سرمایه‌گذاری حرکت اول روی پلتفرم رزرواسیون آنلاین اقامتگاه جاجیگا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – حرکت اول در نشست خبری آنلاین خبر از سرمایه‌گذاری در پلتفرم رزرواسیون آنلاین اقامتگاه جاجیگا داد. به گفته مدیرعامل حرکت اول، این سرمایه‌گذاری در ازای ۲۰ درصد از سهام این پلتفرم گردشگری انجام شده است.

محمد مهدی عباس خانی، می‌گوید ورود صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به صنعت گردشگری ایران یک ارزش برای این شرکت به شمار می‌آید و به دنبال این هدف در حال مذاکرده با پلتفرم‌های فروش آنلاین بلیط برای سرمایه‌گذاری هستند.

از سوی دیگر سهرابی، مدیرعامل جاجیگا، معتقد است که این جذب سرمایه به رشد و ارتقا این پلتفرم کمک زیادی کرده و هدف از این سرمایه‌گذاری را بازیگر اول بازار رزرواسیون اقامتگاه اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر جاجیگا با 5هزار اقامتگاه فعال در 170 شهر و روستای کشور همکاری دارد، گفت: « تیم جاجیگا شامل ۱۱ نفر است و ۲۰۰۰ میزبان در این پلتفرم در حال خدمات‌رسانی هستند.»

او در ادامه استراتژی این پلتفرم را در ابتدا تمرکز بر کیفیت اعلام کرد و توضیح داد: «هدف ما ارائه خدمات با کیفیت و جذب کردن توجه بخش بزرگی از بازار بوده و با توجه به کسب تجربه در این مدت، صحت این موضوع آَشکار شد. در حال حاضر براساس شاخص‌های کیفی خوبی که در جاجیگا به آن دست پیدا کردیم رضایت مشتری از خدمات جاجیگا ۴.۴۸ از ۵ است.»

او در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر چگونگی هزینه‌کرد این سرمایه بیان کرد: «قصد داریم در ابتدا نیروی انسانی جذب کرده و با بزرگ کردن تیم برای رشد آماده شویم. همچنین برنامه‌هایی هم در زمینه تبلیغات، برندینگ و ورود به فضای فیزیکی داریم.» او اعتقاد دارد که هنوز بازار رزرواسیون اقامتگاه در ایران رهبر و بازیگر نداد. او در اینباره گفت: « جاجیگا در بین ۳ بازیگر اصلی این بازار است. با جذب این سرمایه قصد داریم با فاصله بازیگر اول بازار رزرواسیو نآنلاین اقامتگاه شویم. بازار رزرواسیون اقامتگاه بازار بزرگی است و براساس آمارهای سال ۹۸ گردش مالی این بازار بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان در سال است.با این حال سهم بخش آنلاین از این بازار تنها بین ۲ تا ۵ درصد است. هدف ما در ابتدا افزایش سهم بخش آنلاین از بازار رزرواسیون اقامتگاه است.»

سهرابی درباره سهم بازار جاجیگا از بازار توریستی ایران بیان کرد: «ترندهای جهانی نشان داده که گردشگر خارجی در ایران به دنبال تجربه زندگی ایرانی و بودن در فضای مردمی است. بنابراین اقامتگاه‌های ما بیش از هتل‌ها برای گردشگران خارجی جذابیت دارد.» به گفته سهرابی از ابتدای اسفند تا اواخر اریبهشت این پلتفرم هیچگونه فعالیتی نداشته و از خرداد تاکنون هر ماه نسبت به ماه‌های سال 98، رشد 2 برابری را تجربه کرده است.

همچنین او با اشاره به قطعی اینترنت در آبان 98 گفت: «جاجیگا در سال ۹۸ تا آبان ماه هر ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد ۸ تا ۹ برابری را تجربه می‌کرد.پس از آبان ۹۸ این رشد در هر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۴ برابر رسید.»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر