انتقال سیستم ابری مایکروسافت آژور به فضا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
مایکروسافت به‌تازگی پلتفرم ابری جدیدی را منتشر کرده است که اپراتورهای ماهواره‌ها با استفاده از آن می‌توانند اطلاعات به دست آمده از ماهواره‌ها را به‌راحتی تجزیه‌وتحلیل کنند.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  techradar، پلتفرم ابری آژور اوربیتال (Azure Orbital) که در رخداد Ignite مایکروسافت رونمایی شد به اپراتورهای ماهواره اجازه می‌دهد که از راه دور به دانلود و پردازش اطلاعات پرداخته و فضاپیمای خود را کنترل کنند و در حین حال از مخارج مرتبط با مدیریت ایستگاه‌های زمینی نیز رها شوند.
 
این سرویس به‌طور مستقیم به سرویس مشابه کمپانی آمازون به نام گراوند استیشن (Ground Station)که دو سال پیش عرضه شده بود رقابت خواهد مرد. بااین‌حال مایکروسافت بر خلاف آمازون بر این باور است که بازار برای هر دو کمپانی وجود دارد و سیستمی را پیش‌بینی می‌کند که در آن شرکای تجاری بین هر دو سرویس مشترک باشند.
 
 
 
برای اطمینان از به حداکثر رساندن سودمندی ماهواره ، مهم است که بتوانید وضعیت آن را کنترل کرده و در هرلحظه به داده‌هایی که تولید می‌کند دسترسی داشته باشید. این سرویس توسط ایستگاه‌های زمینی ارائه می‌شود و آن‌ها داده‌های دورسنجی را از ماهواره‌ها دریافت می‌کنند و پیوند مهم ارتباطی را فراهم می‌کنند.
 
سرویس‌هایی نظیر آمازون Ground Station و مایکروسافت آژور اوربیتال به اپراتورها اجازه می‌دهد که به‌به منابع ایستگاه زمینی دسترسی داشته و بدون نیاز به ساخت و اعمال پایانه‌های زمینی با ماهواره خود در ارتباط باشند. مارکوس راسینکوویچ به‌عنوان مدیر فنی مایکروسافت آژور در این رابطه اعلام کرد که ما ایستگاه زمینی را در قالب یک سرویس ایجاد خواهیم کرد.
 
مایکروسافت به‌عنوان بخشی از دموی Ignite تصاویر ماهواره Spanish Deimos-2 را با استفاده از یک ایستگاه فضایی در واشنگتن جمع‌آوری می‌کند. بااین‌حال این کمپانی برای توسعه این سرویس به‌منظور فراتر رفتن از پوشش ایستگاه زمینی به سمت بازه متفاوتی از شرکا تمایل پیدا خواهد کرد. این شرکای جدید شامل کمپانی نروژی KSAT نیز هست.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر