرو جدید از صندلی‌های راحت‌تر با قابلیت دربرگیرندگی بیشتر، اهرم تعویض دنده کوتاهتر به علاوه تجهیزاتی همچون کروز کنترل، چراغ های خودکار، فرمان الکتریکی، صفحه نمایش لمسی، ناوبری ماهواره‌ای، وایرلس و سیستم صوتی با ۶ اسپیکر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بعلاوه مواردی همچون صندلی‌های گرم‌شونده، تهویه خودکار، درب صندوق برقی، ترمز پارک برقی، دوربین عقب، برف پاک کن خودکار و سانروف الکتریکی نیز برای مشتریان قابل سفارش خواهند بود.

از سوی دیگر به لطف بهره‌مندی از تجهیزاتی مانند: ترمز خودکار اضطراری، هشدار نقاط کور، دستیار پارک، سامانه کمکی توقف در سربالایی و استحکام بیشتر شاسی، ایمنی سرنشینان در ساندرو جدید نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. هنوز قیمت رسمی رنو ساندرو جدید از سوی شرکت سازنده اعلام نشده اما انتظار می‌رود این خودرو در بازار بریتانیا ۸ تا ۱۰ هزار پوند ارزش‌گذاری شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر