گوگل فروش افزونه‌های کروم را ممنوع کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که کمپانی گوگل ازاین‌پس امکان فروش افزونه‌های کروم از طریق درگاه پرداختی خود را ممنوع کرده است.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، گوگل به‌زودی عرضه افزونه‌های پولی برای گوگل کروم را متوقف می‌کند. این کمپانی پیش‌ازاین نیز قابلیت یاد شده به‌صورت موقتی متوقف کرده بود اما به‌تازگی تصمیم گرفته است تا این تغییر را به‌صورت دائمی اعمال کند.
 
تغییر یاد شده موجب می‌شود که توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند افزونه‌های کروم خود را به کاربران بفروشند ازاین‌پس نمی‌توانند برای انجام تراکنش‌ها و برای دریافت پول به گوگل تکیه کنند. گوگل در اطلاعیه‌ای به توسعه‌دهندگان اعلام کرد که « این اکوسیستم رشد کرده است و توسعه‌دهندگان اکنون به گزینه‌های مدیریت پرداخت زیادی دسترسی دارند.»
 
 
 
این کمپانی علاوه بر این قابلیت‌های مربوط به افزونه‌های پولی را نیز غیرفعال کرده است. در راستای اجرایی شدن این تصمیم کمپانی گوگل، توسعه‌دهندگان از ماه مارس سال جاری میلادی نتوانسته‌اند قابلیت‌های پولی جدیدی را برای افزونه‌های خود عرضه کنند.
 
کمپانی گوگل در راستای این اقدامات خود تصمیم دارد که در ماه دسامبر عرضه نسخه‌های آزمایشی رایگان را نیز غیرفعال کند. علاوه بر این گفته‌ها حاکی از آن است که در ادامه اقداماتش در این زمینه، توانایی انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای را از ماه فوریه لغو خواهد کرد.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر