حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مقایسه آنر 9A و شیائومی ردمی 8

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

حاصل تلاش آنر و شیائومی برای تولید گوشی هوشمند پایین‌رده و باکیفیت، به‌تنهایی مثال نقضی برای صفت‌های منفی است که به گوشی‌های پایین‌رده نسبت داده می‌شود. برخلاف خیلی از گوشی‌های پایین‌رده، آنر 9A و شیائومی ردمی 8 هردو از کیفیت ساخت مطلوب، طراحی جذاب و مشخصات سخت‌افزاری مناسبی بهره می‌برند که ارزش خرید آن‌ها را چند برابر می‌کند. در مقاله‌ی پیش‌رو آنر 9A و شیائومی ردمی 8 را از جنبه‌های گوناگونی چون طراحی و ساخت، نمایشگر، نرم‌افزار، دوربین، سخت‌افزار و باتری مقایسه می‌کنیم.


تماشا در یوتیوب


از گوشی‌های اقتصادی، عموما به‌عنوان محصولاتی یاد می‌شود که صرفا برای رفع نیازهای ابتدایی می‌توان به آن‌ها اتکا داشت؛ اما آنر و شیائومی گوشی‌هایی را روانه‌ی بازار کرده‌اند که نه‌تنها از پس کارهای عادی و روزمره برمی‌آیند، در سایر زمینه‌ها همچون عکاسی نیز مأیوستان نمی‌کنند. بااین‌حال برچسب قیمتی نماینده‌های پایین‌رده‌ی آنر و شیائومی، توقع ما را از آن‌ها پایین می‌آورد تا میزان رضایتمان به‌دلیل انتظارات بیش از حد، کاهش نیابد.


طراحی

هر دو گوشی ردمی ۸ و آنر 9A از پلاستیک باکیفیتی ساخته شده‌اند و حس به‌دست گرفتن گوشی‌های پایین‌رده را به شما القاء نمی‌کنند. در گوشه‌ی بالا سمت راست پنل پشتی آنر 9A، ماژول دوربین سه‌گانه به‌همراه فلش LED به‌چشم می‌خورد و در بخش میانی آن، حسگر اثرانگشت خازنی، جا خوش کرده است. در پنل پشتی شیائومی ردمی هشت، نوار تیره‌تری نسبت به بدنه وجود دارد که ماژول دوربین دوگانه، حسگر اثرانگشت و لوگوی Redmi را درون خود دارد و کمی بالاتر از آن، فلش LED به‌چشم می‌خورد.

کار کردن با آنر 9A و شیائومی ردمی ۸

جایگیری حسگر اثرانگشت در هردو گوشی مناسب و مشابه است؛ اما نزدیکی بیشتر ماژول دوربین در ردمی ۸، نسبت به آنر 9A، احتمال لمس اشتباه لنز دوربین به‌جای حسگر اثرانگشت را بالاتر می‌برد. آنر نماینده‌‌ی اقتصادی خود را درسه رنگ سبز (Ice Green)، آبی (Phantom Blue) و مشکی (Midnight Black) به‌فروش می‌رساند و نماینده‌ی شیائومی، در سه رنگ آبی (Sapphire Blue)، قرمز (Ruby Red) و مشکی (Onyx Black) دردسترس قرار دارد. در نسخه‌ی سبز رنگ از آنر 9A که تک تایمز برای انجام این مقایسه در دست داشت، با تغییر زاویه‌ی نور بازتابی از آن از نوارهایی مورب به‌چشم می‌خورد که در مقابل رنگ‌های ساده و بدون طرح ردمی ۸، می‌تواند نقطه قوتی برای سخت‌پسندها به‌شمار آید.

در پنل جلویی هر دو گوشی، نمایشگری با نسبت ۸۱٫۳ درصد در آنر 9A و ۸۱٫۸ درصد در شیائومی ردمی ۸ را شاهد هستیم که بریدگی قطره‌ای کوچکی در بخش بالایی آن‌ها از دوربین سلفی میزبانی می‌کند. کمی بالاتر از دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه قرار دارد که هیچ‌کدام از برندهای چینی حاضر به قرار دادن چراغ اعلان درکنار یا درون آن نشده‌اند؛ جای خالی این چراغ LED کوچک برای گوشی‌هایی که از ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن بی‌بهره‌اند، بیش‌ازپیش آزاردهنده می‌شود. شیائومی برای محافظت از نمایشگر ردمی ۸، از گوریلا گلس ۵ استفاده کرده که انتخابی تحسین‌برانگیز برای گوشی هوشمندی در این بازه قیمتی است؛ اما طبق عادت آنر، اطلاعاتی از نوع شیشه‌ی استفاده‌شده در بخش جلویی آنر 9A نداریم.

در نگاه نخست متوجه تفاوت چندانی در حاشیه‌های کناری دستگاه‌ها نمی‌شوید. نمایشگر ۲۰:۹ آنر 9A، در مقایسه با نمایشگر ردمی ۸ با نسبت ۱۹:۹، آن را به یک گوشی نسبتا کشیده تبدیل می‌کند که به‌لطف همین امر، هنگام به‌دست گرفتن آنر 9A حس بهتری به‌سبب خوش‌دست بودن آن به شما منتقل می‌شود.

نما جلو گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای) و نمایش رابط کاربری

پنل جلویی شیائومی ردمی ۸

کلیدهای پاور و تنظیم صدای آنر 9A و ردمی 8، در لبه‌ی کناری و سمت راست قرار گرفته‌اند و به‌دلیل جایگیری مناسبی که دارند، دسترسی به آن‌ها به‌هیچ‌وجه دشوار نیست. در لبه‌ی سمت چپ هر دو گوشی شیار سیم‌کارت وجود دارد که محل قرارگیری دو سیم‌کارت میکرو، نانو و یک رم میکرو SD است. در بخش بالایی هر دو دستگاه میکروفن دوم به‌چشم می‌خورد؛ اما ردمی ۸ علاوه‌بر مورد یادشده، ماژول مادون‌قرمز را نیز در لبه‌ی بالایی‌اش دارد.

دستگاه‌های اقتصادی شیائومی و آنر درگاه جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را نیز دراختیار علاقه‌مندان موسیقی قرار می‌دهند. در لبه‌ی پایینی دو گوشی، در مجاورت جک هدفون، اسپیکر و درگاه شارژ به‌چشم می‌خورد. از میان دو گوشی، آنر 9A، از پورت شارژ قدیمی microUSB استفاده می‌کند؛ اما شیائومی برای ردمی 8 از درگاه شارژ آینده‌نگرانه‌ی USB Type-C بهره می‌برد که آن را در این زمینه یک‌قدم از رقیب خود جلوتر می‌اندازد.

آنر 9A روی کاغذ کمی باریک‌تر و سبک‌تر از شیائومی ردمی ۸ است، این اختلاف ناچیز هنگام استفاده از گوشی به‌چشم می‌آید. علاوه‌‌بر تمام موارد، هنگامی که دو گوشی را روی سطحی صاف قرار می‌دهیم، با‌وجوداینکه هردو گوشی در بخش دوربین بیرون‌زدگی اندکی دارند، آنر 9A به‌دلیل خمیدگی کمتر پنل پشتی‌اش، نسبت به  شیائومی ردمی ۸ شما را با مشکل کمتری مواجه می‌کند.

نمایشگر و اسپیکر

آنر و شیائومی، هردو از پنل IPS LCD برای نماینده‌های اقتصادی‌شان استفاده کرده‌اند. آنر 9A از نمایشگر ۶٫۳ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی آن به ۲۷۸ پیکسل‌براینچ می‌رسد. از طرفی دیگر نمایشگر به‌کار رفته در شیائومی ردمی ۸، رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل و تراکم ۲۷۰ پیکسل‌براینچی دارد.

حداکثر روشنایی آنر 9A، با اختلاف بیشتر از شیائومی ردمی ۸ است. درنظر داشته باشید که حداقل روشنایی کمتر ردمی ۸، آن را به گزینه‌ی مناسب‌تری برای کار در محیط‌های کم‌نور تبدیل می‌کند. همچنین آنر 9A رنگ‌ها را بهتر از رقیب خود به‌نمایش می‌گذارد و در زوایای مختلف، خوانایی بهتری دارد.

نمایشگر، اسپیکر و ناچ گوشی Honor 9A (آنر ۹ ای)

آنر 9A و ردمی 8 حالتی برای کاهش نور آبی دارند که در آنر 9A با نام Eye Comfort و در شیائومی ردمی ۸، با نام Reading mode شناخته می‌شود. البته آنر حالتی را باعنوان eBook mode دارد که به‌موجب آن نمایشگر سیاه‌وسفید می‌شود تا فضای استفاده از کتاب‌خوان‌ها رو برای شما شبیه‌سازی کند.

اسپیکرهای تکی دو گوشی ردمی ۸ و شیائومی ، کیفیت متوسطی را ارائه می‌دهند و با درنظر داشتن بازه قیمتی آن‌ها هم چندان نمی‌توان انتظار زیادی داشت. در حجم صدای بالا، با اعوجاج (دیستورشن) مواجه می‌شویم که در شیائومی ردمی ۸، بیشتر هم می‌شود.

نرم‌افزار و رابط کاربری

در بخش نرم‌افزار، آنر 9A به‌صورت پیش‌فرض میزبان اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی آنر، Magic UI 3.1 است؛ درشرایطی که شیائومی ردمی ۸ از اندروید ۹ و رابط کاربری اختصاصی MIUI 11 بهره می‌برد. پیش از این درباره‌ی رابط‌های کاربری و دخالت سلیقه در انتخاب آن صحبت کردیم؛ اما یکی از تفاوت‌های عمده‌ی آنر 9A با شیائومی ردمی ۸، پشتیبانی نکردن از سرویس‌های موبایلی گوگل است.

آنر تحت‌تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه مجموعه شرکت‌های گروه هواوی، توانایی ارائه‌ی سرویس‌های موبایلی گوگل را ندارد؛ این موضوع نه‌تنها در اجرای برخی اپلیکیشن‌های خارجی مثل یوتیوب شما را با مشکل مواجه می‌کند، بلکه در استفاده از برخی اپلیکیشن‌های ایرانی هم شما را دچار مشکل می‌کند؛ ازاین‌رو توصیه می‌کنیم پیش از خرید گوشی‌های هواوی و آنر، از اجرای بدون مشکل اپلیکیشن‌های مدنظرتان روی آن‌ها مطمئن شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطلب «بررسی سازگاری اپلیکیشن‌ها با هواوی HMS» را مطالعه کنید.

میزان سازگاری اپ‌ها و بازی‌های محبوب با HMS
نام نرم‌افزار یا بازی وضعیت اجرا نام نرم‌افزار یا بازی وضعیت اجرا
گوگل‌مپ اجرا می‌شود؛ اما امکان ورود به حساب‌کاربری گوگل یا ذخیره‌سازی موقعیت‌های دلخواه وجود ندارد شیپور اجرا همراه‌با پیغام خطا و ناتوانی در شناسایی خودکار موقعیت کاربر
جیمیل صرفا اجرا می‌‌شود؛ اما امکان وارد‌شدن به حساب جیمیل وجود ندارد آچاره اجرا می‌شود
گوگل‌کروم اجرا می‌شود؛ اما امکان همگام‌سازی با حساب گوگل وجود ندارد استادکار اجرا می‌شود
یوتیوب اجرا نمی‌شود همراه من اجرا می‌شود
گوگل‌کیپ اجرا نمی‌شود ایرانسل من اجرا می‌شود
کیبورد گوگل اجرا می‌شود تقویم سیمرغ اجرا می‌شود
تقویم گوگل اجرا نمی‌شود فیلیمو اجرا می‌شود
گوگل‌درایو اجرا نمی‌شود نماوا اجرا می‌شود
گوگل‌ترنسلیت اجرا می‌شود ماسک اجرا می‌شود
گوگل‌داکس اجرا نمی‌شود کرفس اجرا می‌شود
اوتلوک اجرا می‌شود قبضینو اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل
وان‌درایو اجرا می‌شود لست‌پس اجرا می‌شود
اسکایپ اجرا می‌شود نوار اجرا می‌شود
مایکروسافت اج اجرا می‌شود خلافی اجرا می‌شود
توییتر اجرا می‌شود سینماتیکت اجرا می‌شود
اینستاگرام اجرا می‌شود آپ اجرا می‌شود
واتساپ اجرا می‌شود تومن اجرا می‌شود
تلگرام اجرا می‌شود فون‌پی اجرا می‌شود
ترلو اجرا همراه‌با پیغام خطا‌ی فقدان سرویس‌های گوگل همراه‌کارت اجرا می‌شود
مایکروسافت تیمز اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل همراه بام ملی اجرا می‌شود
ویز اجرا می‌شود همراه بانک سپه اجرا می‌شود
نشان اجرا می‌شود نوردوی‌پی‌ان اجرا می‌شود
بلد اجرا می‌شود ۱.۱.۱.۱ اجرا نمی‌شود
تپسی اجرا نشد شیر-ایت اجرا می‌شود
اسنپ اجرا نشد اسپاتیفای اجرا می‌شود
اسنپ‌مارکت اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل آپارات اجرا می‌شود
طاقچه اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل Virtual Table Tennis اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل
فیدیبو اجرا می‌شود Mad Skills Motocross 2 اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل
دیجی‌کالا اجرا می‌شود Clash of Clans اجرا می‌شود
MX Player اجرا می‌شود Quiz of Kings اجرا می‌شود
کافه‌بازار اجرا می‌شود آسفالت ۹ و ۸ هر دو اجرا می‌شوند.
دیوار اجرا می‌شود Call of Duty اجرا می‌شود
ایوا اجرا می‌شود تاپ اجرا می‌شود
تلوبیون اجرا می‌شود اسنپ‌فود اجرا همراه‌با پیغام خطای فقدان سرویس‌های گوگل
ADM اجرا می‌شود RAR اجرا می‌شود

با وجود اینکه هواوی در تلاش است که خدمات موبایلی خود را روزبه‌روز بهبود دهد، مطمئناً ناسازگاری برخی اپلیکیشن‌ها با گوشی‌های هواوی و آنر در نبود سرویس‌های موبایلی گوگل و استفاده از راهکارهای جایگزینی مانند AppGallery و APKPure برای دانلود اپلیکیشن‌ها که تأثیر مستقیم بر تجربه‌ی کاربری شما می‌گذارد قابل چشم‌پوشی نیست.

دوربین

ردمی 8 از ترکیب دوربین دوگانه‌ای شامل حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید و گشودگی دیافراگم f/1.8 و حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده می‌کند؛ اما آنر 9A از ترکیب دوربین سه‌گانه با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز واید و گشودگی دیافراگم f/1.8 به‌عنوان دوربین اصلی، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق بهره می‌برد.

مشخصات دوربین آنر 9A و ردمی ۸ رو کاغذ بسیار به هم نزدیک است. اگر اختلاف یک مگاپیکسلی حسگر دوربین اصلی و حضور دوربین اولتراواید را کنار بذاریم، متوجه تفاوت دیگری در مشخصات فنی این دو گوشی نمی‌شوید؛ اما تفاوت‌هایی در تصاویری که این دوربین‌ها ثبت می‌کنند وجود دارد.

آنر ۹ ای (Honor 9A) در کنار شیائومی ردمی ۸ (Xiaomi Redmi 8)

در رده‌ی اقتصادی بازار گوشی‌های هوشمند، نمی‌توان چندان انتظار زیادی از عملکرد دوربین این دو گوشی داشت؛ آنر 9A و شیائومی ردمی ۸ هم از این قاعده مستثنی نیستند و نمی‌توان عملکرد دوربین آن‌ها را خیلی خوب شمرد؛ بااین‌حال تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین اصلی در نماینده‌ی شیائومی، گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تری دارند، رنگ‌ها به واقعیت نزدیک‌تر هستند اما تصاویر نویز بیشتری دارند. درهمین‌شرایط، آنر 9A تصاویری با جزئیات بیشتر، رنگ‌های اشباع‌تر و چشم‌نوازتر با کنتراست بیشتر به‌ثبت می‌رساند.

گالری عکس‌های نمونه‌‌ی آنر 9A:

گالری عکس‌های نمونه‌ی شیائومی ردمی ۸:

آنر یک دوربین سومی هم درکنار دو لنز دیگر دارد که ردمی ۸ از آن بی‌بهره است. دوربین اولتراواید با هدف تصویربرداری از فضاهای طبیعی، معماری و دسته‌جمعی روی آنر 9A قرار گرفته که عملکرد آن حتی در شرایط نوری مناسب به‌قدری مأیوس‌کننده است که احتمالا رغبت چندانی به استفاده از آن پیدا نکنید؛ چراکه اعوجاج گوشه‌های تصویر بسیار زیاد است و رنگ‌ها و جزئیات به‌هیچ‌وجه به‌خوبی ثبت نمی‌شوند.

هردو گوشی از حسگری ۵ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره می‌برند که تصاویر ثبت‌شده توسط این دوربین در شیائومی ردمی ۸، نویز بیشتر و گستره دینامیکی کمتری دارند؛ اما جزئیات بیشتری از رقیب خود به‌ثبت می‌رساند و رنگ‌ها به واقعیت نزدیک‌تر است. درهمین‌شرایط آنر 9A، رنگ‌های اشباع‌تر و چشم‌نوازتری را همراه کنتراست بیشتر به‌ثبت می‌رساند.

در شرایط نوری کم، تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین اصلی هردو گوشی نویز زیادی دارند که چندان هم دورازانتظار نیست؛ بااین‌حال آنر 9A کنترل نویز بهتری دارد و ردمی ۸ رنگ‌ها را بهتر ثبت می‌کند.

کارایی و عملکرد

آنر 9A و شیائومی ردمی ۸، هردو در رده‌ی اقتصادی بازار قرار می‌گیرند و به‌همین سبب نمی‌توان از آن‌ها انتظار چندانی داشت. از آن‌جایی که شرکت‌های گروه هواوی برای گوشی‌های هوشمند اقتصادی خود پردازنده‌ی اختصاصی تولید نمی‌کنند، در آنر 9A، مانند خیلی از رقبا شاهد به‌کارگیری تراشه مدیاتک هلیو P22 هستیم که با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید می‌شود؛ هلیو پی ۲۲ از هشت هسته Cortex-A53 به‌عنوان پردازنده مرکزی بهره می‌برد که چهار هسته با فرکانس ۲ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز پردازش می‌کنند و واحد گرافیکی PowerVR GE8320 نیز وظیفه‌ی همراهی این تراشه در بارهای گرافیکی را دارد.

درسوی دیگر، شیائومی ردمی ۸ با تراشه ۱۲ نانومتری کوالکام اسنپ‌دراگون ۴۳۹ قرار گرفته که از دو هسته‌ی ۱٫۹۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و شش هسته‌ی ۱٫۴۵ گیگاهرتزی به‌عنوان پردازنده مرکزی بهره می‌برد؛‌ بار وظایف گرافیکی هم به‌دوش واحد گرافیگی Adreno 505 است.

مشخصات پردازنده‌های پایین‌رده‌ هلیو پی ۲۲ و اسنپدراگون ۴۳۹
پارامترها / پردازنده هلیو پی ۲۲ اسنپدراگون ۴۳۹
CPU ۴ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex A53
۴ هسته ۱/۵ گیگاهرتزی Cortex A53
۴ هسته ۱/۹۵ گیگاهرتزی Cortex A53
۴ هسته ۱/۴۵ گیگاهرتزی Cortex A53
GPU PowerVR GE8320
۶۵۰ مگاهرتز
آدرنو ۵۰۵
حافظه‌ی رم ۲ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X ۲ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X
مودم LTE Cat.7/13
دانلود ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
X6 LTE Cat. 4/5
دانلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۷۵ مگابیت‌برثانیه
بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ نسخه‌ی ۵.۰
فرایند ساخت ۱۲ نانومتری ۱۲ نانومتری

آنر، 9A را در یک نسخه ۶۴ گیگابایتی با ۳ گیگابایت رم عرضه کرده و شیائومی، دو نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی با ۳ گیگابایت رم و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم برای ردمی ۸ درنظر گرفته است. خبر خوش، درگاه اختصاصی microSD است که به شما اجازه‌ی ارتقای حافظه ذخیره‌سازی را تا ۵۱۲ گیگابایت ازطریق کارت حافظه می‌دهد.

جدول زیر، نتایج بنچمارک Androbench برای حافظه داخلی آنر 9A و شیائومی ردمی ۸ را نمایش می‌دهد:

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
مدل‌ها / عملکرد نرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
آنر 9A ۲۷۸/۲۱ ۱۶۱/۷۳ ۵۵/۶۸ ۱۹/۹۵
شیائومی ردمی ۸ ۲۹۹/۳۷ ۲۴۳/۴۹ ۶۶/۲۲ ۱۸/۳۷
هواوی Y9s ۸۱۶/۹۴ ۱۹۳/۲۳ ۱۴۲/۸۳ ۱۵۳/۸۵
هواوی Y7p ۲۹۰٫‌۶۵ ۲۰۹٫۵۹ ۴۸٫۸۱ ۴۴٫۹۳
ردمی نوت ۹ اس / پرو ۴۸۶٫۶۳ ۱۷۵٫۳۹ ۱۲۷٫۱۵ ۱۱۳٫۶
آنر 9X ۸۱۴/۳۹ ۱۹۵/۴ ۱۵۳/۰۹ ۱۵۶/۴۹
Y9 پرایم ۲۰۱۹ ۲۸۱/۰۱ ۱۹۹/۰۸ ۴۵/۵۴ ۷۶/۴۷
موتورولا وان اکشن ۴۹۹/۲۴ ۱۹۰/۰۳ ۱۱۱/۱۲ ۱۲۹/۲۲
ردمی 8A ۲۷۹/۷۸ ۱۰۷/۲۷ ۵۵/۷۳ ۱۵/۲۱
شاهین ۲ ۲۹۶/۹۵ ۱۹۰/۳۷ ۸۹/۵۶ ۲۰/۷
شیائومی می ای ۳ ۵۰۶/۸۱ ۱۹۱/۰۴ ۱۲۶/۴۸ ۱۰۳/۲۴
سامسونگ گلکسی M30 ۲۸۰/۳۵ ۱۰۱/۴۶ ۶۴/۸۹ ۶۱/۲
سامسونگ گلکسی M20 ۳۰۹/۹۷ ۱۴۳/۶ ۶۷/۷۷ ۴۵/۴۷

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را تک تایمز اجرا کرده است.

برای سنجش توان پردازشی خام این دو گوشی، آن‌ها را با آزمایش‌های مختلف تک تایمز سنجیدیم. برای ارزیابی کلی آن‌ها از دو آزمون انتوتو و PCMark، برای ارزیابی کارایی واحد پردازشی مرکزی (CPU) از آزمون گیک‌بنج و برای ارزیابی توان گرافیکی از دو آزمون GFXBench  و 3DMark استفاده کریم؛ اما متاسفانه آزمون GeekBench به‌دلیل دریافت خطای ناسازگار بودن با سخت‌افزار دستگاه، روی آنر 9A نصب نشد و موفق به ارزیابی این مورد در این گوشی نشدیم.

عملکرد آنر 9A دربرابر رقبا
محصول / بنچمارک AnTutu 8 3DMark

PCMark
Work 2.0

GeekBench 5 GFXBench
IceStorm
Unlimited
Sling Shot Extreme  Overall / Web Browsing  Single / Multi Aztec Ruins Vulkan
Manhattan 3.1  Car Chase T-Rex
Unlimited (Onscreen / Offscreen (FPS
آنر 9A 
(Perf. mode)
۹۸۷۵۰ ۱۲۷۷۵ ۸۱۷ ۵۲۰۳
۵۰۰۱
Not Installed ۵/۶
۳/۱
۱۲
۷/۲
۵
۳/۴
۲۷
۲۱
آنر 9A ۹۱۶۵۱ ۱۱۴۵۸ ۷۷۵ ۴۴۵۸
۳۷۳۸
Not Installed ۵/۵
۳/۱
۱۱
۶/۸
۴/۲
۳
۲۶
۲۰
شیائومی ردمی ۸ ۱۰۱۰۵۸ ۴۶۸۳
۴۹۲۲
۱۷۵
۷۶۳
۶/۱
۳/۳
۱۴
۶/۴
۷
۳/۵
۳۴
۲۲
هواوی Y7p ۱۶۵۵۴۷ ۲۱۹۸۳ ۹۹۰ ۷۳۱۳
۷۲۸۴
۳۳۳
۱۳۴۷
۹٫۸
۵٫۶
۲۹
۱۴
۱۵
۷/۷
۵۳
۳۹
گلکسی A50 ۱۷۲۷۶۳ ۱۶۵۲۰ ۱۳۴۹ ۵۸۳۹
۵۲۶۹
۷/۹
۹/۷
۱۳
۱۴
۸/۳
۹/۱
۳۷
۴۱
هواوی نوا 7 آی (Perf. mode) ۳۲۰۶۹۱ ۴۰۳۲۸ ۲۹۴۴ ۹۲۲۴
۷۸۵۰
۶۰۲
۱۹۲۷
۱۱
۱۶
۳۰
۳۴
۱۷
۲۱
۵۹
۹۰
ردمی 8A Failed ۱۳۲۰۴ Failed ۴۶۱۱
۵۰۷۶
Not Installed ۶/۱
۳/۳
۱۴
۶/۴
۷/۱
۳/۵
۳۴
۲۲
ردمی نوت ۹ اس / پرو ۲۵۳۶۳۲ ۴۱۱۹۸ ۲۶۳۳ ۷۸۹۹
۶۷۵۰
۵۶۹
۱۶۹۱
۱۶
۱۸
۲۷
۳۱
۱۶
۱۸
۵۹
۸۶

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را تک تایمز اجرا کرده است.

هلیو پی ۲۲ و اسنپ‌دراگون ۴۳۹ اختلاف فاحشی در پردازش اطلاعات ندارند؛ با‌این‌حال اسنپ‌دراگون ۴۳۹، در پردازش موارد گرافیکی کمی بهتر از هلیو پی ۲۲ عمل می‌کند.

با درنظر داشتن بازه قیمتی این دو گوشی، می‌توان کارایی و عملکرد آن‌ها را قابل قبول دانست. مطمئناً نباید از آنر 9A و شیائومی ردمی ۸ انتظار اجرای روان بازی‌های سنگینی چون کال‌آف‌دیوتی موبایل را داشت؛ اما هردوی آن‌ها می‌توانند کارهای روزمره‌ی شما مثل گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی را بدون مشکل خاصی اجرا کنند.

باتری

آنر و شیائومی، هر دو از ظرفیت یکسانی برای باتری 9A و ردمی ۸ استفاده کرده‌اند؛ باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که در شیائومی ردمی ۸، شما امکان شارژ این باتری پرظرفیت را با شارژ سریع ۱۸ واتی نیز دارید؛ اما در جعبه‌ی گوشی خبری از آداپتور ۱۸ واتی نیست و اگر قصد تهیه‌ی آداپتور هجده واتی جداگانه را نیز ندارید، باید به همان آداپتور ۱۰ واتی که در جعبه‌ی آنر 9A هم مشابه آن وجود دارد بسنده کنید.

پنل پشتی گوشی شیائومی ردمی هشت (Xiaomi Redmi 8) شامل دوربین دوگانه و حسگر اثرانگشت

آنر 9A ویژگی شارژ معکوس هم دارد که به شما اجازه‌ی شارژ دستگاه‌هایی که قصد شارژ آن‌ها را دارید، با حداکثر توان ۶ وات شارژ کنید. توجه داشته باشید برای این امر لازم است از یک کابل تبدیل OTG به USB نیز استفاده کنید تا از درگاه شارژ میکرو یو‌اس‌بی 9A برای شارژ کردن دیگر دستگاه‌ها استفاده کنید.

جمع‌بندی

هدف گوشی‌های اقتصادی، رفع‌نیازهای اولیه‌ است و اتفاقا برای همین امر هم توسعه داده شده‌اند. آنر 9A و شایئومی ردمی ۸، هردو گزینه‌های مناسبی برای رفع همین نیازهای ابتدایی‌اند و حتی در برخی از استفاده‌های سنگین هم شما را ناامید نمی‌کنند. کیفیت ساخت هردو گوشی باتوجه‌به بازه قیمتی آن‌ها، رضایت‌بخش است.

شیائومی ردمی هشت (Xiaomi Redmi 8) و آنر ۹ ای (Honor 9A) از نمای قاب پشتی کنار هم

در شرایط فعلی، شیائومی ردمی ۸ و آنر ۹ ای، باتوجه‌به برچسب قیمتی‌شان گزینه‌های جذابی به‌شمار می‌آیند. آنر در بخش‌هایی که ممکن است برای شما هم حائز اهمیت باشد، برتری‌هایی نسبت به شیائومی ردمی ۸ دارد که از ارگونومی و نمایشگر بهتر، عملکرد بهتر دوربین می‌توان به‌عنوان تعدادی از آن برتری‌ها یاد کرد. از طرفی شیائومی ردمی ۸، در بخش‌هایی چون عملکرد سخت‌افزاری و شارژدهی بیشتر، برتری‌هایی نسبت به آنر 9A دارد که البته تفاوت بین آن‌ها در این بخش‌ها، در کارکرد روزانه چندان چشم‌گیر نیست.

درنظر داشته باشید که آنر 9A، میزبان سرویس‌های موبایلی هواوی است، بنابراین با برخی سرویس‌ها یا اپلیکیشن‌های گوگل سازگاری ندارد، درحالی‌که ردمی ۸ با سرویس‌های گوگل به‌فروش می‌رسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر